[ad_1]
کسب و کار نیوز- حتما دیده و خواندهاید که هر چند زمان یک بار کاربران شبکههای اجتماعی دیجیکالا را به گرانفروشی متهم میکنند. طبق معمول کاربری از توانایی خرید خودش میگوید و از این مینویسد که کالا را در فروشگاه اینترنتی دیگر یا یک فروشگاه در شهر ارزانتر دیده است.
به نقل از کسب و کار نیوز، دیجیکالا یک بازار آنلاین یا مارکتپلیس است و قیمتگذاری نمیکند اما میگوید تلاش میکند نگذارد فردی گران فروشی کند و این مساله را توسط تیمی که نامش پرایسینگ یا قیمتگذاری است کنترل میکند.
قیمتها هر روز بر پایه مواردی همانند قوانین حاکمیتی یا قوانین نانوشته سیاسی و اقتصادی که در قیمتگذاری کالاها تاثییر میگذارند، توسط این تیم بازدید خواهد شد. یکی از کارهای تیم قیمتگذاری برای این که فروشندهای گرانفروشی نکند، تعیین قیمت مرجع است که آن را با دقت به قیمت روی کالا، قیمت مصوب و قیمتی که کالا در چند روز قبل داشته نظر میکنند. سپس هم بر پایه الگوریتمها اجازه نمیدهند فروشندهها قیمتی زیاد تر یا حتی کمتر از آن روی کالایشان بگذارند.
گرانفروشها را معارفه کنیم
اما با همه این مراقبتها، اگر در این فروشگاه بزرگ دیدیم فروشندهای کالایی را گرانتر از بازار قیمتگذاری کرده، چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟
دیجیکالا در صفحه هر کالا بخشی دارد که میتوانید از طریق آن گرانفروشی فروشنده را گزارش دهید. یقیناً پیش از این کار باید به نکاتی دقت کنید؛ برای مثال اطلاعات مربوط به کالا را با دقت ببینید. احتمالا ویژگیهای آنچه که در دیجیکالا میبینید از کالایی که در فروشگاه اینترنتی یا حضوری فروخته میبشود بهتر باشد و همین هم قیمتش را مقداری بالاتر برده است. گارانتی را هم چک کنید چون گارانتی خوب و معتبر گرانتر است.
اکنون اگر این موارد را قیاس کردید و هم چنان قیمت فروشنده دیجیکالا بالاتر می بود، کافی است روی لینک «قیمت بهتری سراغ دارید؟» که پایین باکس قیمت کالا قرار گرفته کلیک کنید.
اینجا اول اشکار میکنید کالا را با چه قیمتی دیدهاید. سپس هم اظهار میکنید کالای ارزانتر را در فروشگاههای اینترنتی دیدهاید یا بازارها و فروشگاههای سطح شهر. اگر در فروشگاه اینترنتی همین کالا ارزانتر فروخته میبشود آدرس وبسایت فروشگاه را مینویسید و اگر این کالا را در فروشگاههای حضوری ارزانتر دیدهاید نام و نشانی فروشگاه را مینویسید.

سپس از پر کردن فرم در واقع گزارش تخلف فروشنده را میدهید و از اینجا به سپس تیم قیمتگذاری کار او را برای بازدید گزارش شما اغاز میکند.
اگر گرانفروشی ثابت بشود این تیم با فروشنده تماس میگیرد و به او می گوید که از تخلفش باخبر شده تا قیمت را اصلاح کند. اگر قیمت اصلاح نشد جریمه چشم به راه فروشنده است. یقیناً جریمهها ریالی و مالی نیستند. یعنی به گفتن مجازات دسترسی فروشنده به گروه کالاها و برند محدود میبشود، کالاهایی که با آنها تخلف انجام داده از پنلش حذف خواهد شد و در آخر هم پنل او حذف میبشود.
حقیقت این است که با وجود همه مراقبتها امکان پذیر به علت اشکالات قیمتگذاری، تحول قیمت در بازار یا تحول قوانین درمورد قیمتگذاری و کالاها، یک کالا گرانتر قیمتگذاری شده باشد. اینجاست که شما با گزارش گرانفروشی به خریداران دیگر و حل مساله حداقل برای یک کالا، پشتیبانی میکنید.
[ad_2]
منبع




