شرایط تنظیم بازار خودرو
- کسب وکار

شرایط تنظیم بازار ماشین – سایت خبری تحلیلی کسب و کار_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

سرمقاله

برای بازدید بازار ماشین و سخن بگویید از آینده آن ابتدا باید به عوامل کلان دقت کرد. عوامل مهم اثرگذار بر بازار ماشین عبارت هستند از شرایط اقتصادی و سیاسی سرزمین، قیمت دلار و روال نرخ تورم. همه این عوامل با روال قیمت ماشین به‌نحوی ربط مستقیمی دارند.
از نظر دیگر اگر تیراژ واردات ماشین بالا باشد می‌تواند روی بازار اثرگذار باشد. اگر به هر طریقی واردات با تعداد بالا آزاد شود و ماشین داخل و تحویل مشتری داده شود، بر افت زیاد تر قیمت در بازار تاثییر خواهد داشت.
واردات ماشین به شرطی که زیاد بوده و خودروهای اقتصادی قابل رقابت با خودروهای داخلی باشد، مؤثر خواهد می بود. این که فقطً واردات با مقصد فراهم ماشین برای قشر مرفه جامعه انجام شود، هیچ تأثیری بر بازار و صنعت خودروی داخل نخواهد داشت. با تعرفه‌های حاضر به نظر می‌رسد دولت به جستوجو یافتن راهکارهای تازه برای کسب درآمد و جبران کسری بودجه بوده است.
نوشته مهم این است که پر کردن خلاء مطالبه اقشار متوسط به پایین جامعه برای تقاضا و خرید ماشین باید مقصد از واردات ماشین باشد تا مطالبه قشری که تحت سختی مالی است با خرید خودروی با قیمت‌های ارزان‌تر با نرخ‌های ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان جواب داده شود درغیر این صورت اگر بنا بر واردات ماشین‌هایی دو سه میلیاردی باشد اقشاری که توانایی پرداخت این چنین رقم‌هایی را دارند می‌توانند ماشین‌های مونتاژی حاضر در بازار را به سهولت خریداری کنند بعد واردات ماشین باید مشابه با اهداف و شعار‌هایی باشد که حول این نوشته داده می‌شود.
قانونگذار سیاست ها و عوامل روانشناسی کنترل بازار در ایران را نمی داند، چون بر محصول و ماشین تسلط ندارد. ماشین را به خوبی نمی شناسد. صنعت ماشین و مسائل روانی که در بازار ایران تاثیرگذار است را به خوبی نمی شناسد و نگاه قانونگذار به واردات ماشین همان نگاه به تشکیل است. این در حالی است که قشری که ماشین تولیدی می خرد با قشری که ماشین وارداتی می خرد، متفاوت است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]