[ad_1]
کسب و کار نیوز- مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، او گفت: در سال جاری نزدیک به ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به روش عبور مستقیم و کامل تشکیل شده که در قیاس با ۶۲۱ هزار دستگاه تشکیل کامل زمان شبیه پارسال، رشد ۲۰درصد را نشان می دهد. به نقل از تسنیم، عبدالله توکلی لاهیجانی با اظهار این که در سال جاری نزدیک به ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به روش عبور مستقیم و کامل تشکیل شده که در قیاس با ۶۲۱ هزار دستگاه تشکیل کامل زمان شبیه پارسال، رشد ۲۰درصد را نشان می دهد، او گفت: در زمان یاد شده ۱۰۷ هزاردستگاه خودروی وانت در سرزمین تشکیل شده که در قیاس با زمان شبیه پارسال از ۴۳ درصد رشد برخوردار بوده است. علاوه بر این، در ۸ماهه اول امسال نزدیک به ۲هزار و سیصد دستگاه خودروی ون تشکیل شده که در قیاس با زمان شبیه پارسال ۳ درصد رشد را مشخص می کند.
شایلی قرائی
به نقل از کسب و کار نیوز، این مقام مسوول وزارت صمت او گفت: تشکیل نزدیک به ۲۵ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد ۲۶ درصد تشکیل در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است. در زمان یاد شده ۳۹۴ هزاردستگاه موتورسیکلت در سرزمین تشکیل شده که در قیاس با زمان شبیه پارسال از ۴۱ درصد رشد برخوردار بوده است. وی اضافهکرد: علاوه بر این در ۸ماهه اول امسال نزدیک به ۲۰۵ هزار دستگاه ماشین در قسمت خصوصی تشکیل شد که در قیاس با تشکیل ۱۱۴ هزار دستگاه زمان شبیه پارسال، نزدیک به ۸۰ درصد رشد تشکیل را مشخص می کند.در این زمان سهم قسمت خصوصی از تشکیل ماشین در سرزمین ۲۳ درصد بوده است.
توکلی لاهیجانی افزود: از آنجا که باور دارم ارایه تصویری روشن مبتنی براعداد و رقم های میتواند نقش مهمی در ترقی یک صنعت و اصلاح کاستی های صنعت داشته باشد از این رو دفتر صنایع ماشین به طور منظم از سال قبل گزارشی تحلیلی همراه با نمودارهای متنوع از تشکیل و دیگر مختصات صنعت خودروی انتشار می کند این گزارش با جزییات کامل میتواند تصویری روشن از حالت صنعت خودروی سرزمین در حوزه تشکیل و عرصه ساز جلب شراکت نخبگان برای تشکیل تحول در صنعت خودروی سرزمین باشد.
وی او گفت: دو عارضه مزمن در بازار خودروی سرزمین در سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته می بود که اولی افت تشکیل خودروسازان به کمتر از یک میلیون دستگاه و دومی تشکیل ماشینهای ناقص می بود، امسال همانند پارسال افزایش تولیدخودروی کامل را خواهیم داشت و از نظر دیگر با افت قیمتها دربازار ماشین روبه رو هستیم. توکلی لاهیجانی افزود: به طور متوسط قیمت بازار ماشینهای تشکیل داخل، از ابتدای سال، نزدیک به ۲۸ درصد و قیمت ماشینهای مونتاژی نزدیک به ۴۸ درصد افت داشته است.
مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: پایش حالت متقاضیان سامانه یکپارچه ماشین نیز مشخص می کند که با خارج شدن ماشین از کالای اندوختهای در غالب ماشینها با ریزش تقاضا روبه رو بودهایم، به طوری که در برخی از خودروسازان کمتر از ۱۰ درصد متقاضیان سامانه عمل به تکمیل وجه کردند و در بیشتر از ۸۰ درصد انواع ماشینها مقدار تحقق متقاضیان سامانه کمتر از ۵۰ درصد بوده است به این علت از این بعد ناظر شکل گیری اراعه بر مبنای فروش اقساطی ماشینها نیز خواهیم می بود.
ضرروت تشکیل بازار رقابتی ماشین
بابک صدرایی، کارشناس ماشین
قیمت ماشین پیش از آنکه تابع قوانین و کارکرد بازار ماشین باشد تابع موضوعات اقتصاد کلان نظیر قیمت دلار است. برای مثال در سال قبل همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت ماشین نیز افزایش یافت، اما افزایش قیمت ماشین زیاد زیاد تر از دلار می بود و افت قیمتهایی هم که در بازار ماشین رخ داده و در حال رخ دادن است برای نزدیک شدن قیمت ماشین به معادل دلاری آن است، چراکه قیمت ماشین زیاد زیاد تر از میزانی که باید افزایش یافت.
او گفت و گو تورم در سرزمین را نیز باید در نظر گرفت. در ابتدای سال جاری ناظر تورم گستردهای که به جستوجو حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر روی اکثریت کالا از موادغذایی و مواداولیه صنایع و… شکل گرفت و این دامنه تورم در جامعه ادامه هم دارد. به این علت بخشی از این افزایش قیمت کالاها اعم از ماشین فهمید تورم کل اقتصاد سرزمین در ابتدای سال است.
در ابتدای امسال به جهت تورم تشکیل شده در اقتصاد سرزمین، قیمتها روندی صعودی طی کرد اما افزایش قیمت بازار ماشین بهجستوجو افزایش نرخ ارز و افزایش جذابیت و تقاضای اندوختهگذاری بر روی خودروهاست که بازار این روزهای ماشین سرزمین را با روندی صعودی روبه رو کردهاست.
یک شرایط نابسامانی در سرزمین وجود دارد و آن این که یک شورایی برای خودروسازی تعیین تکلیف میکند. معتقدم تنها راهی که می توان قیمت را در بازار ماشین کنترل کرد، تشکیل بازار رقابتی است.
در بازار رقابتی واردات ماشین صفر یا کارکرده بر پایه معیار و اصول خاصی صورت می گیرد. به این علت خودروسازان برای وجود در این بازار و نگه داری سهم خود از بازار، وادار به اصلاح قیمت شده و شرایط جدیدی را در تسهیلات فروش اختصاصی ماشین تشکیل میکنند. روش جاری قیمتگذاری صحیح نیست و نمیتواند در درازمدت بر بازار ماشین تاثیرگذار باشد.
روش صحیح قیمتگذاری در ماشین این است که هیچ ارگان و نهادی دخالت نکند. بلکه دولت اول شرایط بازار را رقابتی کند. در بازار رقابتی قیمت محصولات حقیقی می بشود.
[ad_2]
منبع




