وقتی فروشندگان دیجی‌کالا دیر می‌رسند
- کسب وکار

هنگامی فروشندگان دیجی‌کالا دیر می‌رسند

[ad_1]

کسب و کار نیوز- اگر از وقتی که برای تحویل خواست‌تان اشکار کرده بودید قبل و تا این مدت کالا به دست‌تان نرسیده، احتمالا زمان خوبی نباشد که بخواهیم برایتان از دلایل تاخیر ارسال در دیجی‌کالا بگوییم. مساله‌ای که بعضی اوقات دیجی‌کالا برای آن مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اما بالاخره باید بدانیم چرا کالاها در وقتی که می‌خواستیم دریافت نمی‌کنیم؟

به نقل از کسب و کار نیوز، دلایل مختلفی در پشت صحنه علتخواهد شد کالاها را به موقع نگیریم که برخی از آنها امکان پذیر از چشم‌مان دور بماند یا خبری درمورد‌اش نداشته باشیم. از مشکلات لجستیکی و حمل و نقل و اشکالاتی که در جریان پردازش خواست‌ها به وجود می‌آید تا افتموجودی انبار و بالا رفتن فروش زمان برگزاری کمپین‌ها و در مناسبت‌های خاص. اما در کنار این دلایل، باید از تاخیر فروشندگان هم بگوییم.

دیجی‌کالا ۷ سالی است که دیگر تنها ارسال‌کننده مستقیم تعداد بسیاری از کالاها نیست و فروشندگانی که اراعه‌کنندگان کالا می باشند آنها را ارسال می‌کنند. این مورد در صفحه اطلاعات مربوط به هر کالا هم اشکار می‌بشود که ارسال‌کننده دیجی‌کالاست یا فروشنده.

فروشنده بعد از ثبت خواست اظهار می‌کند که چند روزه می‌تواند کالا را به انبار دیجی‌کالا رساند تا در نهایت به دست کاربر برسد اما همانطور که گفتیم بعضی اوقات این زمان تحول می‌کند.

دلایلی را که طبق معمول فروشنده‌ها برای تاخیر در کارشان اظهار می‌کنند با هم بخوانیم:

  • نزدیک به ۳۵ درصد از خواست‌ها از انبارهای دیجی‌کالا تامین می‌بشود و بقیه خواست‌ها باید توسط فروشنده تامین بشود. در این شرایط بعضی اوقات فروشنده مشکل تامین کالا دارد و وقتی که خواست را می‌پذیرد تازه تلاش می‌کند کالا را تامین کند
  • فروشنده فروش کمتری دارد و سپس از جمع‌آوری همه خواست‌ها آنها را ارسال می‌کند
  • فروشنده نیروی مقداری برای مدیریت خواست‌ها و آماده‌سازی آنها دارد
  • فروشنده در شهری فعالیت می‌کند که با انبار دیجی‌کالا فاصله دارد و انبار سیار هم هر روز خواست‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند

همه این عوامل علتخواهد شد کالا دیرتر از موعد به انبار برسد و دیجی‌کالا نتواند خواست را در زمان اشکار شده به دست خریدار رساند و سهم فروشندگان از تاخیر در ارسال به ۵/۳ درصد برسد.

این تاخیرها عواقب خودش را برای فروشنده دارد و برایش جریمه‌هایی همانند افت امتیاز کارکرد در نظر گرفته شده است. دلنشین است بدانید جریمه فروشندگان به نوعی برای کاربران هزینه می‌بشود. برای مثال در روبه رو آن کد تخفیف برای کاربر در نظر گرفته می‌بشود که برای ثبت خواست مجدد، توانایی منفی او حدودی جبران بشود.

امتیاز فروشنده وقتی که می‌خواهید کالا خواست دهید مهم است. امتیاز بالا در کنار قیمتی که فروشنده‌ها برای کالا اظهار کرده‌اند اهمیت دارد و می‌تواند نشانه این باشد که فروشنده سر قول و قرارش برای رساندن کالا می‌ماند.

در صفحه هر کالا هم در قسمت قیمت که نام فروشنده را می‌بینید و هم دقیقا پایین عکس و در قسمت «فروشندگان این کالا» علاوه بر قیمت، امتیاز کارکرد فروشندگان اشکار شده و می‌توانید راحت‌تر انتخاب کنید.

1708799870 374 هنگامی فروشندگان دیجی‌کالا دیر می‌رسند

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا ...