جدول افزایش حقوق ها در سال ۱۴۰۳ منتشر شد/ این گروه منتظر افزایش ۴۰ درصدی حقوق باشند
- اقتصاد

جدول افزایش حقوق ۱۴۰۳ منتشر شد؛ کارمندان با درآمد کمتر از ۲۰ می‌لیون تومان تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابند

یکی از موضوعات مهم آخر سال برای کارمندان و دریافت‌کنندگان حقوق، اطلاع از جزئیات افزایش حقوق و دستمزد‌ها در سال ۱۴۰۳ است. این گزارش به بررسی دقیق می‌زان افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال جدید می‌پردازد.

با نزدیک شدن به پایان سال، بسیاری از افراد به دنبال اطلاعاتی درباره حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ هستند تا بتوانند مسیر شغلی خود را بهتر برنامه‌ریزی کنند. در ادامه، حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ و عواملی که بر تعیین دریافتی خالص کارگران و کارمندان تأثیر می‌گذارند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مقدار افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۳

متوسط افزایش حقوق کارمندان به می‌زان ۲۰ درصد تصویب شده و حداقل حقوق آن‌ها به مبلغ ۱۰ می‌لیون تومان تعیین گردیده است. علاوه بر این، ۳ هزار امتیاز (معادل ۱ می‌لیون و ۶۰۰ هزار تومان) به حقوق کارمندان دولت اضافه می‌شود و حق عائله‌مندی و حق اولاد آن‌ها نیز افزایش قابل توجه‌ی خواهند داشت. با این توصیفات، متوسط افزایش حقوق کارمندانی که کمتر از ۲۰ می‌لیون تومان دریافت می‌کنند، تقریبا ۴۰ درصد خواهد بود.

در سال‌های گذشته، تمام افرادی که بر پایه قوانین وزارت کار استخدام شده‌اند، از افزایش حقوق بهره‌مند شده‌اند. بر این اساس، افرادی که در دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی فعالیت می‌کنند، به احتمال زیاد شامل ۲۰ درصد افزایش حقوق خواهند بود. همچنین کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، کارمندان مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، و قضات نیز به احتمال زیاد مشمول این قانون افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳ خواهند بود.

تعیین حقوق کارگران بر پایه افزایش کارمندان دولتی

طبق روال معمول، می‌زان حقوق کارگران در سال جدید بر پایه افزایش حقوق کارکنان دولتی تعیین می‌شود. از این رو، در سال ۱۴۰۳ حقوق کارگران به احتمال زیاد بر پایه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولتی محاسبه خواهد شد. در نتیجه، پایه حقوق وزارت کار از ۵ می‌لیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۶ می‌لیون و ۳۶۹ هزار و ۹۴۰ تومان افزایش می‌یابد. با توجه به این تغییرات، یک کارگر با یک سال سابقه کار و یک فرزند، حقوقی در حدود ۹ می‌لیون و ۶۵۸ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

جزئیات جدول افزایش حقوق ۱۴۰۳

در جدول زیر، جزئیات کامل افزایش حقوق و دستمزد‌ها برای سال ۱۴۰۳ به مقایسه با سال ۱۴۰۲ ارائه شده است

حداقل دستمزد روزانه از ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان به ۲۱۲ هزار و ۳۳۱ تومان رسیده است.

پایه حقوق وزارت کار ماهانه از ۵ می‌لیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۲ تومان به ۶ می‌لیون و ۳۶۹ هزار و ۹۴۰ تومان افزایش یافته است.

حق اولاد از ۵۳۰ هزار و ۸۲۸ تومان به ۶۳۶ هزار و ۹۹۴ تومان رسیده است.

حق مسکن از ۹۰۰ هزار تومان به ۱ می‌لیون و ۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بن کارگری از ۱ می‌لیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۱ می‌لیون و ۳۲۰ هزار تومان رسیده است.

پایه سنوات از ۲۱۰ هزار تومان به ۲۵۲ هزار تومان افزایش یافته است.

حداقل حقوق دریافتی کارگر بدون فرزند از ۷ می‌لیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۲ تومان به ۹ می‌لیون و ۲۱ هزار و ۹۴۰ تومان رسیده است.

خالص حقوق دریافتی کارگران بدون فرزند (پس از کسر بیمه و مالیات) از ۷ می‌لیون و ۶ هزار و ۷۰۲ تومان به ۸ می‌لیون و ۴۰۸ هزار و ۴۴ تومان افزایش یافته است.

حداقل حقوق دریافتی کارگر با یک فرزند از ۸ می‌لیون و ۴۹ هزار و ۱۱۰ تومان به ۹ می‌لیون و ۶۵۸ هزار و ۹۳۴ تومان رسیده است.

خالص حقوق دریافتی کارگر با یک فرزند (پس از کسر بیمه و مالیات) از ۷ می‌لیون و ۵۳۷ هزار و ۵۳۱ تومان به ۹ می‌لیون و ۴۵ هزار و ۳۶ تومان افزایش یافته است.

آواتار از  علی نبوی

About علی نبوی

Read All Posts By علی نبوی