طراحی استاندارد نمودی از احترام به مشتری
- کسب وکار

طراحی استاندارد نمودی از احترام به مشتری


کسب و کار نیوز- اولین دوره مسابقه دیجی‌کالا پرایز با مقصد احترام به مشتری بوسیله مراعات استاندارهای طراحی برگزار شد

به نقل از کسب و کار نیوز، اولین دوره مسابقه دیجی‌کالا پرایز با مقصد احترام به مشتری بوسیله مراعات استاندارهای طراحی برگزار شد

دیجی‌کالا پرایز، یک رقابت جهانی در عرصه طراحی است که با همکاری با بسته‌ها (تنها اتفاقات بین‌المللی دیزاین بسته‌بندی ایران) برگزار می‌بشود. این رقابت با مقصد تشکیل بستری برای نوآوری و خلاقیت افراد در حوزه دیزاین، در هر دوره مسائل و موضوعات مختلفی را انتخاب خواهد کرد.

اولین دوره دیجی‌کالا پرایز با نوشته «خلق راه‌حل‌های نوآورانه دیزاین بسته‌بندی‌های دیجی‌کالا، بـرای تشکیل ربط حسی با مخاطبان» در خرداد ۱۴۰۲  اغاز شد و از طراحان و همه افراد خلاق سراسر جهان دعوت شد تا با ایده‌های نوآورانه و هوشمندانه در این رقابت شرکت کنند.

حمیدرضا چیتچیان، دایرکتور برند دیجی‌کالا، در یک مصاحبه درمورد دیجی‌کالا پرایز سخن بگویید می‌کند: مقصد از برگزاری مسابقه دیجی‌کالا پرایز چه بوده است؟

«دیجی‌کلا به گفتن یک کمپانی که نزدیک به ۱۷ سال در ایران درحال فعالیت بوده است، همیشه دیزاین را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود می‌داند. برای ما در دیجی‌کالا، قضیه دیزاین در ابعاد مختلفی حائز اهمیت است. همانند طراحی وب‌سایت یا هر نمود فرد دیگر از طراحی که مشتریان با آن برخورد و ربط دارند. بر همین مبنا یکی از اهداف مهم ما در برگزاری این مسابقه، ساخت یک ربط فعالانه با طراحان بوده‌است.»

چیتچیان یکی از قیمت‌های مهم برند دیجی‌کالا را مشتری محوری گفتن می‌کند. او معتقد است که داشتن یک طراحی استاندارد با کیفیت در همه نقاط روبه رو‌ مشتری با برند دیجی‌کالا بیشتر از هر چیزی نمودی از احترام به مشتری است. او با اشاره به این که مشتری محوری می‌تواند نمودهای متغیری در امور گوناگون هر کسب‌وکار داشته باشد، نمود مهم مشتری محوری در کمپانی دیجی‌کالا را تلاش بی وقفه برای بالاتر بردن و ترقی سطح استاندارد طراحی‌ها می‌داند. به حرف های او دیجی‌کالا مدام در تلاش بوده است که همه طراحی‌های منفعت گیری‌شده در قسمت‌های گوناگون این کسب‌وکار، مطابق سلیقه و سطح استاندارد بازار جهانی انجام بشود. او معتقد است که این مسابقه به بالاتر بردن استانداردهای طراحی در دیجی‌کالا پشتیبانی می‌کند و مکان همراهی طراحان توانمند را با دیجی‌کالا در این مسیر آسان می‌کند.

دایرکتور برند دیجی‌کالا، مقصد از اولین دوره برگزاری این مسابقات را هدفی عام گفت و در ادامه او گفت: «این مسابقه در واقع تلاشی است برای تشکیل یک ربط موثر با طراحان در حوزه‌های گوناگون و اکنون تمرکز این دوره بر طراحان حوزه بسته‌بندی و گرافیک است. امیدواریم که بتوانیم این ربط فعالانه و موثر را تشکیل کنیم.»

بسته‌بندی مرسوله‌های دیجی‌کالا چه اثری بر برند دیجی‌کالا می‌گذارد؟

در دیجی‌کالا روزانه هزاران بسته برای مشتریان ارسال می‌بشود. حمیدرضا چیتچیان، درمورد تاثییر بسته‌بندی مرسوله‌ها بر برند دیجی‌کالا می‌گوید: «بسته‌بندی دیجی‌کالا یکی از سرویس‌هایی است که در سفری که مشتری از لحظه خواست تا دریافت مرسوله طی می‌کند جایگاه و اهمیت بالایی دارد.»

او معتقد است که در حقیقت مشتری‌های دیجی‌کالا تا قبل از دریافت بسته‌های خود هیچ ربط فیزیکی با دیجی‌کالا توانایی نمی‌کنند و همه چیز در پشت صفحه‌ موبایل یا کامپیوتر‌هایشان رخ می‌دهد. اولین برخورد خارج از فضای دیجیتال مشتری‌ها با برند دیجی‌کالا در لحظه دریافت مرسوله است. به این علت این لحظه اهمیت زیاد بالایی برای دیجی‌کالا دارد.»

چیتچیان معتقد است که دیجی‌کالا همانند تعداد بسیاری از صنایع دیگر، با سرویس بسته‌بندی خود پشتیبانی تعداد بسیاری کرده‌ است که استانداردهای بازار ایران را بالا ببرد. او این چنین با اشاره به تعداد خواست‌های دیجی‌کالا در هر روز، این کمپانی را یکی از پر مصرف‌ترین کمپانی‌ها در حوزه بسته‌بندی می‌داند.

برگزاری جهانی اتفاقات دیجی‌کالا پرایز چه دستاوردی برای دیجی‌کالا دارد؟

چیتچیان در جواب به این سوال چشم‌انداز مهم این کمپانی را تشریح کرد و او گفت: «علاقه‌مندی ما در دیجی‌کالا به برگزاری یک اتفاقات بین‌المللی نشان‌دهنده این است که ما سطح استاندارد خود را هم‌سطح استانداردهای بازار جهانی می‌بینیم. طبیعتا در تعداد بسیاری از موارد همانند سخت‌افزار و نرم‌افزار، از بازار جهانی فاصله داریم. اما با پشتیبانی گرفتن از داورهایی که تجارب بین‌المللی دارند تلاش کردیم تا این فاصله کمتر و کمتر بشود.»

چیتچیان این چنین به اهمیت بالای نگه داری ربط دیجی‌کالا با طراحان نه تنها در ایران، بلکه در سطح بین‌الملل اشاره کرد و او گفت دیجی‌کالا تصمیم دارد جایگاه خودش را به گفتن یک کمپانی که طراحی برایش از اهمیت و برتری بالا برخوردار است نگه داری کند. ربط با طراحان داخلی و بین‌المللی می‌تواند در آینده زیاد پشتیبانی‌‌کننده باشد.

دیجی‌کالا پرایز ادامه خواهد داشت؟

دایرکتور برند دیجی‌کالا درمورد ادامه‌دار بودن مسیر دیجی‌کالا پرایز مطمعن داشت. اما در ربط با برنامه‌های آینده آن و این که قطعا به کدام جهت و به سراغ کدام مضامین خواهند رفت جواب قطعی نداد. برمبنای توضیحات او در اولین سال برگزاری این مسابقه، مقصد مهم فقط تشکیل و شکل‌گیری ربط با طراحان می بود. به همین جهت دیجی‌کالا قضیه را به طور عام با طراحان نقل کرد. اما در آینده قطعا مسائل متغیری بازدید خواهد شد. به حرف های او طبق معمول در تعداد بسیاری از کسب‌وکارهای دنیا نیز مسابقات وقتی برگزار خواهد شد که یک نیازمندی یا مشکل در آن کسب‌وکار وجود دارد و نیازمند نوآوری می باشند؛ نوعی از نوآوری که اعضای شرکت به تنهایی قادر به انجام آن نباشند. به این علت با برگزاری مسابقات، جمعی از متخصصان را گرد هم می‌آورند و به حل مسائل می‌پردازند.

دیجی‌کالا نیز در ادامه مسیر ۴ ساله‌ای که اکنون برای این مسابقه طراحی کرده‌ است به طور قاطق به سراغ مسائل خاص‌تر و پیچیده‌تر خواهد رفت و طراحان را با صورت‌ قضیه‌های پیچیده‌تری دچار خواهد کرد.

 



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *