[ad_1]
کسب و کار نیوز- بقا، دوام و رشد کسب و کارها و سازمان های امروزی نیازمند جذب، نگهداشت و گسترش صحیح منبع های انسانی است. درواقع، علت ناکامی تعداد بسیاری از پروژه ها، تعطیل شدن برخی از کسب و کارها و به حاشیه رانده شدن سازمان های بسیاری، فقط و فقط ضعف ها و صدمه های حوزه منبع های انسانی می باشد.
جذب ها و استخدام های نادرست و بدون تحلیل، عدم تطابق شخصیت شاغل با شغل، نبوده است برنامه های گسترش فردی در سازمان و فقدان راهبرد مدون مدیریت منبع های انسانی از علل ناکامی های سازمانی مذکور می باشد. اگر کسب و کار یا سازمان شما توان رقابتی خود را از دست داده یا از انواع برنامه های گسترش ای غافل مانده اید، ملزوم است به جستوجو تحول در حوزه منبع های انسانی باشید.
برخی از افراد توانایی کارکردن در سازمان و تطابق با شرایط آن را ندارند اما امکان پذیر کارآفرین خوبی باشند. امکان پذیر در حرفه خود موفق باشند و یک کسب و کار و خود اشتغالی را به بهترین نحو ممکن اداره نمایند. لذا به خصوص در زمان جذب و استخدام نیروی انسانی باید بیشترین برسی و دقت را در انتخاب توانمندترین و مشابه ترین فرد به خرج داد. یقیناً برخی از سورفتارها را با مدیریت و آموزش می توان از بین بردن کرد اما مطمعن باشید در صورت انجام یک جذب یا استخدام نادرست تعداد بسیاری از عارضه های شخصیتی و رفتاری وی تا روز آخر مهمان سازمان شما خواهد می بود. به این علت مهم ترین اندوخته و اندوخته ای که یک کارمند در زمان جذب با خود به سازمان شما می آورد شخصیت و حرکت سازمانی است. بقیه موارد از جمله تخصص، توانایی و توانایی قطعا در طول زمان محقق خواهد شد.
مدیران عامل و مدیران منبع های انسانی ملزوم است چک لیستی از ویژگی ها و رفتارهای مخرب کارکنان نامتناسب جذب و فعالیت در سازمان داشته باشند. در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است. کارکنان غیرحرفه ای و نامناسب برای فعالیت در سازمان طبق معمول:
یک – دائما در حال کنجکاوی، جست و جو و کنکاش در رابطه امور دیگران می باشند.
دو – مطمعن به نفس کاذب و مخرب دارند.
سه – از پذیرفتن مسئولیت عمل های و نتایج سر باز می زنند.
چهار – عامل تشکیل تعارض مخرب، درگیری و تنش در سازمان می باشند.
پنج – با منافع سازمان همراه، همسو و همراستا نیستند.
شش – در برابر پذیرفتن تحول زیاد مقاومت دارند.
هفت – در خصوص تحقق اهداف سازمانی بی انگیزه اند.
هشت – نسبت به پیروزی ها و عملکردهای سازمانی بی تفاوت می باشند.
نه – تنها راه انگیزش خود را مسائل مادی برداشت می کنند.
ده – نسبت به گسترش فردی و ترقی لیاقت های خود بی تفاوت می باشند.
یازده – دائما از قبل کاری خود تعریف و تمجید می کنند.
دوازده – دربرابر سازمان هیچ زمان از خود گذشتگی ندارند.
سیزده – شواهدی از تعلق سازمانی در آنها مشاهده نمی بشود.
چهارده – از ماموریت، چشم انداز، اهداف، راهبردها و برنامه های سازمان خبر دقیقی ندارند.
پانزده – دائما غر می زنند و اعتراض می کنند.
شانزده – بدون داشتن لیاقت های فردی و احراز شرایط شغلی توقع ارتقا دارند.
هفده – عادات، رسوم و تعصبات خود را با خود به محل کار می آورند.
هجده – از زمان و ظرفیت سازمان برای پروژه های شخصی و درآمدزایی فردی منفعت گیری می کنند.
نوزده – به آراستگی ظاهری و پوشش سازمانی اعتقادی ندارند.
بیست – در راستای تامین منافع خود با مراجعه کنندگان به سازمان ربط خارج از سازمانی برقرار می نمایند.
[ad_2]
منبع




