[ad_1]
کسب و کار نیوز- افرادی که زیاد خرید اینترنتی انجام خواهند داد دیگر میدانند که علاوه بر قیمت کالا باید هزینهای هم برای ارسال آن بپردازند. در همه سایتها و پلتفرمهای مخصوص خرید اینترنتی زمان پرداخت قیمت کالا، یک گزینه هزینه ارسال هم اضافه میشود و رقم نهایی، مجموع این دو مورد است.
به نقل از کسب و کار نیوز، دیجیکالا برای ارسال کالا به طور معمول ۴۹ هزار تومان دریافت میکند که یقیناً برای کالاهای سنگینی همانند یخچال مقداری این رقم بالاتر است.
احتمالا به گفتن یکی از کاربران و خریداران دیجیکالا از خودتان پرسیده باشید که چرا باید هزینه ارسال بدهید و چرا کالاها رایگان به دستتان نمیرسد؟ جواب این سوال را دیجیاکسپرس میداند که انجام ماموریت های حملونقل یا لجستیک در دیجیکالا برعهده آنهاست. حقیقت این است که پروسه پردازش تا رسیدن خواست به آدرسی که شما اشکار کردهاید، هزینههای بسیاری دارد.
یکی از تاثیرگذارترین عوامل، هزینه حملونقل است که این موارد روی آن تاثییر میگذارد:
- مسافتی که برای ارسال کالا طی میشود
- ساعاتی که راننده یا ماشین در اختیار پلتفرم است
- مقدار مصرف سوخت
- استهلاک ماشین
- تعداد نفراتی که دچار فرایند بودهاند (این تعداد در مسیرهای دورتر زیاد تر میشود)
مشتریمداری دیجیکالا برای ارسال کالا
یقیناً هزینه همه مرحله های جمعآوری و ارسال کالا در رقم نهایی که شما باید بپردازید اعمال نمیشود. به طور مثال هنگامی خریدار در یک شهر و فروشنده در شهر فرد دیگر است هزینه ارسال کالا به خصوص در مسیرهای طویل و وقتی که کالا باید چندبار بین انبارهای گوناگون جابهجا شود، بالا و زیاد تر از وقتی است که خریدار و فروشنده در یک شهر می باشند. اما اکنون هزینه ارسال بین شهرهای گوناگون در دیجیکالا متفاوت نیست.
در واقع اجزای مختلفی می باشند که برای هر خواست تغییرات بسیاری روی قیمت ارسال اعمال میکند اما به طور میانگین یک رقم ثابت برایش تعیین شده است.
این که چه مقدار از این هزینه از کاربران گرفته شود به سیاستهای هر شرکت و پلتفرم بازمیگردد. امکان پذیر پلتفرمی بخواهد کاربرش همه یا درصد بیشتری از آن را پرداخت کند اما نگاه دیجیکالا متفاوت است. دیجیکالا به این که کاربرها به چیزی تمایل دارند زیاد تر از بقیه پلتفرمها دقت دارد. حتی در برخی موارد بخشی از هزینه را خودش پرداخت میکند تا کاربر رفاه بیشتری داشته باشد یا سرویسهایی همانند دیجیپلاس را در نظر گرفته که با آن در ماه ۴ خواست به طور رایگان برای مشتری ارسال میشود.
به این ترتیب انچه که دیجیکالاییها میگویند آن چه که شما به گفتن هزینه ارسال در خواستهایتان میبینید منطبق با قیمت واقعیاش نیست و هزینه مهم بالاتر از رقمی است که شما به گفتن کاربر میپردازید.
[ad_2]
منبع




