توان ساخت سالانه ۵۰۰ کیلومتر آزادراه وجود دارد
- کسب وکار

توان ساخت سالانه ۵۰۰ کیلومتر آزادراه وجود دارد_دانش دوست


به گزارش دانش دوست

کسب و کار نیوز- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توان و ظرفیت اندوخته‌گذاران ایرانی و لزوم بسترسازی قانونی و عملیاتی شدن مشوق‌ها برای اندوخته‌گذاران او گفت: به‌شرط پشتیبانی‌های قانونی و افزایش مشوق‌های قسمت خصوصی، توان ساخت سالانه ۵۰۰ کیلومتر آزادراه را داریم.

به گزارش کسب و کار نیوز، “هوشنگ بازوند” در نشست اعضای کمیسیون تلفیق بودجه با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی حمل‌ونقل نظام در سال ۱۳۷۹ از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: این سیاست ها بر تشکیل نظام جامع حمل‌ونقل و گسترش شبکه حمل‌ونقل ریلی و آزادراهی با نگرش مبتنی بر آمایش سرزمین، پدافند غیرعامل و افزایش ترانزیت بار و مسافر اصرار دارد.

وی او گفت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر مردمی‌سازی اقتصاد، گسترش منطقه مکران و این چنین گسترش کریدورهای ترانزیتی در شراکت با قسمت خصوصی به‌صورت اختصاصی پافشاری شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و گسترش زیربناهای حمل‌ونقل ادامه‌داد: اکنون، این شرکت راهبر ۲۱۱ مطرح و ۳۶۵ پروژه با مجموع سه‌هزار و ۲۱۶ قرارداد است که مبلغ اولیه این قراردادها ۲۶ همت است. بازوند تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی مطرح‌ها و پروژه‌ها اکنون ۳۵ درصد است و اعتبارات سال ۱۴۰۳ بیشتر از ۲۲ همت برآورد شده است. وی با اشاره به نیاز سه‌هزار و ۴۰۰ همتی بودجه برای پایان پروژه‌های ریلی، بزرگراهی و آزادراهی او گفت: تا آخر سال جاری، ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی، ۱۲۴ کیلومتر آزادراه و ۵۶۰ کیلومتر بزرگراه آماده افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه، با اشاره به تلفات تصادفات جاده‌ای، بر لزوم حذف نقاط حادثه‌خیز پافشاری کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین و با اهمیت ترین عمل های تخصصی برای حذف نقاط حادثه‌خیز، افزایش کریدورهای ریلی و آزادراهی است که در این عرصه به پشتیبانی اختصاصی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیازمندیم.

بازوند با اشاره به هزینه‌های روزافزون نگهداری و بهسازی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها او گفت: عواید آزادراهی پاسخگوی هزینه‌های نگهداری جاده‌ها نیست و در این خصوص به آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌هایی برای معافیت مالیاتی اندوخته‌گذاران قسمت خصوصی، با حمایتو اثرگذاری نمایندگان مجلس نیاز داریم.

وی خواستار تدوین ضوابط اشکار برای وجود مردم در عرصه اقتصاد سرزمین از طریق مطرح‌های تملک دارایی‌های اندوخته‌ای شد و پافشاری کرد: مجلس می‌تواند با هدایت اندوخته‌گذاری قسمت خصوصی، پشتیبانی بزرگی به افت تصادفات جاده‌ای کند.

از دیگر خواست‌های بازوند در جلسه امشب، بازدید نوشته واردات ماشین‌آلات راه‌سازی و ریلی توسط اندوخته‌گذاران قسمت خصوصی و تحقق این نوشته توسط نمایندگان مجلس می بود. مدیرعامل شرکت ساخت و گسترش زیربناهای حمل‌ونقل سرزمین، از عملیات اجرایی ۷۶۰ کیلومتر مسیر ریلی و ۱۸۸۲ کیلومتر مسیر در دست مطالعه خبر داد و از توان مهندسان و اندوخته‌گذاران بومی سپاس کرد.

وی کریدور آستارا- بندرعباس را با اهمیت ترین کریدور ریلی حال حاضر سرزمین گفت و او گفت: اکنون، در حال تکمیل ۹ کریدور ریلی مهم شامل آستارا-بندرعباس، آستارا-چابهار، سرخس-چابهار، پارس‌آباد-بندر امام خمینی، سرخس-مرز رازی و… هستیم.

بازوند در آخر، با اشاره به نیاز ۵۳۰ همتی اعتبار برای پایان کریدورهای آزادراهی او گفت: به شرط پشتیبانی‌های قانونی، توان داخلی مهندسان و اندوخته‌گذاران ایرانی، امکان ساخت سالانه ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی، آزادراهی و بزرگراهی را فراهم می‌کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی