صنعت خودروی کشور رقابت پذیر نیست/ باید از مونتاژکاری فاصله بگیریم
- کسب وکار

صنعت خودروی سرزمین رقابت پذیر نیست/ باید از مونتاژکاری فاصله بگیریم

[ad_1]

کسب و کار نیوز- مدیرکل دفترصنایع خودرویی وزارت صمت او گفت: صنعت خودروی سرزمین رقابت پذیر نیست و این مهم‌ترین قضیه این صنعت است که در قانون ساماندهی ماشین نیز مورد اصرار قرار گرفته است.

به نقل از کسب و کار نیوز، عبدالله توکلی لاهیجانی افزود: اگر بن سازه داخلی باشد می‌توان تنوع محصول را روی یک بن سازه مشترک تشکیل کرد و مدام آن را به روزرسانی کرد. او همین طور گفت: یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار در قانون ساماندهی ماشین رقابت پذیری است که در ماده ۲ قانون کاملا مورد اصرار قرار گرفته است.

توکلی لاهیجانی با اشاره به ظرفیت تشکیل سالانه ۳ میلیون دستگاه ماشین در سرزمین؛ او گفت: برای این مقدار تشکیل، باید از مونتاژکاری فاصله بگیریم و ابتکار عمل بن سازه در اختیار خودمان باشد. وی او گفت: تحقیق و گسترش مشترک، خرید مشترک و تشکیل مشترک ۳ حلقه مهم در زنجیره قیمت ماشین می باشند که اگر در صنعت خودروسازی اجرا شوند می‌توان به هم افزایی و رقابت پذیری رسید. تعداد بسیاری از غول‌های خودروسازی دنیا، مراکز تشکیل مشترک دارند و توانسته اند مقیاس تشکیل را در این مراکز افزایش دهند.

مدیرکل دفترصنایع خودرویی وزارت صمت افزود: سال ۱۳۹۷ تحویل ماشین در سرزمین به ۷۰۰ هزار دستگاه افت یافت و نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه هم خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان انباشته شد. در سال ۱۴۰۱ تشکیل مجددا افزایش یافت و به ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه رسید، اما مدام نمودار تشکیل ماشین در سرزمین نوسان دارد و بالا و پایین می‌بشود، چون زنجیره تامین جدا گانه و بن سازه‌ها داخلی نیستند.

او گفت: فقط با افزایش تشکیل نمی‌توان بازار ماشین را مدیریت کرد و باید اراعه هم شفاف بشود، از طریق تشکیل سامانه یکپارچه ماشین تلاش کردیم که اراعه را شفاف کنیم تا مشابه با توان تشکیل خودروسازان، فروش انجام بشود.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا ...