به گزارش دانش دوست
حقیقت در رابطه ادعای «اولین بودن در جهان» هرچه که باشد، شرکت Alef مطمئنا فراتر از آن چیزی است که ما انتظارش را داشتیم و در حالی که کیفیت ویدیوی انتشار شده زیاد بالا نیست اما به قدر کافی واقعی به نظر میرسد. نمونه اولیه این مدل فوق سبک در یک خیابان ثابت مینشیند و راننده به وضوح در آن دیده میشود. سپس فیلم قطع میشود و با بسته شدن پنجره، راننده دیگر قابل مشاهده نیست.
به نقل از نیواطلس، در ادامه بار دیگر فیلم قطع میشود و مجدد ناظر صحنهی فرد دیگر هستیم که در آن مدل Zero به آرامی بالای یک لکسوس پارک شده شناور میشود و به آرامی حرکت میکند تا در سمت دیگر قرار بگیرد. این آزمایش پرواز مختصر در یک قسمت از خیابان عمومی بسته انجام شد. این ویدئو متاسفانه هیچ صدای خاصی ندارد.
Alef ادعا میکند که چندین سال است که مثالهای اولیهای همانند این پرواز را در دست ساخت دارد. بعد چرا ما فقط این ویدیو را از آنها داریم؟ دوخونی میگوید: ما در رابطه ایمنی وسواس داریم و میخواستیم یقین شویم که ماشین به قدر کافی برای مصرفکنندگان ایمن است قبل از این که واقعا آن را نشان دهیم.
ویدئوی فرد دیگر، نمونه اولیه مدل Zero را مشخص می کند که به شکلی شبیه در امتداد جادهای خاکی در بیابان حرکت میکند.
در حقیقت، بهتر است آن را به گفتن یک هواپیمای بدون سرنشین روی چرخ فکر کنیم، با ظرفیت زیاد ملایمی برای حرکت آهسته روی زمین و مجموعهای از قسمتهای بدنه مصنوعی که پروانهها را میپوشانند و نمای یک ماشین را شکل خواهند داد.
Alef ادعا میکند که این مدل A ماشین پرنده آن با یک بار شارژ تا ۱۱۰ مایل (۱۷۷ کیلومتر) پرواز میکند. از طرف دیگر، میتواند تا ۲۰۰ مایل (۳۲۰ کیلومتر) رانندگی کند اما با شدت زیاد کم. حداکثر شدت آن در نزدیک به ۲۵ مایل در ساعت (۴۰ کیلومتر در ساعت) است.
از نظر ایمنی، مدل A دارای یک چتر نجات بالستیک و سیستمهای تشخیص و اجتناب از مانع ها است و به لطف بالها، امکان پذیر در صورت از دست دادن قوت، حتی برای فرود اتفاقی به طور ملایم پایین بیاید.
هیچ اطلاعاتی در رابطه زمان اراعه مدل A به بازار وجود ندارد، اما با نگاهی به آینده، الف میگوید که برنامههایی برای مدل Z با چهار صندلی، با برد رانندگی ۴۰۰ مایل (۶۴۰ کیلومتر) و برد هوایی ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) و قابلیتهای پرواز جدا گانه دارد. گسترش آن برای نزدیک به سال ۲۰۳۵ برنامه ریزی شده است.
دسته بندی مطالب