الگوریتم‌های جدید اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها
- کسب وکار

الگوریتم‌های تازه اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها

[ad_1]

کسب و کار نیوز- هنگامی اینستاگرام برای نخستین بار به گفتن یک پلتفرم تشکیل محتوا نقل شد، هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که بتوان از آن به گفتن منبعی بزرگ برای کسب درآمد و برندسازی منفعت گیری کرد. این روزها، زیاد تر کسب‌وکارها به جستوجو این می باشند که جایگاه خود را در این شبکه اجتماعی اشکار کنند و از همین راه، مشتریان بیشتری به دست آورند.

به نقل از کسب و کار نیوز، آشنایی با الگوریتم‌های تازه اینستاگرام و تاثییر آن بر بازدید پست‌ها، یکی از با اهمیت ترین نکاتی است که می‌تواند کیفیت وجود شما در این شبکه را افزایش دهد و علتکسب درآمد زیاد تر شود. با این مقاله همراه باشید تا زیاد تر راجع به این نوشته سخن بگویید کنیم.

منظور از الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام، مجموعه‌ای از قوانین است که علتمی‌شود محتواهای پیج‌های گوناگون، به طور اصولی به مخاطبان نمایش داده شوند. بر پایه این قوانین، پست‌ها مطابق علاقمندی، مقدار تعامل، زمان انتشار کردن و رفتارهای کاربران ابتدا در قسمت Feed نمایش داده خواهد شد. برای منفعت‌وری بهتر و جلوگیری از بی‌نظمی محتوایی، ابتدا هر پست تنها به ۱۰ درصد مخاطبان نمایش داده خواهد شد و در صورت تعامل مناسب، دیگر کاربران نیز پست را مشاهده خواهند کرد.

الگوریتم‌های تازه اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها، برای پیج‌هایی که به طور مستقیم از این شبکه اجتماعی برای کسب درآمد منفعت گیری می‌کنند زیاد مهم است؛ چون در نهایت با دقت به حرکت کاربران در قسمت Feed، اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که پست را راهی قسمت اکسپلور کند یا نه! برای یادگیری کامل این الگوریتم‌ها مقاله آشنایی با الگوریتم‌های اینستاگرام را بخوانید.

بر پایه الگوریتم‌ها، نکات زیر در نمایش پست به کاربران تعیین کننده خواهد می بود:

۱- ربط بین شما و مخاطبان

عموما هنگامی در کامنت‌ها یا دایرکت، زیاد تر با یک مخاطب در تعامل باشید، پست‌هایتان سریعتر برای فرد دیگر نمایش داده خواهد شد. به گفتن مثال، اگر دوستتان که هر روز با او سخن می‌زنید یک پست تازه در اینستاگرام انتشار کند، آن را زیاد سریعتر از پست فردی که به او پیامی ارسال نکرده باشید خواهید دید.

۲- مقدار علاقه مخاطب به محتوا

اینستاگرام برای نمایش پست‌ها در قسمت Feed و اکسپلور، به این مسئله دقت می‌کند که شما به چه نوع محتوایی علاقه دارید. با این حساب، در صورتی محتواهای شما در صدر محتواهای مخاطبان نمایش داده خواهد شد که آن‌ها به نوشته پست شما علاقمند باشند. مقدار علاقمندی مخاطبان، از تعامل آن‌ها با محتواها اشکار می‌شود.

الگوریتم‌های تازه اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها

۳- دفعات وجود در برنامه

هنگامی فردی دیر به دیر داخل اینستاگرام شود، الگوریتم‌ها تنها پست‌هایی را به او نمایش خواهند داد که برایش در درجه اول اهمیت باشند. با این حساب، اگر هفته‌ای یک بار اینستاگرامتان را باز می‌کنید، به گمان زیاد فقط پست‌های دوستان و نزدیکانتان را مشاهده خواهید کرد.

۴- تعداد جستوجو شوندگان

اگر فردی تنها ۱۰ نفر را در اینستاگرام جستوجو کند، به راحتی می‌تواند همه پست‌ها را ببیند، بدون این که رقابتی بین آن‌ها وجود داشته باشد. اما اگر تعداد پیج‌های جستوجو شده زیاد شود، الگوریتم‌ها هم تلاش می‌کنند محتواها را بر پایه علاقه فرد بچینند؛ در این حالت شانس نمایش محتواهای کم‌طرفدار به طور چشم‌گیری افت خواهد یافت.

۵- زمان انتشار کردن پست

اگرچه همانند قدیم، زمان انتشار کردن پست تنها معیار نمایش آن به مخاطبان نیست، اما این فاکتور تا این مدت هم اهمیت دارد. پست‌هایی که از نظر محتوایی و مقدار علاقه مخاطب به آن‌ها در یک سطح باشند، بر پایه زمان انتشار کردن نمایش داده خواهند شد.

چطور از الگوریتم‌ها به سود خودمان منفعت گیری کنیم؟

تا اینجای کار با الگوریتم‌های تازه اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها تا حدودی آشنا شدیم؛ حال بیایید ببینیم که این الگوریتم‌ها، چطور می‌توانند در جذب مخاطب و رشد کسب‌وکار به ما پشتیبانی کنند؟ برای این که با الگوریتم‌ها همسو شوید و از آن‌ها به سود خود منفعت گیری کنید، حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱- به سلیقه مخاطب احترام بگذارید

نخستین مسئله‌ای که علتمی‌شود الگوریتم‌ها به ساز شما برقصند، این است که محتواهایی تشکیل کنید که برای مخاطب، دلنشین و مورد قیمت باشند. برای شناسایی سلیقه مخاطب، باید به طور منظم حرکت آن‌ها را زیر نظر داشته باشید. مقدار دقت مخاطبان به هر پست شما و این چنین واکنشی که به محتواهای رقیب نشان داده‌اند، می‌تواند در تشکیل محتوای بهتر به شما پشتیبانی کند.

۲- هوشمندانه هشتگ بزنید

ترندها مهم می باشند، اما نه آنقدر که قید محتوای اختصاصی خود را بزنید! اگر می‌خواهید از هشتگ‌ها برای افزایش بازدید منفعت گیری کنید، حتما به ربط هشتگ با محتواهای خود دقت اختصاصی داشته باشید. مراعات اصول هشتگ‌نویسی در اینستاگرام، علتمی‌شود پست‌های شما به مخاطبان مرتبط نمایش داده شود و در نتیجه، رشد بیشتری را توانایی کنید.

۳- موقعیت مکانی خود را ثبت کنید

اگر محتوای شما مربوط به موقعیت مکانی خاصی می‌شود، حتما آن را در قسمت Location قید کنید. یقیناً مکانی که به آن اشاره کرده‌اید باید حتما در محتوای شما مشهود باشد، در غیر این صورت، اینستاگرام فهمید آن می‌شود و محتوای شما دیگر آنچنان که باید، دیده نخواهد شد.

1710654665 229 الگوریتم‌های تازه اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها

۴- از انواع محتوای اینستاگرامی منفعت گیری کنید

اینستاگرام قابلیت انتشار کردن پست، استوری، ریلز و پخش لایو دارد. در صورتی که می‌خواهید از الگوریتم‌ها به بهترین نحو پشتیبانی بگیرید و رشد کنید، حتما از همه انواع محتوا پشتیبانی بگیرید. به طور منظم پست، استوری و ریلز انتشار کنید و بعضی اوقات هم لایو داشته باشید تا تعامل مخاطبان خود را بالاتر ببرید.

۵- وجود و تعامل خود را بالا ببرید

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، الگوریتم‌های اینستاگرام محتواها را به مخاطبانی نمایش خواهند داد که تعامل بیشتری با یکدیگر دارند. به همین علت اگر می‌خواهید در این شبکه اجتماعی رشد کنید، ساعات بیشتری در آن وجود داشته باشید، به دایرکت‌ها و کامنت‌ها جواب دهید و برای دیگران کامنت و دایرکت ارسال کنید. تعامل شما، نه تنها علتبهبود کارکرد الگوریتم‌ها می‌شود، بلکه به طور مستقیم دقت و مطمعن مخاطبان را نیز جلب خواهد کرد.

۶- مخاطب را به تعامل تشویق کنید

اگر می‌خواهید افراد بیشتری پست‌های شما را ببینند، مخاطبان جاری را تشویق کنید که پست‌ها را لایک کنند و برایتان کامنت بگذارند. این کار علتمی‌شود اینستاگرام محتوای شما را سودمند و موثر تشخیص دهد و آن را داخل قسمت Feed دیگر کاربران یا حتی قسمت اکسپلور کند.

جمع‌بندی

اینستاگرام پلتفرمی بر مبنای محتواست؛ در صورتی که می‌خواهید در این شبکه اجتماعی رشد کنید، باید همیشه به روز باشید و تازه ترین تکنیک‌ها برای نمایش محتوا به مخاطبان را بشناسید. آشنایی با الگوریتم‌های تازه اینستاگرام و تاثییر آن بر بازدید پست‌ها، یکی از با اهمیت ترین قدم‌ها برای نگه داری مخاطبان قدیمی، جذب مخاطبان تازه و افزایش فروش محصول و خدمات در اینستاگرام است.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا ...