[ad_1]
کسب و کار نیوز- مطابق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات دستگاههای دولتی مطابق قانون موظف بودند ۱۰۰ درصد خدماتشان را تا آخر آبان ماه سال جاری از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام میدادند و بر این مبنا میانگین عمل به این ماموریت های قانونی در دستگاههای اجرایی ۶۳ درصد است و از آنها خواست شد هر چه سریعتر به تکالیفشان عمل کنند.
به نقل از کسب و کار نیوز، یکی از با اهمیت ترین اهداف دولت سیزدهم شکلگیری دولت هوشمند است که بدون مراجعه حضوری، به طور برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی قابل دریافت باشد؛ دولت عمل های تعداد بسیاری در این عرصه برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاهها تبدیل کرده است. در این راستا به تازگی محمد خوانساری- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- با انتشار کردن پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرده است: بر پایه قانون بودجه، دستگاههای اجرایی باید تا آخر آبان همه خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اراعه کنند.
او گفت: همه استعلامات بین دستگاهی نیز باید تا آخر آذرماه به شکل برخط انجام بشود و تا آخر دی، ۲۰ درصد خدمات خود را هوشمند کنند. موضوعی که اخیرا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت به آن اشاره کرد و او گفت دستگاههای دولتی مطابق قانون موظف بودند صد در صد خدماتشان را تا آخر آبان ماه سال جاری از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام میدادند.
وی میانگین عمل به این ماموریت های قانونی در دستگاههای اجرایی ۶۳ درصد خبرداد و از آنها خواست هر چه سریعتر به تکالیفشان عمل کنند.
یقیناً وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اظهار اسامی دستگاههای خطا کار به رئیس جمهور و مطرح آن در نشست هیات وزیران خبر داد و پافشاری کرد رییسجمهور سپس از شنیدن گزارش او دستور دادند همه دستگاهها هر چه سریعتر به این ماموریت عمل کنند. زارعپور یادآور شد: علاوه بر این، همه دستگاهها باید تا آخر آذر کلیه استعلامات بین دستگاهی را به طور برخط و تا آخر دی ۲۰ درصد خدمات هوشمند را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام بدهند.
طی روزهای قبل معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران هم پافشاری کرد که امسال با دقت به اتفاقاتی که سال قبل بعد از راهاندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند افتاد، به نوعی از مرحله اتصال گذر کردیم و تعداد زیاد مقداری از دستگاههایی که در قبل متصل شده بودند، به دلایلی همانند عدم مراعات ضوابط فنی حذف شده بودند، در حال انجام اصلاحات و درحال اتصال می باشند.
مطابق حرف های وی امسال تکلیفی که به طور جدی جستوجو میبشود، او گفت و گو اراعه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاهها به طور همه الکترونیک از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که بر پایه این تکلیف باید همه دستگاهها تا آخر آبان ماه انجام بدهند و تا آخر آذرماه هم همه استعلامات خود را با دستگاههای دیگر را به طور همه الکترونیکی انجام بدهند.
تکلیف سوم هم این است ۲۰ درصد خدمات خود را به شکل کاملا هوشمند اراعه کنند، این تکالیف مهلتهای قانونی است که در قانون بودجه ۱۴۰۲ تدارک دیده شده تا دستگاهها به سر انجام برسانند.
[ad_2]
منبع




