[ad_1]
به گزارش دانش دوست
کسب و کار نیوز- مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای لبنی او گفت: اکنون ۱۰ درصد محصولات لبنی به بازارهای مقصد صادر میشود که در صورت عدم اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و حمایتاز صادرکنندگان، پتانسیل صادرات ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات لبنی وجود دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز، علی احسان ظفری او گفت: قیمت جاری شیرخام نسبت به نهاده های دامی و دیگر هزینه های تشکیل مناسب است و مشکل مهم صنعت لبنیات، افت قوت خرید خانوار است. او با گفتن این که ۳۰۰ واحد لبنی مشغول فعالیت می باشند، افزود: واحدهای لبنی به جزء چند برند نقل با ۵۰ درصد ظرفیت و اکثر واحدها کمتر از این ظرفیت کار می کنند.
ظفری متوسط سرانه مصرف لبنیات را ۵۵ کیلو خبرداد و او گفت: بنابر آمار متوسط سرانه جهانی لبنیات ۱۸۰ کیلوست، اما در سرزمین ما از سال ۸۹ مصرف لبنیات روال کاهشی به خود گرفت که با استمرار سیاست های جاری دولت، سرانه مصرف افزایشی نخواهد داشت. مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی توزیع شیرمدارس را یکی از راهکارهای ترقی سرانه مصرف لبنیات دانست و افزود: مقدار اثرگذاری توزیع شیر مدارس در سرانه مصرف بسته به تعداد دانش آموزان و تعداد دفعات توزیع متفاوت است، اما با روال جاری توزیع شیرمدارس ۳ تا ۴ درصد بر افزایش مقدار مصرف تاثییر گذار است.
او با گفتن این که ۱۰ درصد و حتی کمتر از این رقم محصولات لبنی به بازارهای مقصد صادر می شود، او گفت: بنابر آمار امکان و ظرفیت صادرات ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات لبنی به بازارهای مقصد به شرط حمایتاز صادرات وجود دارد به طوریکه امکان تامین ۶۰ تا ۷۰ درصد لبنیات سرزمین عراق، ۱۰ تا ۲۰ درصد افغانستان وجود دارد. گفتنی است که عراق، قطر، افغانستان و دبی از جمله بازارهای مناسب برای محصولات لبنی ما محسوب می شوند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]




