[ad_1]
به گزارش دانش دوست
به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی غضنفری رئیس صندوق گسترش ملی در نشست پشتیبانی به تامین مالی مطرحهای لجستیک سرزمین با گفتن این که ما باید ضمانت کنیم تا مردم اوراق ارزی بخرند، او گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا برای پروژههای گسترشای سرزمین منبع های ملزوم را تامین کنیم. او گفت: مدلهای سادهای در قبل برای اندوختهگذاری منفعت گیری شده است که متاسفانه از آنها جواب نگرفتیم. میتوان مدلهای پیچیدهتری طراحی کرد با این حال ریسکهای بالاتری وجود دارد. عدهای میگویند حاضر می باشند این ریسک را بپذیرند اما در عمل حاضر به این کار نیستند.
رئیس هیئت عامل صندوق گسترش ملی با اشاره به این که این شرایط جهت شده است تا دیگر صندوق گسترش ملی پا پیش نگذارد، او گفت: باید توانیم در حوزههای ریلی، جادهای و دریایی ابزارهای مالی را طراحی کنیم که در نهایت در صحنه عمل ناظر انجام کار باشیم ضمن این که بازپرداخت منبع های صندوق نیز به خوبی انجام شود. بر پایه گزارشی که اراعه شده است ما به اجرای پروژه مترو مشهد پشتیبانی کردیم با این حال تا این مدت منابعی که برای این منظور تعلق اشکار کرد به صندوق بازنگشته است.
در بخشی از این نشست مقامات صندوق گسترش اظهار کردند که صندوق گسترش ملی آمادگی دارد تا ۲.۵ میلیارد دلار منبع های در حوزه حمل و نقل در اختیار وزارت راه قرار بدهد چراکه شرایط بازپرداخت در این حوزه قابل قبول بوده و ۹۰۰ میلیون دلار از منبع های پرداخت شده بازگشته است. بازپرداختها به طور اختصاصی در حوزه کشتیرانی و نفتکشها مورد قبول صندوق گسترش ملی بوده است. برهمین مبنا نظر شد تا وزارت راه و شهرسازی مطرحهای خود را برای تصویب به صندوق گسترش ملی اراعه دهد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]




