۲۳ درصد رضایت شاکی، ۳۱ درصد غیر متخلف
- کسب وکار

۲۳ درصد رضایت شاکی، ۳۱ درصد غیر متخلف

[ad_1]

کسب و کار نیوز- بنابر اطلاعات واصله از معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران و بر پایه نمودار نتایج شکایات پیگیری شده از سوی بازرسان اصناف در ده ماهه سال ۱۴۰۲، ۲۳ درصد رضایت شاکی را در پی داشته است؛ ۳۱ درصد غیر متخلف شناخته شدند و ۲۷ درصد متخلف بوده اند. این چنین ۱۹ درصد این پرونده‌ها در دست بازدید است.

به نقل از کسب و کار نیوز، طی ده ماهه سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره بازرسی انجام شد که رویکرد مهم بازرسان در این دوره، شکایت محور بوده است. در این دوره بیشترین آمار بازرسی به ترتیب مربوط به خراسان رضوی، فارس، تهران و اصفهان بوده است.

در ده ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲،، بیشتر از ۱۱۲ هزار فقره پرونده تخلفاتی (معادل ۴.۹ درصد از بازرسی های انجام شده) به تعزیرات حکومتی و مراجع ذی صلاح ارجاع شده است.

بیشترین آمار تخلفات طی این دوره مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورت حساب بوده است.

این چنین در این زمان، تعداد ۱۳۲ هزار و ۷۸۶ فقره شکایت مردمی توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که از این تعداد شکایات، ۱۲۹ هزار و ۴۲۵ فقره قابل پیگیری بوده است.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *