سرمايه‌گذاري خارجي شاه‌كليد مهار تورم
- کسب وکار

سرمایه‌گذاری خارجی شاه‌کلید مهار تورم


سرمقاله

برای مهار تورم نیازمند ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور هستیم. کشور نیازمند آرامش و حضور فعال همه اقشار در حوزه اقتصادی است. باید دولت دست از دخالت‌های مکرر در اقتصاد بر دارد و فضا را برای فعالیت بخش خصوصی آن‌هم بدون حاشیه آماده کند. دولت باید مسائل خود را با اروپا و امریکا حل کند. باید به FATF بپیوندد و در جذب سرمایه‌گذاری خارجی کوشا باشد. امروز سهم سرمایه‌گذاری در بخش تولید در شرایط بسیار نامساعدی قرار دارد. بر همین اساس نیز شاهد رشد صفر درصدی تولید و اقتصاد هستیم.
شاه‌کلید مهار تورم افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی داخلی است. ما در یک دوره پنج‌ساله حداقل نیازمند ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم. برای رقم خوردن این هدف نیازمند اصلاح روابط بین‌المللی از سوی دولت هستیم. کشور در حال حاضر با پدیده فرار سرمایه ها مواجه است. فرار سرمایه یعنی خروج پرشتاب پول و سرمایه‌های اقتصادی از کشور. یکی از پیامد‌های ملموس فرار سرمایه را می‌توان در کاهش قابل توجه قدرت خرید دارایی‌های کشور و هزینهٔ واردات کالا دید. عمده دلایل این وضعیت هم تورم داخلی، ریسک‌های اقتصادی سیاسی، شوک نفتی و کاهش ارزش پول ملی است.
اگر سرمایه‌گذاری در کشور انجام شود مشکل اشتغال هم برطرف خواهد شد و در پی آن رفاه عمومی هم ایجاد شده و تورم مهار خواهد شد. اصلی‌ترین مشکل اقتصاد ایران رکود و بیکاری است. اگر بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم شود این موانع و مشکلات برطرف خواهد شد. وضعیت اقتصادی کشور‌های منطقه، مهمترین مولفه‌ای است که سرمایه گذاران و مهاجران را ترغیب می‌کند به سمت این کشور‌ها حرکت کنند. بنابراین طبیعیست که کشوری مثل امارات با موفقیت کامل، نظر سرمایه گذاران ایرانی را جلب کرده و آن‌ها را ترغیب به سرمایه گذاری می‌کند.
رمز موفقیت امارات را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد؛ ثبات اقتصادی. این اسم رمز یا عبارت مهم، همان مولفه‌ای است که متاسفانه در کشور ما وجود ندارد. ثبات اقتصادی، موثرترین مولفه‌ای است که سرمایه‌گذاران خارجی را ترغیب می‌کند در یک کشور خارجی سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت کنند.

ادامه مطلب
سفرهای درمانی رایگان برای کودکان مناطق کمتر برخوردار با اسنپ



منبع

[elementor-template id="16659"]
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها