[ad_1]
کسب و کار نیوز- وزیر راه و شهرسازی با گفتن این که امروز عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی(ره) با ظرفیت ۳۵ میلیون مسافر در سال اغاز میبشود، او گفت: مبلغی که برای اندوختهگذاری در این پروژه دیده شده، بیشتر از ۲.۵ میلیارد دلار است.
به نقل از کسب و کار نیوز، مهرداد بذرپاش در حاشیه آیین اغاز عملیات عمرانی بزرگترین پروژه فرودگاهی سرزمین، فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جمع خبرنگاران، او گفت: امروز با همکاری شریک خارجی و قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا، عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی با ظرفیت ۳۵ میلیون مسافر در سال اغاز میبشود.
او همین طور گفت: متراژی که برای این ترمینال مقصدگذاری شده، ۴۱۰ هزار مترمربع است که ظرفیت فرودگاه امام را با احتساب ترمینال جاری که شش میلیون مسافر در سال دارد، برنامه این است که ظرفیت این ترمینال را به مقدار ۱۰ میلیون برسانیم و ظرفیت پنج میلیونی ترمینال سلام، به ۵۰ میلیون مسافر در سال میرسد.
وزیر راه و شهرسازی فرمود: این پروژه، بزرگترین پروژه هوایی در سرزمین بعد از انقلاب است که با شراکت شرکت چینی هاکان و قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا انجام میبشود. مبلغی که برای اندوختهگذاری در این پروژه دیده شده، بیشتر از ۲.۵ میلیارد دلار است و فاز اول آن تا اسفند سال آینده به منفعتبرداری میرسد که همین فاز اول نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار اندوختهگذاری طلب میکند و عمل های مربوط به عملیات پروازی از جمله احداث باند انجام میبشود و فازهای بعدی هم به مرور به پایان میرسد.
بذرپاش با اشاره به گسترش ناوگان هوایی فرمود: یکی از زیرساختهای مورد نیاز برای کلانپروژه ایران راه، گسترش زیرساختهای صنعت هوایی است که گسترش فرودگاهی و ناوگان را میطلبد. این چنین برنامهای برای گسترش فرودگاه مهرآباد داریم و مطرح گسترش دیگر فرودگاههای سرزمین هم در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص گسترش ناوگان، متاسفانه سرزمین ما سالهای سال است که تحت تحریمهای سنگین نظام سلطه قرار دارد و تابآوری صنعت در این سالها افزایش یافته است، تعداد بسیاری از نیازهای تعمیراتی در داخل انجام میبشود. برای ورود تعمیرات هواپیما مشکلات بسیاری در قبل داشتیم که رفع میبشود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: یقیناً ما تا این مدت تحریم هستیم، اما تعداد هواپیمایی که تا آخر دولت مقصدگذاری کردیم، در قیاس با ابتدای دولت حداقل ظرفیت ناوگان را دو برابر می کنیم. در قسمت خدمات فرودگاهی هم همینطور است. ما هنگامی میتوانیم از کریدور خوب فرودگاهی سخن بگویید کنیم که دیگر اجزا هم با گسترش زیرساختهای ما هماهنگ باشد. زیرساخت فرودگاه ما خدمات نرمافزاری هم نیاز دارد.
[ad_2]
منبع




