[ad_1]
به گزارش دانش دوست
در این نشست خبری، مصطفی اکرمی مدیرعامل میلی، سعید صادقی معاونت بازاریابی و عضو هیئتمدیره و محمد حمزهئی معاونت فنی میلی به شرح و بازدید این برند پرداختند و از فعالیتها، رویکردها و دستاوردهای میلی در ۹ ماه تازه پرداختند. این چنین مدیریت جلسه برعهده امیرحسین صدقی، مدیر روابط عمومی میلی می بود.
مصطفی اکرمی، مدیرعامل میلی درمورد چرایی شکلگیری برند میلی، ماموریت و چشمانداز آن
نوشته این نشست خبری نوآوری در اندوختهگذاری طلا و جلب مطمعن ۲ میلیون مشتری میلی می بود. طی این برنامه ابتدا مصطفی اکرمی مدیرعامل میلی درمورد چرایی شکلگیری میلی، ماموریت و چشمانداز آن سخن بگویید کرد. یکی از با اهمیت ترین نکاتی که اکرمی نقل کرد این می بود که ایده شکلگیری میلی در اصل مربوط به خارج از بازار طلا بوده و بنیاد آن برمیگردد به قضیه نگه داری قیمت پولهای خرد برای افرادی که پولهای کلان جهت اندوختهگذاری ندارند و با پولهای خرد خود در راستای اندوختهگذاری به جستوجو جایگزینی مناسب برای ریال می باشند. میلی با این مقصد، طلای آبشده را به گفتن جایگزینی مناسب برای ریال انتخاب کرد. اکرمی به این اشاره کرد که در اصل طلافروشیها به طور سنتی این کار را میکنند و اکنون میلی با راهکارهای امن و نوآورانه، به سرانجام رساندن این چنین خدمتی برای مردم را ممکن کردهاست.
مطابق حرف هایهای مدیرعامل میلی، هرکسی با هر مقدار اندوخته و یا هر مقدار سواد میتواند در هر ساعت از شبانهروز در اپلیکیشن میلی، طلا خریداری کند و در کیف پول خود قرار دهد. این شخص میتواند در هر ساعت از شبانهروز طلای خود را به ریال تبدیل کند و یا خواست دریافت آن را به طور فیزیکی ثبت نماید و در سریعترین زمان ممکن به دستش برسد. اکرمی او گفت: «شفافیت در این بازار یک اصل است و ما مدام به این کار پایبند بوده و هستیم.» او شفافیت در این بازار را یکی از بنیادیترین اصول برای اعتمادسازی در بین مشتریان نقل کرد.
تعداد بسیاری از طلافروشیهای سنتی به طور دو نرخی برای مردم معامله های طلا را انجام خواهند داد و کارمزدهای بالایی را دریافت میکنند. اما میلی هم برای خرید و هم فروش طلا به طور تک نرخی فعالیت کرده و بیشتر از ۰.۵ درصد کارمزد دریافت نمیکند؛ چه برای خرید، چه برای فروش.
اما یکی از با اهمیت ترین مزیتهای رقابتی میلی، تشکیل پروتکلهایی برای جلوگیری از خالیفروشی است. اکرمی در این باره او گفت: «بدون وجود طلا، سامانه ما امکان فروش طلا را ندارد.» او اصرار کرد که خرید طلا از مشتری به طور شبانهروزی در سامانه میلی برقرار است؛ اما فروش طلا در صورتی که موجودی طلای میلی صفر باشد، بلافاصله متوقف میشود تا از خالیفروشی جلوگیری شود.
مدیرعامل میلی در ادامه برای مطمعن خاطر دادن به مشتریان به قضیه اخذ مجوزها اشاره کرد که میلی همه مجوزهای مورد نیاز بری فعالیت به طور قانونی و اصولی را دریافت کردهاست. کسبوکار میلی بر پایه الزامات و قوانین اتحادیه کسبوکارهای اینترنتی که در سال ۹۹ به تصویب رسیدهاند، راه اندازی شده و نگاه آنها به میلی یک نگاه استارتاپی است که در راستای گسترش قدم برمیدارد. این استارتاپ به امنیت در خرید و فروش طلا برای مشتریان زیاد پایبند است و معتقد است که فضاهای نظارتی در این چنین بازاری باید به قوت وجود داشتهباشند.
اکرمی درمورد چشمانداز میلی به آینده، امکان همکاری با سازمانها و شرکتهای دیگر را مبتنی بر ذخیره طلا نقل کرد. او اصرار کر که ذخیره طلا همکاریهایی را ممکن میکند که با تکیه بر ریال غیرممکناند.
سعید صادقی عضو هیئت مدیره و معاونت بازاریابی میلی درمورد چالشهای بازار طلا و راهکارهای میلی در روبه رو با آنها
سپس از مصطفی اکرمی، سعید صادقی عضو هیئت مدیره و معاونت بازاریابی میلی درمورد چالشهای بازار طلا و راهکارهای میلی در روبه رو با آنها سخن بگویید کرد.
صادقی نیز به عدم امنیت و عدم شفافیت در اشکال سنتی این بازار اشاره کرد. او آنلاین بودن و در دسترس بودن میلی را برای مشتریان به طور شبانهروزی مبتنی بر رویکردهای شفاف و امن با کارمزد شفاف، مزیت رقابتی میلی نقل کرد. اپلیکیشن میلی بنابر حرف هایهای صادقی رابط کاربری ساده و آسانی دارد و هرکسی با هر سطح سواد و اندوختهای توان منفعت گیری کردن از آن را دارد و طی چندین ثانیه میتواند به آسانی طلا خریداری کند و یا بفروشد.
صادقی در ادامه به نگهداری طلا در خزانههای بانکی برای اصرار بر قضیه امنیت اشاره کرد. او این چنین درمورد امکان تامین طلا به طور شبانهروزی برای شارژ طلای حاضر در اپلیکیشن در جهت فروش برای جلوگیری از خالیفروشی سخن بگویید کرد و آن را به گفتن مزیت رقابتی میلی معارفه کرد.
طلای فیزیکی به مشتریان از طریق بستهبندیهای پلمپ انجام میشود. صادقی برای مثال یک پلمپ هوشمند طلای ۱۸ عیار را به خبرنگاران نشان داد که قابل رصد و رهگیری بوده و با مراعات سهولت و امنیت به دست مشتری میرسد.
مطابق حرف های صادقی، میلی هماکنون دو شعبه حضوری در تهران دارد؛ پاساژ شمساالعماره و پاساژ ۷ سنتر شرق تهران. مشتریان با مراجعه به این شعب هم میتوانند مصنوعات طلا و هم طلای فیزیکی جهت اندوختهگذاری خریداری کنند. صادقی اشاره کرد که به زودی در شهرستانها و کلانشهرها نیز عمل به گشایش شعب میلی می کنیم.
صادقی مزیتهای رقابتی میلی را مطابق زیر گفت:
-
کارمزد نیم درصدی چه برای خرید و چه برای فروش
-
تحویل فیزیکی طلا همراه با ضمانت اصالت کالا
-
نگهداری طلای فیزیکی در خزانه بانکی برای تامین امنیت
-
شفافیت، امنیت و تکیه بر پروتکلهای جلوگیری از خالیفروشی
- تک نرخی بودن قیمت خرید و فروش
محمد حمزهئی معاونت فنی میلی درمورد اصول طراحی و تشکیل نرمافزار
بعد از سعید صادقی، محمد حمزهئی معاونت فنی میلی درمورد اصول طراحی و تشکیل نرمافزار سخن بگویید کرد. حمزهئی ابتدا به تلاش تیم تشکیل برای تشکیل اپلیکیشنی که برای عامه کاربران ساده و راحت باشد، سخن بگویید کرد. او سپس به چالش اراعه قیمت تک نرخی به طور شبانهروزی با قابلیت بروزرسانی هر سی ثانیه یک بار، اشاره کرد. این ویژگی در نشست خبری پیشتر به گفتن یکی از مزیتهای رقابتی میلی معارفه شده می بود.
حمزهئی سپس از آن به اصول نرمافزاری شامل امنیت، در دسترس بودن، مقیاسپذیری و قابلیت مطمعن اشاره کرد. او او گفت که تیم امنیت میلی با تکیه بر کدنویسی امن تا منفعت گیری از ابزارهای بازدید امنیت کد، تلاشی بیوقفه را در راستای تامین امنیت اپلیکیشن میلی از خود نشان دادهاست. حمزهئی این چنین به پایش دائمی نسخههایی که منفعت گیری خواهد شد و منفعت گیری از مکانیزمهای ذخیرهسازی دادهها در دیتاسنترهای گوناگون برای محافظت از دادههای مشتریان در صورت ابراز هرگونه مشکلی اشاره کرد.
حمزهئی در ادامه به سابقه ۱۰۰ هزار تراکنش در روز و ۱ میلیون تراکنش در ماه اشاره کرد و او گفت که اپلیکیشن میلی مبتنی بر مقیاسپذیری طراحی شدهاست و هرچه که تعداد تراکنش زیاد تر شود و مشتریان بیشتری جذب شوند، اپلیکیشن این قابلیت را دارد که همگام با رشد تعداد تراکنش و مشتری، گسترش اشکار کند.
سخن آخر
سپس از معارفه میلی، سازوکارهای آن، مزیتهای رقابتی، چالشها، راهکارها و چشماندازهای آن، مدیران ارشد میلی به سوالهای اصحاب رسانه پرداختند و با رویکردی شفاف هر یک از سوالات خبرنگاران را به تفصیل جواب دادند. میلی برندی است که در بازه وقتی ۹ ماه توانستهاست که مطمعن دو میلیون مشتری را کسب کند و در مسیر گسترش و رشد خود، قدمهای نوآورانهای را با رویکردهای شفاف و روشن بردارد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]




