[ad_1]
به گزارش دانش دوست
به گزارش کسب و کار نیوز ، محمود ملازینل، معاون شرکت ساخت و گسترش زیربناهای حملونقل در او مباحثه با خبرنگار اقتصادی ایلنا درمورد تصویب امکان برداشت هزینه عوارضی آزادراهها از حساب بانکی ترددکنندگان و مسافران از سوی نمایندگان مجلس در جریان بازدید لایحه بودجه ۱۴۰۴ اظهار داشت: این نوشته در لایحه بودجه ۱۴۰۴ دیده شده می بود و در مجلس هم با کلیات آن موافقت شد اما مسئله مهم این است که آیین نامه اجرایی آن توسط بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه اظهار کنند و در هر صورت اجرای برداشت خودکار از حساب بانکی افراد نیاز به اجازه هر فردی نیاز دارد و بدون اجازه مسافران نرخ عوارضی از حساب آنها برداشت نخواهد شد.
او همین طور گفت: این افراد با ارایه شماره حساب بانکی این اجازه و اختیار را خواهند داد که مبلغ عوارضی از حساب آنها برداشت شود. معاون شرکت ساخت و گسترش زیربناهای حملونقل درمورد عدم پرداخت عوارضیها در آزادراههایی که گیت عوارضی آنها الکترونیکی شده، او گفت: مطابق آخرین آمار ۸۴ درصد مسافران عوارضی آزادراهها را پرداخت کردهاند و تقریبا نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ درصد مسافران عوارضی را پرداخت نکردهاند. یقیناً امکان پرداخت عوارضی آزادراهها از چند طریق امکان پذیر و مسافران در همان لحظه عبور از گیت امکان پرداخت آنلاین عوارضی آزادراهها را دارند.
ملازینل افزود: همه آزادراههای سرزمین به غیر از چهار آزادراه غدیر، آزاد راه قم- گرمسار، قطعه اول و چهارم تهران- شمال و آزادراه ملک- خرم آباد تا این مدت به گیت الکترونیکی پرداخت عوارضی تجهیزنشدهاند و عوارضی مابقی آزادراهها الکترونیکی است.
وی این چنین درمورد علت عدم اجرای افزایش نرخ عوارضی در ۵ آزادراه دولتی که تازه مشمول اعمال افزایش نرخ عوارض شدند، اصرار کرد: افزایش نرخ عوارض ۵ آزادراه تهران- قم، تهران-ساوه، کرج- قزوین، بندرعباس – بندر شهید رجایی و قزوین- زنجان با قیمتهای تازه ابلاغ شده است اما برای برقراری عدل قرار بر این است که پرداخت عوارضی از این مسیرها به اندازه پیمایش خودروها باشد چراکه برخی از خودروها از همه طول مسیر این آزادراهها عبور نمیکنند به این علت نیازی نیست که همه مبلغ عوارضی را بپردازند.
معاون شرکت ساخت و گسترش زیربناهای حملونقل در ادامه گفت: برای اجرای پرداخت پیمایشی عوارضیها در راستای مراعات عدل، باید مقدمات سخت افزاری آن فراهم شود به همین علت فعلا افزایش نرخ عوارضی در این ۵ آزادراه به اجرا نرسیده است و به گمان زیاد بعد از ۲۰ روز دیگر با فراهم شدن مقدمات نرمافزاری و سخت افزاری این افزایش قیمتها با ساز و کار تازه اعمال خواهد شد.
ملازینل درمورد نحوه محاسبه پیمایش او گفت: دوربینهای مختلفی در طول مسیر نصف شده و بر پایه دیتای این دوربینها اشکار میشود که هر ماشین چه مسافتی در این آزادراهها را طی کرده است و بابت همان مقدار پیمایش هزینه عوارضی را میپردازد. اگر کل دوربینها در طول آزادراه پلاک ماشین را ثبت کرده باشند آن ماشین باید هزینه عوارضی را به طور کامل بپردازد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]




