عدم دسترسی به سامانه «خودنویس» به دلیل اختلال/ معاملات مسکن در کانادا هم آنلاین نیست
- کسب وکار

عدم دسترسی به سامانه «خودنویس» به علت اختلال/ معامله های مسکن در کانادا هم آنلاین نیست

[ad_1]

کسب و کار نیوز- نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: اکنون سامانه خودنویس اختلال دارد و امکان دسترسی به آن وجود ندارد و از نظر دیگر امکان اخذ کد رهگیری و تنظیم قرارداد از طریق سامانه املاک و مستغلات خاموش شده است.

به نقل از کسب و کار نیوز، داود بیگی‌نژاد در او مباحثه با ایلنا درمورد فعالیت مشاوران املاک در سامانه خودنویس و تنظیم، انعقاد و ثبت قراردادهای اجاره در این سامانه طراحی شده توسط وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: به علت اختلال تا این مدت امکان ورود و دسترسی به این سامانه را نداشتیم که فضای کار در سامانه خودنویس را بتوانیم برسی کنیم و اکنون هم امکان دسترسی به این سامانه نداریم که توانایی‌ای از فعالیت در آن را گفتن کنیم.

او همین طور گفت: باید دقت داشت که ارایه خدمات مشاوران املاک باید بدون اختلال و تعطیلی به طور مستمر باشد و در نتیجه این خدمات مستمر به انعقاد قرارداد می‌رسیم. نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک اصرار کرد: از بهمن ماه که سامانه خودنویس راه‌اندازی شد دیگر امکان تنظیم قرارداد از طریق سامانه املاک و مستغلات وجود ندارد در حالی که کد رهیگیری در ۱۴ سال قبل از سامانه املاک اخذ می‌شد. اما اکنون سامانه خودنویس اختلال دارد و امکان دسترسی به آن وجود ندارد و از نظر دیگر امکان اخذ کد رهگیری و تنظیم قرارداد از طریق سامانه املاک و مستغلات خاموش شده است.

بیگی‌نژاد با گفتن این که چرا باید سامانه خودنویس قبل از این که تکمیل شود، رونمایی کردند، او گفت: با وجود این اختلالات سامانه، نمی‌توان خدمات مستمر به مردم اراعه داد و اساسا باید مشاوران املاک برای ارایه خدمات تخصصی درگاه مجزا از سایت عمومی داشته باشند.

 وی این چنین درمورد امکان اخذ کد رهگیری رایگان در سامانه خودنویس افزود: صدور کد رهگیری ماموریت قانونی مشاورن املاک است و در بنگاه مشاوران املاک هم این کد به طور رایگان صادر می‌شود و مشاوران املاک تنها هزینه دستمزد خدمات به همراه قیمت افزوده را از مشتریان دریافت می‌کنند که این هم نرخ تعیین شده و مصوب دارد و اگر هم مشاوری هزینه زیاد تر از ان را بخواهد تخلف انجام داده‌است.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک درمورد دسترسی مردم به این سامانه‌ها برای تنظیم قراردادها با سهولت زیاد تر، اظهار داشت: آماری که وزارت راه و شهرسازی از تمدیدهای قراردادهای اجاره از سوی مردم در این سایت‌ها ارایه می‌دهد در واقع از طریق مردم انجام نشده بلکه این تمدید قراردادها از طریق کافی‌نت انجام شده، باید دقت داشت قشری از مردم در خانه کامپیوتر ندارند و اساسا مگر چند درصد از مردم در خانه خود پرینتر دارند که بتوانند از طریق این سامانه‌ها قرارداد تنظیم کنند.

بیگی‌نژاد اصرار کرد: مردم همان هزینه‌ای که برای تمدید اجاره به مشاوران املاک پرداخت می‌کنند را امروز به کافی‌نت‌ها خواهند داد. هزینه تمدید اجاره‌نامه در مشاوران املاک آنقدر کم است که کفاف هزینه‌های کپی مدارک را نمی‌دهد. او همین طور گفت: اساسا هزینه‌های دستمزد در مشاوران املاک حتی در معامله های خرید و فروش موضوعی نیست که بخواهد مردم را از سمت مشاوران املاک به سمت سامانه‌های دولتی بکشاند. در معامله های خرید و فروش هم در قراردادی برای ملکی با قیمت ۴ میلیارد تومان حق‌الزهمه مشاوره املاک ۱۰ میلیون تومان است آیا این رقم برای فردی که خرید وفروش ۴ میلیاردی انجام می‌دهد، بالا است و توان پرداخت آن را نخواهد داشت؟ در حالی که این مشاوره املاک بوده که این ملک را برای خرید به افراد معارفه کرده و این خرید وفروش را انجام می‌دهد.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کشورهای خارجی و پیشرفته در او گفت و گو انعقاد قراردادها او گفت: در کشوری همانند کانادا هم هم چنان در خرید وفروش‌های املاک، مکتوبات وجود دارد چراکه این معامله های زیاد مهم و حساس می باشند و قراردادها هم چنان کاغذی می باشند و در سرزمین ترکیه که این مقدار معامله های مسکن در انجام می‌شود هم معامله های برخط نیست و هم چنان قراردادها به طور کاغذی امضا خواهد شد.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا ...