خواب منظم یا خواب کافی؟! کدام بهتر است؟
- سلامتی

خواب منظم یا خواب کافی؟! کدام بهتر است؟

به نقل از دیلی میل، تحقیقات تازه نشان می دهد که نگه داری برنامه خواب ثابت می تواند به طور شگفت انگیزی، مفیدتر از صرف زمان زیاد تر برای خواب باشد.

دکتر کریس وینتر، متخصص مغز و اعصاب و متخصص خواب، او گفت که پیشنهاد می کند هر روز  در زمان مشخصی بخوابید و در همان ساعت از خواب بیدار شوید.

او گفت: به طور کلی، برنامه خواب مهم است چون بدن ما وقتی بهترین کارکرد را دارد که بتواند اتفاقات آینده را پیش بینی کند نه این که فقط به آن عکس العمل نشان دهد.

مطالعه ای که ماه قبل در ژورنال Sleep انتشار شد نشان داد که داشتن زمان خواب منظم خطر مرگ زودرس را تا ۲۰ درصد افت می دهد.

محققان این چنین خاطرنشان کردند که اگرچه تعداد ساعت‌های خواب مهم است، اما خواب مختصر‌تر و منظم‌تر با خطر کمتر مرگ زودهنگام در قیاس با خواب طویل‌تر با زمان‌های خواب نامنظم مرتبط است.

[elementor-template id="16659"]

بعد از تلاش برای داشتن خواب کافی در طول روزهای کاری، خوابیدن در آخر هفته امکان پذیر بهترین راه برای استراحت زیاد مورد نیاز به نظر برسد.

ادامه مطلب
جوشانده این ادویه بهترین مسکن برای دردها_دانش دوست

دکتر وینتر از برخی از کارگران شیفتی منفعت گیری می کند که به طور منظم از شیفت های روز به شب می چرخند و در نتیجه در زمان های نامنظم به رختخواب می روال.

با این حال، افرادی که دائماً در شیفت شب کار می کنند، کمتر در معرض خطر مشکلات سلامتی قرار می گیرند، چون روال خواب آنها منظم است.

 

اتفاقی در بدن که علتبیدار شدن و خوابیدن می بشود

[elementor-template id="16807"]

 

در طول روز، بدن هورمون هایی همانند کورتیزول که استرس را تنظیم می کند و سروتونین که خلق و خو را کنترل می کند، تشکیل می کند. در یک فرد سالم، سطح کورتیزول در نزدیک به ساعت ۸ صبح به اوج خود می رسد و ما را از خواب بیدار می کند و در ساعت ۳ صبح روز سپس به پایین ترین سطح خود می رسد، قبل از این که ۵ ساعت سپس مجدد به اوج خود برسد.

ادامه مطلب
چطور همسایه خوبی باشیم؟

در حالت ایده آل، این اوج در ساعت ۸ صبح با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تحریک می بشود، اگر نه با زنگ هشدار. هنگامی که این اتفاق می افتد، غدد آدرنال و مغز شما اغاز به پمپاژ آدرنالین می کنند.

در سپس از ظهر، سطح کورتیزول اغاز به افت مداوم می کند. متابولیسم کند می بشود، خستگی تشکیل می بشود. سروتونین کم کم به ملاتونین تبدیل می بشود که علتخواب آلودگی می بشود.

از آنجایی که خواب برای کارگران شیفت همیشه در حال تحول است، بدن آنها نمی تواند به درستی تشکیل هورمون را تنظیم کند که تبدیل خواب ضعیف، مشکل در تمرکز، افتانرژی و نوسانات خلقی می بشود.

دکتر وینتر می‌گوید: «من فکر می‌کنم مردم بعضی اوقات اوقات واقعاً غمگین خواهد شد اگر بخواهند زمان بیدار شدن یا خواب خود را زیاد سخت‌تر کنند، چون در آن زمان نمی توانند بخوابند.

ادامه مطلب
7 راهی که از طریق آن مغز و زندگی شما با افزایش سن بهتر خواهد شد

قطره چشمی که علتبهبود پیر چشمی می بشود

تبلیغ

قطره چشمی که علتبهبود پیر چشمی می بشود

مشاوره رایگان

yn-ad

اگر شب ها دیر می خوابید، برای جبران آن چرت طویل نزنید. این امکان پذیر وقتی که زمان خواب فرا می رسد، خوابیدن را دشوارتر کند.

دکتر وینتر افزود: چرت زدن زیاد تر مشکل خواب را تداوم می بخشد و یک شب خواب سخت را به یک مشکل دائمی تبدیل می کند!

بنیاد خواب پیشنهاد می‌کند که هر شب در زمان مشخصی با یک کتاب، موسیقی یا یک حمام آب گرم استراحت کنید تا بدن به یک روال خواب مداوم عادت کند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها