اگر می‌خواهید خانه‌تان همیشه مرتب باشد، این روش‌های طلایی را به کار گیرید
- سلامتی

اگر می‌خواهید خانه‌تان همیشه مرتب باشد، این راه حلهای طلایی را به کار گیرید

اگر همیشه دوست دارید خانه منظم و تمیزی داشته باشید، قبل از مرتب کردن کمد یا قفسه فکر کنید که این فضا برای منفعت گیری چه فردی است و چطور میتوانیم فکری برای نگه داری نظم و ترتیب آن بکنیم. سپس با حوصله و بدون عجله وسایل مورد نیاز فردی که میخواهد از آن کمد یا قفسه منفعت گیری نماید را درون آن بگذارید.

نظافت

 داشتن خانه‌ای مرتب و تمیز و زندگی در آن زیاد لذت قسمت است. برای این که به خانه تان نظم و ترتیب ببخشید راه‌های بسیاری وجود دارد که چند نمونه از این راه‌ها را می‌توانید در این نوشته بخوانید.

فقط وسایلی را بخرید که به آن نیاز دارید

قبل از خرید وسایلتان فکر کنید که آیا حتما به این وسیله احتیاج دارید یا خیر، تعداد بسیاری از افراد که اهل خرید کردن می باشند بدون فکر کردن وسایل بسیاری را می‌خرند که به آن نیاز ندارند و بعد از خرید فهمید خواهد شد که فضای کافی برای نگهداری از آن وسیله را ندارند؛ به این علت کمد آن‌ها هر بار شلوغ‌تر و بی نظم‌تر می‌بشود. برای جلوگیری از بی نظمی و شلوغی کمدتان قبل ازخرید فکر کنید و فقط وسایلی را بخرید که به آن نیاز دارید.

ادامه مطلب
چرا گرم کردن غذا در ظروف پلاستیکی در مایکروویو خطرناک است؟

وسایل به درد نخور را دور بیندازید

اگر همه وسایلتان را همیشه نگهداری کنید و وسایل خود را دور نیاندازید، رفته رفته خانه شما بی نظم می‌بشود و جایی برای دیگر وسایل باقی نمی‌ماند بعد وسایلی را که احتیاج ندارید را دور بیاندازید و یا وسایل نو و غیر قابل منفعت گیری را به دوست یا آشنا یا موسسات خیریه بدهید.

[elementor-template id="16659"]

برخی نظم دهنده‌ها جهت بی نظمی خواهد شد

تعداد بسیاری از ما محصولاتی همانند جای جوراب، قفسه، سطل و… را خریداری می‌کنیم که برای تشکیل نظم و انضباط به کار می‌روال تا به اتاق خود نظم و ترتیب بدهیم، اما در تعداد بسیاری از موارد همین محصولات علتبه هم ریختگی و بی نظمی اتاق خواهد شد.

هر چیزی را سر جای خود قرار دهید

اگر همیشه هر چیزی را که منفعت گیری می‌کنید را سر جای خود قرار دهید و هر روز مطابق برنامه ریزی عمل کنید و بخشی از خانه را تمیز کنید خانه شما بی نظم و شلوغ نخواهد شد.

ادامه مطلب
این گیاه با چین و چروک مبارزه می‌کند

برای هر وسیله‌ای جایی در نظر بگیرید

اگر برای هر وسیله خود جایی را در نظر نگیرید و ندانید آن را کجا نگه دارید و یا به چه فردی دهید، با این کار خانه خود را بی نظم می‌کنید بعد هرچه سریعتر در رابطه اشیایی که اضافه به نظر می‌رسند تصمیم بگیرید.

عادت نگه داری از وسایل را ترک کنید

تعداد بسیاری از ما تحمل دور ریختن چیز‌هایی که وقتی از آن‌ها منفعت گیری می‌کرده اید را نداریم و یا می‌پنداریم برخی از این وسایل وقتی به دردمان خواهند خورد به این علت همه وسایلمان را جمع می‌کنیم و خانه را بی نظم و شلخته می‌کنیم. اگر می‌خواهید اتاق‌ها و کمدهایتان مرتب و تمیز باشند این عادات را ترک کنید و همه وسایل را نگه ندارید.

اگر می‌خواهید همیشه خانه شما مرتب و تمیز باشد و سریع سپس از تمیز کردن به هم نریزد، باید برنامه‌ای بنویسید که به غیر از خودتان دیگر افرادی که در آن خانه زندگی می‌کنند نیز از برنامه‌های شما پیروی کنند و اعضای خانواده باید از هر تصمیمی که می‌گیرید مطلع شوند تا نتیجه زحمات شما به هدر نرود.

[elementor-template id="16807"]

کار‌ها را بین خود و اعضای خانواده تقسیم کنید

اگر تنها ماموریت های خانه بر دوش یک نفر باشد بالاخره آن فرد خسته می‌بشود و نمی‌تواند از بعد همه کار‌ها برآید به این علت اگر خانه‌ای مرتب می‌خواهید با اعضای خانواده سخن بگویید کنید و ماموریت های را بین آن‌ها تقسیم کنید

ادامه مطلب
۷ عادت مؤثر برای تقویت حافظه

نظم بخشیدن به تکه ورودی خانه

اگر تکه ورودی یا راهروی ورودی شما بی نظم است، همه لباس‌های بدون منفعت گیری و قبوض آب و برق و روزنامه و هر وسایل اضافه‌ای را بردارید و به محل فرد دیگر منتقل کنید.

نظم بخشیدن به آشپزخانه

ابتدا سراغ یخچال بروید و تاریخ قوطی‌ها و شربت‌ها را نگاه کنید، هر چیزی که تاریخ انقضایش رد شده می بود را دور بیاندازید.

برای تمیز کردن کابینت‌های نگهداری مواد غذایی، بطری‌ها و ظرف‌های نگهداری مواد غذایی همانند حبوبات یا ادویجات و شکر و چای را بر پایه رنگ درب ظرف‌ها مرتب کنید. ظروف داخل کابینت را نیز مرتب بچینید.

به سراغ گاز بروید و لوازمی که برای پخت و پز در اطراف گاز وجود دارند و هر چیزی که به طور روزانه از آن منفعت گیری نمی‌کنید را از آنجا بردارید.

ادامه مطلب
از افزایش تمایل به رابطه جنسی تا افسردگی فصلی، زمستان چطور بر ذهن و حرکت شما تاثییر می‌گذارد؟

از قفسه‌های جداکننده برای مرتب چیدن سینی، تخته آشپزخانه و حتی تابه‌ها منفعت گیری کنید.

اگر کیسه‌های پلاستیکی را در زیر سینک ظرفشویی یا داخل فر نگه داری می‌کنید، از سبد‌های حصیری یا ساک کاغذی برای یکجا کردن آن‌ها منفعت گیری کنید.

چاقو‌های بزرگ را داخل جا چاقویی‌های رومیزی یا دیواری قرار دهید.

برای نگهداری لوازم آشپزخانه از دیواره کابینت‌ها پشتیبانی بگیرید.

نظم بخشیدن به اتاق

برای مرتب نگه داشتن کمد لباس از رخت آویز‌های طبقه‌ای برای روسری و مقنعه و … منفعت گیری کنید تا روسری‌ها چروک نشوند.

داخل کشو‌های دراور، همه لباس‌ها را به طور مرتب تا کنید و از جلو تا عقب کشو با نظم بچینید.

با تقسیم کننده‌های کشو، به جوراب ها، لوازم زینتی و آرایشی خود سر و سامان دهید.

با لوله‌های پی وی سی برش خورده کشو لباس زیر‌ها را مرتب کنید تاهمه لباس زیر‌ها جلو چشمتان باشد و براحتی از بین آن‌ها انتخاب کنید.

کفش‌هایی را که فصلشان نیست زیر تخت بگذارید تا از دید خارج شوند.

اگر ملحفه‌های روتختی و روبالشتی را شسته اید و نمی‌خواهید از آن‌ها منفعت گیری کنید، آن‌ها را به طور مرتب تا کنید و درون یک روبالشتی جمع کنید.

ادامه مطلب
مزایا بازی کردن کودکان با آینه

نظم دادن به حمام و دستشویی

برای نظم دادن به لوازم حمام و دستشویی، همه لوازم را بیرون آورده و روی سینک قرار دهید، بطری‌های خالی را شناسایی کرده و دور بریزید. موادی هم که کمتر ومورد منفعت گیری قرار می‌گیرند در کابینت حمام قرار دهید و مجدد همه لوازم را به طور مرتب در حمام بچینید.

نظم دادن به پذیرایی

اگر روی میز خود روزنامه و مجلاتی را قرار داده اید، همه را یک جا جمع کرده و بر پایه تاریخ مرتب کنید، آن‌هایی را که می‌خواهید بخوانید نگه دارید و در جای مورد نظر بگذارید و باقی را دور بریزید.

با یک شیٔ تزئینی قشنگ جلو انباشتگی را بگیرید یعنی روی میز یک گلدان کوچک قشنگ، قاب عکس، مجسمه یا شمع بگذارید تا مواظب باشید چیزی را روی آن‌ها نیاندازید.

خودکار و مداد‌هایی که اطراف خانه پخش شده اند را جمع کنیدوهر کدام از خودکار‌ها که رنگ می‌داد داخل یک لیوان یا ماگ مخصوص خودکار قرار دهید و باقی را دور بریزید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها