با ۸۰ میلیون طناز، کمدین بودن سخت است
- فرهنگ وهنر

با ۸۰ میلیون طناز، کمدین بودن سخت است

[ad_1]

عصر پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه فیلم «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا در خانه جشنواره به نمایش درآمد و نشست خبری آن با وجود بازیگران مهم مهران احمدی و مهران غفوریان برگزار شد.

در این فیلم مهران احمدی نقش یک حاجی خیر و صاحب معدن سنگ در نیشابور را بازی می‌کند که قرار است خادم حرم امام رضا (ع) هم باشد. او در نشست خبری فیلم درمورد انگیزه‌اش از وجود در این نقش او گفت: من از طرف مادری به خراسان بزرگ و شهر عطار وصل می‌شوم و راه طریقتی که حاج یونس در این فیلم رفت مسیری است که سیمرغ می‌رود. ‌

او سپس به شوخی او گفت، «احتمالا به ما هم سیمرغ رسید» و سپس در ادامه گفت: یکی دیگر از دلایلم برای بازی در فیلم این می بود که حس کردم به زادگاهم بدهکارم.

احمدی در بخشی دیگر از این نشست درمورد جایگاه نقش‌های کمدی و انعطاف‌پذیری کمدین‌ها با گفتن این که خود را در جایگاه یک کمدین نمی‌داند، او گفت: کمدین‌ها بهترین بازیگران جهان می باشند و هنگامی یک بازیگر به بلوغ می‌رسد می‌تواند کمدین باشد. این کار در ایران سختی بیشتری دارد چون ما ۸۰ میلیون کمدین و آدم طناز در ایران داریم و اگر کامنت‌های مردم را در فضای مجازی بخوانید فهمید طنازی آن‌ها می‌شوید و به همین علت خنداندن آنها زیاد سخت است.

‌او او گفت: بازیگر باید ریشه‌های طنز در وجودش باشد تا بتواند کمدی بازی کند. مهران غفوریان کمدین است و ما سال ها با او خندیده‌ایم و من سر تعظیم جلوی او فرود می‌آورم. این چنین احترامی که الان من دارم حاصل سینمای محترمی بوده است که بزرگان ما داشته‌اند. امیدوارم این احترام سر جایش بماند و با زیاد چیزها از دست نرود.

در ادامه مهران غفوریان درمورد حضورش در فیلم او گفت: اگر بخواهم همانند آقای احمدی جواب دهم باید بگویم که ما از سمت مادری به شهر آقای خواجه پاشا وصل می شویم و این کارگردان ترک زبان را زیاد دوست دارم. ‌

این چنین محمدحسین میری تهیه‌کننده با تبریک عید مبعث او گفت: برای ما مسلمانان امروز، روز مهمی است. امیدوارم به حق امروز همه مردمی که در دنیا مورد ظلم قرار دارند مخصوصا مردم غزه رهایی اشکار کنند.

او در ادامه گفت: محور «آبی روشن » همدلی و اشتراک می بود. همه ما جمع شدیم که فیلمی بسازیم تا آبروی سینمای ایران باشد. سنت انسانی و عرفانی این روزها در سینما مغفول واقع شده است و ما تعمدا تلاش کردیم به این سمت برویم.

بابک خواجه‌پاشا کارگردان فیلم نیز درمورد داستان فیلمش او گفت: اتفاقی به نام حق داشتن، وجود دارد. ما حق‌هایی بر گردن داریم که بعضی اوقات آن‌ها را فراموش می‌کنیم. با اهمیت ترین حقی که بر گردن یک انسان وجود دارد حق نزدیکان او است. در طول داستان حاج یونس باور ندارد که حقی بر گردنش است تا جایی که با برادرش روبه رو می‌بشود و فهمید می‌بشود که پیش از این که خادم امام رضا (ع) بشود باید حق‌الناس را مراعات کند. حتی همین مردم می توانند از من سوال بپرسند که تو با پول مردم فیلم می‌سازی و باید فیلم خوبی بسازی و این حق بر گردن مردم است.

او افزود: شما اگر فیلم‌های افرادی همانند تارانتینو، نوری بیگله جیلان و مجید مجیدی را می‌بینید و دوست دارید به این علت است که در فیلمسازی صادق می باشند و داستان از لایه‌های وجودی این افراد شکل می‌گیرد. اگر فیلم صادقانه بسازیم مخاطب هم با ما همراه می بشود. فیلمسازان باید با مضمون فیلم صادق باشند نه این که فقط بگویند در این نوشته فیلم می‌سازیم.

در آخر این نشست مهران غفوریان او گفت:  من جمله‌ای را در این فیلم زیاد دوست دارم که امام رضا (ع) بین هیچکس تفاوت نمی‌گذارد و به دل آدم‌ها نگاه می‌کند. امکان ندارد که ما دلمان بشکند و از امامی چیزی بخواهیم و به ما ندهد.

در این نشست بابک خواجه پاشا کارگردان، سید محمدحسین میری تهیه کننده، مهران احمدی،   مهران غفوریان، مرتضی امینی تبار، سارا حاتمی بازیگران، فرید سعادتمند آهنگساز، اشکان پورتاجی صدابردار، سید داود گنجوی نویسنده، پیمان عباس زاده مدیر فیلمبرداری، آرش قاسمی طراحی و ترکیب صدا و کامران خلج گریمور وجود داشتند.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *