171488376
- فرهنگ وهنر

بیشتر از ۱۰ میلیون ایرانی در پاییز ۱۴۰۳ به سینما رفتند/ ۵۷ درصد آنلاین بلیت خریدند_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

از بین ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار مخاطبی که در فصل پاییز به سینما رفتند، بالغ بر ۶ میلیون و ۴۳ هزار مخاطب یعنی ۵۷ درصد از طریق خرید آنلاین، عمل به تهیه بلیت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده افزایش نقش‌آفرینی پلتفرم‌های فروش بلیت در چرخه اقتصادی سینمای ایران است. سهم سینماتیکت از این آمار هم فروش بیشتر از ۴ میلیون و ۴۳ هزار قطعه بلیت می بود؛ به عبارتی سهم این پلتفرم از بلیت‌فروشی آنلاین سینماها در پاییز ۱۴۰۳ بیشتر از ۷۶ درصد، بوده است.

بر پایه این گزارش، سینماتیکت با سهم ۹۰ درصدی در تهران، ۸۵ درصدی در خراسان رضوی و ۶۸ درصدی در اصفهان، در استان‌های بزرگ هم بیشترین سهم را از بازار اراعه آنلاین بلیت سینما داشته است.

سه فیلم «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان، «هفتاد سی»‌ به کارگردانی بهرام افشاری و «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت بیشترین فروش را در گیشه پاییزی سینماها به نام خود ثبت کرده‌اند. در این بازه وقتی، «زودپز» ۳۷ درصد، «هفتاد سی»‌ ۲۴ درصد و «صبحانه با زرافه‌ها»‌ ۲۰ درصد از مجموع فروش آنلاین خود را از طریق سینماتیکت به‌دست آورده‌اند.

بنابر آمار رسمی ثبت‌شده از کارکرد سینماها، در فصل پاییز امسال به ترتیب «ایران مال»، «کورش»، «هنرشهرآفتاب»، «آزادی» و «هویزه» پرفروش‌ترین سینماهای سرزمین بوده‌اند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع