پرسشنامه ارزش ویژه برندهای آنلاین (کریستودوئیلیدز و همکاران، ۲۰۰۶)

پرسشنامه ارزش ویژه برندهای آنلاین (کریستودوئیلیدز و همکاران، ۲۰۰۶)

پرسشنامه

پرسشنامه ارزش ویژه برندهای آنلاین (کریستودوئیلیدز و همکاران، ۲۰۰۶) که هدف آن سنجش ارزش ویژه برندهای آنلاین از ابعاد مختلف (ارتباط عاطفی، تجربه آنلاین، ماهیت خدمات رسانی پاسخ گو، اطمینان، اجرا) می باشد.

  • تعداد سوال: ۱۲
  • تعداد ابعاد (عوامل): ۵
  • شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج:‌ دارد
  • روایی و پایایی: ندارد
  • منبع: دارد
  • نوع فایل: ورد – DOC – DOCX

 

منبع:

پرهیزگار، محمد مهدی؛ ابراهیمی عابد، محدثه. (۱۳۹۱). بررسی تأثیر ابعاد ارزش ویژه برند در مدل آکر بر ارزش ویژه برند از دید مصرف کننده «مطالعه موردی برند سامسونگ». مجله بررسی های بازرگانی، خرداد و تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۳، ص ص ۶۱-۷۱٫

 رضوانی، مهران؛ مهرنیا، سیران. (۱۳۹۳). مدل یابی ارزش ویژه برند مشتری محور مبتنی بر عناصر آمیخته ترفیع (مورد مطالعه: شرکت های صنایع لبنی فعال در بازار تهران). فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال چهارم، شماره دوم، شماره پیاپی (۱۳)، تابستان ۱۳۹۱، ص ص ۴۰-۲۳٫

Refference: Christodoulides, G., Chernatony, L. D., Furrer, O., Shiu, E., & Abimbola, T, “Conceptualizing and Measuring the Equity of Online Brands,” Journal of Marketing Management, 22, 799-825, 2006.

قیمت: فقط ۲۵۰۰ تومان

جهت دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برندهای آنلاین (کریستودوئیلیدز و همکاران، ۲۰۰۶) برروی دکمه زیر کلیک کنید


خرید و دانلود فایل

شیوه نمره گذاری:

متخصصين مالي بر اين عقيده اند كه برند مي تواند ارزشي بيش از ارزش متداول ايجاد نمايد. بنابراين، ارزش يك كالاي داراي برند از كالاي بدون برند بالاتر است و اين ارزش قابل ملاحظه به عنوان ارزش ويژه برند استنباط مي شود (Kim and Hyun, 2010).

فرکوهر تعریف ساده تري از ارزش ویژه برند به شکل ارزش افزوده دارد که با آن یک برند معین خاص یک محصول می گردد و محصول منجر به ارائه سود عملی می گردد (پرهیزگار و ابراهیمی عابد، ۱۳۹۱).

از دید آکر (۱۹۹۶) ارزش ویژه برند تفاوت قیمتی را که یک برند قوي در فروش خود در مقایسه با یک برند متوسط جذب می کند، نشان می دهد (پرهیزگار و ابراهیمی عابد، ۱۳۹۱).

معروف ترين تعريف ارايه شده از ارزش ويژه برند توسط يو و دانتو (۲۰۰۱) به اين صورت است: ارزش ويژه برند شامل واكنش متفاوت مشتريان بين يك كالاي داراي برند و يك محصول بدون برند است وقتي كه هر دوي آنها داراي سطح مشتركي از محرك هاي بازاريابي و خصوصيات محصول، می باشد (Yoo and Donthu, 2001).

 پرسشنامه ارزش ویژه برندهای آنلاین توسط Christodoulides، Chernatony، Furrer، Shiu و Abimbola (2006) ساخته شده است که از ۱۲ گویه و ۵ خرده مقیاس ارتباط عاطفی (۳ سوال)، تجربه آنلاین (۳ سوال)، ماهیت خدمات رسانی پاسخ گو (۲ سوال)، اطمینان (۲ سوال) و اجرا (۲ سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش ارزش ویژه برندهای آنلاین بکار می رود.

نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۷ نقطه ای می باشد که برای گزینه های «کاملاً مخالفم»، «خیلی مخالفم»، «کمی مخالفم»، «بی نظرم»، «کمی موافقم»، «خیلی موافقم» و «کاملاً موافقم» به ترتیب امتیازات ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷ در نظر گرفته می شود.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما شاید این را هم دوست داشته باشید

پرسشنامه وسواس فکری – عملی مادزلی

دانلود رایگان پرسشنامه وسواس فکری – عملی مادزلی