[ad_1]
کسب و کار نیوز- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از گسترش بازار صادراتی محصولات و خدمات دانشبنیان با پشتیبانی از ۱۰ شرکت مدیریت صادرات تخصصی دانشبنیان خبر داد. به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست مدیران عامل شرکتهای مدیریت صادرات با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهوری با رویکرد گسترش بازار صادراتی محصولات و خدمات دانشبنیان برگزار شد.
به نقل از کسب و کار نیوز، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور در این نشست با اشاره به نقش توانمندیها و خدمات صادراتی در رونق زیستبوم دانشبنیان او گفت: شرکتهای مدیریت صادراتی (EMC) دانشبنیانهای عرصه صادرات می باشند که با توانایی، تخصص و توانمندیشان میتوانند مسیر را برای ورود یک محصول یا خدمت، به بازار سرزمین مقصد هموار کنند
وی با اصرار بر اینکه صادرات محصولات دانشبنیان یک خدمت دانشبنیان محسوب میبشود و نیازمند تخصص است، در ادامه گفت: همانگونه که طراحی و ساخت با منفعت گیری از فناوری به تشکیل یک محصول دانشبنیان منجر میبشود، صادرات محصول دانشبنیان نیز در شمار خدمات دانشبنیان قرار میگیرد. صادرات محصولات، نیازمند مجموعهای از تخصصها و تواناییها است که منفعت گیری دقیق و هوشمندانه از این توانمندیها در نهایت ورود یک محصول یا یک خدمت دانش بنیان به بازار کشورهای مقصد را رقم میزند.
دهقانی افزود: تشخیص توانمند بودن یک شرکت دانشبنیان برای ورود به بازار بینالمللی و شناخت مقصد صادراتی، مسئولیت سنگین و کار مهمی است که یک گروه متخصص و توانمند از شرکتهای مدیریت صادرات را میطلبد. معاونت علمی در نظر دارد با همفکری جمعی توانمند از شرکتهای مدیریت صادرات، ریلگذاری و تشکیل یک گروه متخصص، اختیارات و پشتیبانیهای ملزوم برای مدیریت صادرات محصولات و خدمات دانشبنیان را نیز به این گروه متخصص اعطا میکند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهوری با گفتن اینکه لازمه پیروزی یک شرکت دانشبنیان تخصیص بازار و تشکیل مسیری هموار برای وجود در بازارهای جهانی است گفت: آنچه که زنجیره قیمت فناوری را تکامل میبخشد، وجود در بازارهای داخلی و بینالمللی یک محصول یا خدمت دانشبنیان است. یکی از چالشهای سرزمین در عرصه دانشبنیان را میتوان تمرکز بیشتر از حد بر روی ساخت محصول و تکنیکزدگی در نگاه عموم جامعه دانست، در حالیکه برای پیروزی حوزه دانشبنیان، بیشتر از هر چیزی به متخصصانی از حوزه کسب و کار و بازار احتیاج داریم. در واقع با اهمیت ترین چالش در مسیر تکامل جریان علم و فناوری و اقتصاد آن افتمتخصصانی است که بتوانند بازارسازی کنند و محصول را بفروشند.
دهقانی با اظهار حمایتاز شکلگیری یک برند برجسته تخصصی صادرات محصولات و خدمات دانشبنیان ذیل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان، در ادامه گفت: در قالب این همکاری مشترک بین معاونت علمی و شرکتهای توانمند عرصه مدیریت صادرات، ریلگذاری مسیر و گشایش دروازه صادراتی بازارهای مقصد به روی محصولات و خدمات دانشبنیان محقق میبشود. این کار را با همکاری ۱۰ شرکت EMC پیش میبریم و به پشتیبانی این برند شاخص متشکل از متخصصان مدیریت صادرات از قسمت خصوصی و اعطای اختیارات و پشتیبانیهای معاونت علمی، نوشته صادراتی شدن محصولات و خدماتی را که دارای ظرفیت بالقوه صادراتی می باشند جستوجو میکنیم.
وی با گفتن اینکه رویکرد معاونت علمی، حرکت منطبق با الزامات و نظرات قسمت خصوصی است، در ادامه گفت: نگاهمان این است که موضوعات و محورهایی را که با قسمت خصوصی هم نظر هستیم و نسبت به آنها توافق داریم، مورد حمایتقرار دهیم و این گونه نیست که اول دیدگاه را پیاده کنیم و به جستوجو مجری آن در قسمت خصوصی باشیم. آنچه را که قسمت خصوصی به گفتن متخصص و صاحب توانایی در حوزه صادرات میداند و میتواند انجام دهد تسهیل و حمایتمیکنیم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور، تشکیل یک شرکت برجسته و توانمند مشترک در حوزه مدیریت صادرات محصولات و خدمات دانشبنیان به پشتیبانی فعالان صاحب توانایی که جوانتر می باشند و برای حرکت در مسیر صادرات دانشبنیان انرژی، انگیزه و علاقه کافی دارند را مقصد این برنامه دانست و او گفت: تلاش داریم با خلق این EMC دانشبنیان یک مسیر رسمی و اشکار برای تحقق صادرات محصولات و خدمات دانشبنیان تعریف بشود تا گشایش دروازه و ریلگذاری مسیر صادرات دانشبنیانی به طور تخصصی و جامع صورت بگیرد در این مسیر جنس پشتیبانیهای معاونت علمی نه از جنس تشکیل محدودیت و صدور مجوز، بلکه از جنس اعتباربخشی و پشتیبانیهای تسهیلگرانه است.
گفتنی است؛ در این نشست مدیران ۱۰ شرکت مدیریت صادراتی دیدگاهها و تجربیاتشان را با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور و رئیس مرکز تعامل های بینالمللی علم و فناوری نقل کردند.
[ad_2]
منبع




