[ad_1]
کسب و کار نیوز- زحمتهایی که برای گرفتن خواست و تامین کالا کشیده میبشود با یک ارسال بد به هدر میرود و نام پلتفرم و فروشگاه اینترنتی را هم خراب میکند.
به نقل از کسب و کار نیوز، در ایران که سرویسهای بینالمللی همانند DHL وجود ندارند دغدغه ارسال زیاد تر میبشود. ما چند سرویس مخصوص فرستادن کالا داریم که پلتفرمهای ایرانی راهی ندارند جز این که از آنها منفعت گیری کنند یا همانند دیجیکالا سرویس حمل و نقل و ارسال مخصوص خودشان را داشته باشند. هرچند کاربران دیجیکالا بعضی اوقات از تاخیر در ارسال گله میکنند اما منفعت گیری از سرویسهای دیگر هم ضمانت شده نیست و امکان پذیر هزینه زیاد تر داشته باشند یا باز هم با تاخیر خواست را تحویل دهند.
پست
پست با سرویسهای پست سفارشی، پیشتاز و اختصاصی بستهها را ارسال میکند که هرکدام هزینه خاص خود را دارند. این هزینه وابسته به وزن کالا و یقیناً مسیری است که باید طی کند تا به دست گیرنده برسد. برای همین هم قیمتها ثابت نیستند.
این راه سنتی احتمالا برای زیادها یقین باشد اما افراد بسیاری هم می باشند که خاطره خوبی از آن ندارند. بعضی اوقات بسته پستی پاره و متلاشی شده به دست دریافتکننده مرسوله رسیده و بعضی اوقات هم بسته گم شده است. اینها مواردی است که کاربران در شبکههای اجتماعی درمورد تواناییشان از پست، به اشتراک میگذارند.
شرکتهای باربری
شعار شرکتهای خصوصی پستی و سرویسهای حمل و نقل بین شهری این است که با آنها میتوانید بستههایتان را به سراسر ایران ارسال کنید. با وجود این شعار دلنشین، انتقادها از برخی شرکتها آنقدر در شبکههای اجتماعی زیاد است که هر از بعضی اوقات سخنهایی از تحریم یکی از آنها میزنند.
هنگامی فیلمی انتشار شد که نشان میداد عوامل جمعآوری یکی از شرکتها، کالاها را با پرتاب کردن و لگد به یکدیگر تحویل خواهند داد و در ماشین حمل بار میاندازند، اعتراضها زیاد تر هم شد. این شرکت با وجود توضیح دادن تا این مدت نتوانسته دل کاربران را به دست آورد چون گیرندهها زیاد زمانها با تاخیر زیاد بستهشان را دریافت میکنند و حمایتهم پاسخگوی آنها نیست.

پیک
با همه غرهایی که به پیکهای موتوری میزنیم راه پرطرفداری برای ارسال کالا می باشند چون در ترافیک شهرهایی همانند تهران خوب جواب خواهند داد. اما قیمتهای متفاوت در زمانهای متفاوت چالش منفعت گیری از پیکهای موتوری است. وقتی که باران و برف ببارد یا ترافیک زیاد باشد طبق معمول پیک اشکار نمیبشود یا قیمت آن شگفت و نجومی است. در واقع مشتری یقین نیست کالا با چه هزینهای به دستش می رسد.

هزینه پیک در ساعات بارانی

هزینه پیک در همان مسیر، در ساعات غیربارانی
اتوبوس بین شهری
راهکار ارسال بسته از شهری به شهر دیگر طبق معمول اتوبوسهای بین شهری است. یقیناً فضای حمل بار اتوبوسها محدود و هزینه ارسال بار بر پایه حجم بار و فاصله دو شهر متفاوت است. به همین علت فروشگاه اینترنتی به علت محدودیت فضای اتوبوس نمیتواند تعداد بسیاری بار ارسال کند و مشتری هم برای دریافت بستهاش باید به ترمینال اتوبوسرانی شهرش برود و کالا در محل زندگی یا کار او به دستش نمیرسد.

راهکار دیجیکالا
دیجیکالا با در نظر گرفتن این مشکلات، دیجیاکسپرس را برای ارسال خواست مشتریانش دارد که به شکلی امن و یقین و با هزینهای اشکار و از پیش تعیین شده، بستهها را میرساند.
بستهبندی مناسب و پذیرفتن مسئولیت ارسال تا وقتی که کاربر خریدش را تحویل بگیرد، راهکار دیجیکالاست برای این که خواست کاربرانش سالم و بدون عیب به دستشان برسد. در صورتی که کالایی در جریال ارسال صدمه ببینند دیجیکالا مسئولیت آن را میپذیرد و امکان معاوضه و مرجوع کردن آن وجود دارد. به خصوص اگر همانند کالاهای دیجیتال گرانقیمت باشد.
با این سرویس دیجیکالا امکان ارسال کالا به طور سریع را برای کالاهای سوپرمارکتی در تهران و کرج دارد و در ارسال زمانبندی شده هم کالا بر پایه وقتی که مشتری تعیین کرده به دست او میرسد. یقیناً این فروشگاه آنلاین مدتی است سرویس تحویل سریع هم دارد و اگر در اطلاعات مربوط به کالا عبارت آبیرنگ «ارسال امروز» را ببینید میتوانید خواست را زیاد سریع و در همان روز دریافت کنید.
از نظر دیگر برخلاف راههای دیگر ارسال، همه نقاط ایران تحت پوشش سرویس دیجیکالا می باشند و افرادی که در نقاط دور افتاده سرزمین زندگی میکنند میتوانند کالا خواست دهند و آن را دریافت کنند.
در قیاس با نکات منفی سرویسهای دیگر، کاربران دیجیکالا مشکلات کمتری در این عرصه دارند. بستههای دیجیکالاییها هم بعضی اوقات دیر به مقصد میرسند که دلایل مختلفی همانند مشکلات سرویس حمل و نقل، بدقولی فروشندهها و بالا بودن تعداد خواست در زمان برگزاری کمپینها دارد اما کاربران این بازار آنلاین میتوانند یقین باشند بستههایشان را سالم دریافت میکنند.
[ad_2]
منبع




