[ad_1]
کسب و کار نیوز- چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ نشست خبری با گفتن تاثییر سئو در اقتصاد دیجیتال، کسب و کارها و اشتغالزایی، در برج فناوری دانشگاه شریف با وجود سخنرانانی همچون فائزه غفوری مدیر بازاریابی تریبون، محمد زراعتی مدیر دیجیتال مارکتینگ پارس پک، علی حسینی موسس سئولب و نیما محمد حسنی مدیر گسترش کسب و کار کاردیکس برگزار شد.
به نقل از کسب و کار نیوز، مقصد از برگزاری این نشست، اراعه و گفتن گزارشهای اقتصادی و مالی حوزه سئو، گفتن دغدغهها و چالشهای حاضر کارفرمایان و مجریان حوزه سئو همانند افتمتخصص واقعی و نبوده است آموزشهای مناسب فنی و غیر فنی می بود. در این نشست خبری «فائزه غفوری» مدیر مارکام «تریبون»، «محمدرضا زراعتی»، مدیرمارکتینگ پارسپک و «علی حسینی» مدیر مجموعه «سئو لب» سخنرانی کردند و از زوایای گوناگون به مقوله بازار کار سئو پرداختند.
فیلترینگ، چالش مهم متخصصین سئو
در اغاز این نشست که با وجود علاقه مندان به حوزه سئو و جمعی از خبرنگاران برگزار شد، «فائزه غفوری» مدیر مارکام مجموعه «تریبون» آمارهای جالبی از گردش اقتصادی حوزه سئو اراعه کرد. «در سال ۲۰۱۹، ۵۳ درصد از ترافیک سایتها به طور ارگانیک و از طریق کانال سئو بوده و قرارگیری وبسایت در نتایج اولیه جستوجو نشاندهنده اعتبار آن وبسایت و کسبوکار است و کاربر ترجیح میدهد از کسبوکاری خرید کند که در نتایج گوگل وجود داشته باشد.»
غفوری فیلترینگ را چالش مهم متخصصان سئوی داخل سرزمین گفت درصورتی که در خارج از ایران «نبوده است منبع های کافی» چالش مهم متخصصان این حوزه به حساب می آید: «چالش بعدی ربط با دیگر گروهها است. افتمنابع مالی و انسانی نیز از دیگر چالشهای فعالان این حوزه است که اولین چالش متخصصان سئوی جهانی است اما برای ایرانیان چهارمین چالش است که این نوشته نشاندهنده درگیری متخصصان سئو در ایران با مسائل ابتداییتر است.»
اهمیت سئو بر برندیگ
«محمدرضا زراعتی»، مدیرمارکتینگ پارسپک سخنران دوم می بود که به چند بعدی بودن فعالیت های تیم سئو اشاره کرد: «اولین نتیجهای که یک کسبوکار از فعالیت سئو به دست خواهد آورد رسیدن به «برندینگ» است. طبق معمول کارشناسان برندینگ پیشنهادهایی را در راستای شناخته شدن برند کسبوکار به کارفرمایان خواهند داد که دارای هزینههای زیاد بالاست. بخشی از فروش هم با برندینگ خوب اتفاق میافتد. اما سئو میتواند با تشکیل رتبه خوب در فضای وب برندینگ ارزانتر و قابل اعتمادتری را انجام دهد.»
در ادامه مدیرمارکتینگ پارسپک به چند بعدی بودن فعالیت متخصصین سئو اشاره کرد: «یک متخصص سئو خوب و حرفهای باید تواناییهایی همچون تشکیل محتوا، توانایی برقراری ربط، مدیریت چالشها و مشکلاتها را بداند و در نهایت مناسب پرسونای محصول عمل کند. درضمن یک متخصص سئو خوب باید در کنار دقت به ابزار، بتواند در کار مارکتینگ و گسترش محصول نیز به خوبی عمل کند.»
تک بعدی نباشید
در ادامه «علی حسینی» مدیر مجموعه «سئولب» پشت تریبون جلسه قرار گرفت. حسینی با اشاره به این که یک مخصص سئو نباید تک بعدی باشد، او گفت: «متخصص مشاور سئو نباید تکبعدی باشد و برای مثال باید برنامهنویسی بلد باشد. ربط برقرار کردن یکی دیگر از ویژگیهایی است که متخصص سئو باید در روابط کاری خود فرا بگیرد. این چنین یک متخصص سئو باید از تشکیل محتوا شناخت داشته باشد؛ ملزوم نیست محتوا کار متخصص باشد اما باید در این عرصه دارای شناخت باشد. او این چنین باید درکی از کسبوکار داشته باشد. مدیران کسبوکارها نیاز دارند سئوکارشان برند، مارکتینگ و روانشناسی کار را بداند. تعداد بسیاری از سافت اسکیلها به برقراری ربط با افراد و فهمیدن خواسته آنها پشتیبانیکننده است.»
کار سئوی تخصصی دچار افتنیرو است
در قسمت پایانی هم «نیما محمدحسنی»، مشاور مارکتینگ مجموعه ایرانتلنت، درخصوص افتنیروی انسانی در بین متخصصان سئو سخن بگویید کرد. به حرف های او در یک ماه قبل نزدیک به سه هزار آگهی از سوی کارفرمایان برای جذب نیروی متخصص سئو در فضای وب انتشار شده است. این چنین تعداد بسیاری از این آگهیهای استخدام دارای شرایط مناسبی همچون نداشتن سابقه کاری یا امکان دورکاری بوده، اما تعداد افرادی که برای دریافت این زمانهای شغلی عمل کردهاند زیاد محدود بوده است.
محمدحسنی در ادامه از همکاری مجموعه ایران تلنت و سئو لب برای بهبود توانایی های نرم کارآموزان سئو اشاره کرد.«افراد بااستعدادی که در آکادمیهایی همچون سئولب آموزش دیدهاند، به درستی به بازار کار معارفه نمیشوند. در همین جهت ما در ابتدای سال ۱۴۰۲ محصول خود به نام تلنتکوچ را معارفه کردیم که تنها با ۱۲ دانشگاه سراسری سرزمین در ربط بوده و آن را در گروه کاردیکس از مجموعه ایرانتلنت ریبرند کردیم و اکنون با آکادمیهای تعداد بسیاری در تخصصهای گوناگون همکاری میکنیم.»

در انتهای این نشست سئولب از بسته آموزشی خود که با همکاری ایران تلنت (کاردیکس) به منظور ترقی سطح دانشی و اشتغال جامعه سئو تهیه شده می بود را با نام دوره جامع سئو رونمایی کرد. و اشاره کرد این بسته آموزشی در وبسایت آنها قابل رویت است.
[ad_2]
منبع




