[ad_1]
به نقل از کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ چند سال پیش، فروشگاه آنلاین دیجیکالا برای اولین بار همراه با فروشگاههای بزرگ دنیا از این زمان برای فروش محصولات با تخفیفهای اختصاصی منفعت گیری کرد. با گذشت چند سال این سنت در ایران هم جا افتاده و همه فروشگاهها کسبوکارها تلاش میکنند این زمان را از دست ندهند.
کمپین بلک فرایدی دیجیکالا از ۱ تا ۷ آذر برگزار شد و برخی از دادههای مربوط به این کمپین دلنشین و تفکر برانگیزند! برای مثال اینکه چطور یک نفر میتواند بالای یک میلیارد تومان در این کمپین خرید کرده باشد؟ یا دانستن اینکه افرادی از دورترین نقاط ایران، همانند روستای نوکجو در سیستان و بلوچستان هم این زمان را از دست ندادهاند.
شما از دیجیکالا چه میخرید؟ کالاهای مصرفی؟ کالای دیجیتال یا لوازم خانگی؟ مجموع خریدتان از دیجیکالا چه مقدار بوده؟ در بلکفرایدی امسال یکی از مشتریان دیجیکالا گویا زیاد (زیاد که میگوییم یعنی واقعا زیاد) روی بلک فرایدی حساب باز کرده بوده و در خواستهای متعدد خود مجموعا ۱ میلیارد و ۵۱ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان کالا در این هفت روز خریده است!
این چنین یک مشتری دیجیکالا تنها در یک خواست ۲۴۵ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان هزینه کرده است. ارزانترین مبلغ خواست هم ۲ هزار و ۸۰۰ تومان بوده!
یک خواست با ۳۷۷ کالا!

در بلک فرایدی امسال، یک مشتری تنها در یک خواست ۳۷۷ قلم کالا داشته است. من واقعا نمی دانم چطور این تعداد کالا به دستش رسیده و چطور آنها را تحویل گرفته است!
اما مشتری فرد دیگر هم در آمارها جلب دقت میکند؛ فردی که در هفت روز بلکفرایدی ۲۴۶ خواست گوناگون ثبت کرده است. برخی خواستهای اون تک آیتمی و برخی دیگر چند قلم کالا داشته است. فکر اینکه در چند روز ۲۴۶ بار پیک دیجیکالا زنگ خانهمان را بزند و خواستهایم را تحویل دهد، برایم مشکل است!

نیم ساعت اول بلک فرایدی، بازار زیاد شلوغ می بود!
در همه این هفت روز، ترافیک دیجیکالا از حالت عادی زیاد بالاتر می بود و در کل بیشتر از ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر به دیجیکالا سر زدند که تبدیل تشکیل بیشتر از ۷۱ میلیون سشن در این هفت روز شد. اما نیم ساعت ابتدایی اغاز کمپین بلکفرایدی، یعنی ساعت ۰:۰۰ تا ۰:۳۰ اول آذر ماه، ۷۶۱ هزار و ۳۲۲ کاربر بهصورت همزمان به دیجیکالا مراجعه کردند تا از اولین تخفیفهای این کمپین جا نمانند. این یک رکورد می بود؛ مسابقهای شوقانگیز بین ۷۶۱ هزار کاربر برای اینکه بهترین تخفیفها را از آن خود کنند!
پرفروشترین کالا از نظر تعداد، یک خودکار می بود
پرفروشترین محصولات بلکفرایدی از نظر تعداد، عموما متشکل از مواد غذایی و بهداشتی است. یقیناً کالایی که بیشترین تعداد فروش را داشته در هیچ یک از این دستههای قرار نمیگیرد؛ «خودکار فوق روان نانو آنتیباکتریال پنتر» پرفروشترین کالا در بلک فرایدی دیجیکالا بوده است.
۵ کالای پرفروش بلک فرایدی از نظر تعداد عبارت هستند از:
۱. خودکار فوق روان نانو آنتی باکتریال پنتر مدل Dr.Panter
۲. اسپاگتی قطر ۱.۲ زر ماکارون مقدار ۷۰۰ گرم
۳. رب گوجه فرنگی چین چین – ۸۰۰ گرم
۴. لامپ اس ام دی ۱۲ وات سایروکس مدل A60 پایه E27 بسته دو عددی
۵. نوار بهداشتی پنبه ریز مدل لطیف سایز L ضخیم بسته ۱۰ عددی
پرفروش ترین کالا از نظر قیمت ریالی آیفون ۱۳ می بود
فهرست محصولات با بیشترین قیمت ریالی فروش، عموما مرتبط به تلفنهای تلفن همراه است. بهنظر میرسد تعداد بسیاری از مشتریان برای خرید گوشی عجله نکرده و دست نگه داشته بودند تا از زمان بلکفرایدی دیجیکالا برای خرید بهصرفهتر منفعت گیری کنند.
۵ کالای پرفروش بلک فرایدی دیجیکالا از نظر قیمت ریالی فروش عبارت هستند از:
۱. گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت – نات اکتیو
۲. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت – ویتنام
۳. گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 4G دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت – گلوبال
۴. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت
۵. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت – ویتنام
پرجستجوترین واژه، «گوشی» می بود
در ۷ روز بلک فرایدی، کلمه «گوشی» پرتکرارترین عبارت جستجو شده در باکس جستجوی دیجیکالا بوده است. در ردههای بعدی هم هم چنان نام گجتها و کالاهای دیجیتال دیده میبشود.
دیجیکالا در ابتدا کار خود را با فروش دوربین اغاز کرد و تا زمانها فقط کالاهای دیجیتال در آن حاضر می بود. به این علت دور از انتظار نیست که عمده مشتریان قدیمی و وفادار این فروشگاه آنلاین، علاقهمندان به تکنولوژی و کالای دیجیتال باشند.

۸۸۰ هزار خواست در هفت روز
در هفت روز بلکفرایدی دیجیکالا بیشتر از ۶۸۷ هزار مشتری دیجیکالا، ۸۸۰ هزار و ۲۷۲ خواست ثبت کردند و مجموعا بیشتر از ۴ میلیون و ۸۰۷ هزار قلم کالای بزرگ و کوچک فروخته شد. در قسمت مشخصات پرفروشترین محصول دیجیکالا در بلک فرایدی، یعنی همان خودکار فوقروان انتیباکتریال پنتر آمده که طول آن ۱۵ سانتیمتر است. بیایید مقداری بدبینانه، فکر کنیم همه کالاها به کوچکی همین کالا باشند. با این چنین فرضی، اگر همه محصولات فروخته شده را (در همین حالت بدبینانه) کنار هم، بدون فاصله بچینیم، طول آن به بیشتر از ۷۲۱ کیلومتر میرسد؛ یعنی تقریبا مسیر تهران تا مرز مهران در استان ایلام را میتوانیم با خودکار پر کنیم!
۲۹۹ میلیارد تومان تخفیف اراعه شد
در بلک فرایدی دیجیکالا، بیشتر از ۲۷ میلیون تنوع کالایی تخفیف خوردند و مشتریان پیگیر، آنها را بهموقع خریدند. در این ۷ روز مجموعا بیشتر از ۲۹۹ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان تخفیف به مشتریان اراعه شد. رقمی که بهترین واژه برای توصیف آن «شگفت» است!
فروشگاهی به بزرگی ایران
در ۷ روز بلکفرایدی از همه جای ایران خواست در دیجیکالا ثبت شد. از ارومیه تا سراوان و از اینچهبرون تا آبادان خواست انواع کالاهای مورد نیاز کاربران ثبت شد و به دست آنها رسید.
بیشترین تعداد خواست مربوط به استان تهران می بود که با اختلاف بسیاری مقام اول را از نظر تعداد خواست به خود تعلق داد. در ردههای بعدی نیز استانهای اصفهان و خراسان رضوی بودند.

این چنین بیشترین خواستها مربوط به شهر تهران می بود و بعد از آن بهترتیب شهرهای اصفهان، اسلامشهر، مشهد، کرج، شیراز، ارومیه، تبریز، اهواز و رشت در ردههای بعدی قرار میگرفتند.
اما کاربران دیجیکالا فقط در شهرها اقامت ندارند و در کل از ۶٫۸۸۲ روستا نیز خواست در بلک فرایدی ثبت شد. دوردستترین روستایی که در این کمپین از آن ثبت خواست شده، روستای نوکجو در قسمت مهرگان از توابع شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان است.
[ad_2]
منبع




