با این ده روش سالم بیشتر عمر کنید
- سلامتی

با این ده روش سالم زیاد تر عمر کنید

به نقل از سان، با این وجود، راه‌های بسیاری به غیر از پیاده روی برای تحکیم سلامتی تان وجود دارد. در ادامه به این راه‌ها خواهیم پرداخت:

۱-با قانون ۲۰/۲۰/۲۰ از چشمان خود محافظت کنید

تعداد بسیاری از ما هر روز چه برای کار و چه در شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه نمایش خیره می‌شویم. این نوشته می‌تواند علتخستگی چشم و سردرد بشود. برای محافظت از چشم‌ها و دادن استراحت زیاد مورد نیاز به آن عضو مهم موسسه ملی سلطنتی افراد نابینا در بریتانیا پیشنهاد می‌کند قانون ۲۰/۲۰/۲۰ را مراعات کنید. این قانون شامل یک استراحت ۲۰ ثانیه‌ای هر ۲۰ دقیقه یکبار و نگاه کردن به جسمی است که حداقل ۶ متر از شما فاصله دارد.

۲-در طول روز بیش‌تر چرت بزنید

هر روز نیم ساعت چرت زدن می‌تواند شما را هوشیارتر کند. تحقیقات انجام شده در دانشگاه استکهلم در سوئد نشان داد که فعال کردن گزینه چرت زدن در ساعت زنگ دار یا در زنگ گوشی تلفن همراه می‌تواند برای سلامتی معجزه آسا باشد. این کار علتمی‌بشود آسان‌تر و نه با صدای ناگهانی زنگ آلارم ساعت بیدار شوید. بیدار شدن با صدای خطرناک زنگ می‌تواند علتترشح ناگهانی کورتیزول بشود که خود جهت اغاز استرس در روز خواهد شد.

ادامه مطلب
باورها جادویی در نوعی اختلال شخصیتی؛ اسکیزوتایپال چیست؟

۳-از پنج پله بالا بروید

اگر به طور مرتب به قدر کافی از پله‌ها بالا بروید خطر بیماری قلبی یا سکته به یک پنجم افت می‌یابد. تحقیقات ایالات متحده در دانشگاه تولین در نیواورلئان نشان داد که پنج قدم در روز می‌تواند این کار را انجام دهد.  اکثر ما در خانه یا محل کار به پله‌ها دسترسی داریم و می‌تواند راه حلی سریع برای ۱۰۰۰۰۰ نفر در بریتانیا باشد که هر ساله به علت بیماری قلبی در بیمارستان بستری خواهد شد. اگر این کاری است که می‌توانید در فرصتی که به شما داده می‌بشود انجام دهید همه چیز درست خواهد شد.

۴-با یک فنجان چای دیابت را از بین ببرید

دانشمندان استرالیایی در دانشگاه آدلاید دریافتند افرادی که روزانه یک فنجان چای می‌نوشند خطر ابتلا به دیابت در آنان که سالانه ۱۰ میلیارد پوند هزینه برای سرویس سلامت ملی بریتانیا دارد تا ۴۷ درصد افت می‌یابد. انواع چای زیاد زیاد است و بدن شما را با مواد طبیعی تکمیل می‌کند. هم این چنین، چای می‌تواند به افت هوس غذایی پشتیبانی کند که به معنی مصرف کم‌تر شکر، کالری و افت خطر ابتلا به دیابت است.

[elementor-template id="16659"]

۵-پنج میوه و سبزی را فراموش کنید به ده میوه نیاز دارید

اگر برای به دست آوردن “پنج در روز” خود تلاش می‌کنید امکان پذیر از شنیدن این که تقریبا دو برابر شدن آن مقدار می‌تواند از ۷.۸ میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان در سال جلوگیری کند متعجب شوید.

ادامه مطلب
آیا خوابیدن روی شکم زیان اور است؟

تیمی در امپریال کالج لندن دریافتند روزانه ۸۰۰ گرم میوه و سبزیجات گوناگون خطر ابتلا به سرطان را تا ۱۳ درصد، سکته مغزی را تا ۳۳ درصد، بیماری قلبی – عروقی را ۲۸ درصد و مرگ زودرس را تا ۳۱ درصد افت می‌دهد. ما به طوری تکامل یافته ایم که اساسا مواد غذایی‌ای را بخوریم که روی زمین رشد کرده‌اند و نه لبنیات یا گوشت و این همان چیزی است که بدن ما می‌خواهد و علتعملکرد بهینه و سالم آن می‌بشود.

۶-موز سبز خطر ابتلا به سرطان را افت می‌دهد

هر چه موز را سبزتر خریداری کنید و اجازه ندهید پیش از خوردن برسد بهتر خواهد می بود. موز سرشار از نشاسته همانند فیبر در بدن مان برای تغذیه باکتری‌های دوست در روده عمل می‌کند و آن باکتری‌ها نشاسته را به اسید چرب تبدیل می‌کنند که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افت خواهند داد. خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ با قراردادن سلول‌هایی که روده بزرگ را در معرض سموم حاضر در مواد زائد ما قرار خواهند داد افزایش می‌یابد. به این علت، افت زمان انتقال مواد زائد در روده مان قرار گرفتن در معرض آن سموم و خطرات ناشی از آن را افت می‌دهد. یکی از کلید‌های این کار افزایش مصرف فیبر یا مواد فیبردار است.

ادامه مطلب
در بین گذاشتن سابقه روابط عاطفی با شریک زندگی: بله یا خیر؟_دانش دوست

۷-افسانه چاق بودن، اما تناسب اندام داشتن

نتایج تحقیقات نشان خواهند داد که نمی‌توان هم چاق می بود و هم تناسب اندام داشت. محققان آلمانی در دانشگاه  لایپزیگ دریافته اند که چاقی خطراتی را برای سلامتی به همراه دارد. چربی اضافی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می‌دهد به اختصاصی وقتی که در اطراف شکم رسوب کند. امکان پذیر برخی افراد جدا گانه از مقدار وزن شان سالم‌تر از سایرین باشند، اما چربی اضافی سالم نیست.

۸-هشت لیوان آب ننوشید

تعداد بسیاری بر این باورند که این نوشیدنی منظم حیاتی است، اما اشکار نیست که تعداد پیشنهاد شده نوشیدنی از کجا می‌آید. کارشناسان می‌گویند سن، وزن، جنسیت و سطح فعالیت باید در رابطه هیدراتاسیون در نظر گرفته شوند. مقدار آب مورد نیاز ما به چیز‌های بسیاری بستگی دارد از آب و هوا گرفته تا مقدار تحرک مان، اما اگر ادرار چیزی جز زرد کم رنگ یا شفاف باشد باید بیش‌تر آب بنوشید.

[elementor-template id="16807"]

۹-برای افت وزن مصرف فروکتوز را افت دهید

اگر می‌خواهید وزن کم کنید مصرف فروکتوز یا همان  قند فرآوری شده درسیروپ (شربت) ذرت که در تعداد بسیاری از نوشیدنی‌ها و مواد غذایی فرآوری شده نیز وجود دارد را افت دهید. دانشمندان در دانشگاه کلرادو در ایالات متحده دریافتند که مقادیر بالای آن در نوشابه ها، شکلات و دیگر شیرینی‌ها علتمی‌بشود متابولیسم ما به خواب رفته و بیش‌تر حس گرسنگی کنیم. قند‌های طبیعی همانند قند حاضر در میوه‌های تازه سودمند می باشند به اختصاصی برای پشتیبانی به کارکرد مغز ما، اما هر چیزی که پردازش بشود متابولیسم روده مان را مختل می‌کند.

ادامه مطلب
۶ راهکار برای جلوگیری از افزایش وزن بعد از یائسگی

۱۰-به بیشتر از ۸ ساعت خواب نیاز ندارید

کارشناسان اعتقاد دارند بین شش تا هشت ساعت خواب در شب می‌تواند کافی می‌باشد و تعداد ساعت بیش‌تر از آن زیان اور خواهد می بود. نتیجه مطالعه‌ای در  مجله قلب اروپا نشان داد که حتی یک ساعت بیش‌تر خواب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را تا پنج درصد افزایش می‌دهد در حالی که این مقدار برای افرادی که به طور منظم به زمان ده ساعت می‌خوابند به مقدار ۴۱ درصد افزایش می‌یابد. اگر فهمید شدید که به بیشتر از هشت ساعت خواب منظم نیاز دارید امکان پذیر نشانه‌ای از افتخواب باکیفیت باشد که می‌تواند تبدیل افزایش خطرات برای سلامتی بشود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها