[ad_1]
کسب و کار نیوز- معاون وزیر صمت ضمن اشاره به افزایش قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی و اراعه محصولات تقلبی طی ماه های تازه، او گفت: در فضای مجازی نیز ناظر تبلیغاتی برای فروش کالاها هستیم که در حکم کلاهبرداری است.
به نقل از کسب و کار نیوز، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت در رابطه مقابله با لوازم خانگی قاچاق، اظهار کرد: متأسفانه به طور سازمان یافته قاچاق لوازم خانگی و اراعه محصولات تقلبی در ماههای تازه افزایش یافته که جهت گله های تولیدکنندگان شده است چون امسال رشد تشکیل داشتهایم.
وی با گفتن این که طی یک سال قبل قیمت لوازم خانگی افزایش نیافته است، افزود: با هماهنگی تولیدکنندگان تلاش کردیم که در قالب جشنوارههای گوناگون و با اراعه تخفیف نقدی و تسهیلات فروش و… عرصه را برای فروش زیاد تر فراهم کنیم تا مردم کالاهای اصل با ضمانت بخرند و ناچار به خرید کالاهای قاچاق بدون ضمانت نشوند.
برادران در ادامه گفت: ما همه تلاش خود را برای فروش زیاد تر محصولات داخلی به کار بستهایم اما مردم هم باید دقت کنند خرید کالایی که ضمانت ندارد و امکان پذیر کالای تقلبی به نام مهم باشد ولو این که قیمتش کمتر باشد متضاد با حقوق مصرف کننده است. وی اصرار کرد: شبکه فروش لوازم خانگی زیاد گسترده است؛ این کالاها قیمت مصوب دارند، در قالب جشنوارههای گوناگون اراعه خواهد شد، خدمات نصب دارد و در کل میتوانند رضایت مستمر مشتری را جلب کنند.
معاون وزیر صمت به کلاهبرداریهای صورت گرفته در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: متأسفانه جای گله های دارد که در فضای مجازی مدیریت درستی در خصوص تبلیغات صورت نمیگیرد و برخی تبلیغاتی که انجام میشود در حکم کلاهبرداری است. وی او گفت: در برخی از این تبلیغات مشاهده میشود که حتی هزینه پست از قیمت کالا بالاتر است! و یا این که برخی از قطعات جنبی گرانتر از خود کالاست. متأسفانه در فضای مجازی نتوانستیم یک نظام نظارتی بر انواع تبلیغات را حاکم کنیم.
گفتنی است، چند روز پیش نیز انجمن صنایع لوازم خانگی در نامهای به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن گله های از جولان لوازم خانگی قاچاق در بازار، نسبت به جمعآوری این قبیل کالاها اظهار آمادگی کرد.
[ad_2]
منبع




