آیا زمان انجام تمرینات بدنی مهم است؟
- سلامتی

آیا زمان انجام تمرینات بدنی مهم است؟

دکتر «سو دکوتیس»، پزشک متخصص افت وزن، اخیرا به بی‌بی‌سی حرف های است: من به مراجعانم می‌گویم هر زمان که می‌توانند تمرین کنند. اگر برایتان راحت‌تر است که صبح به باشگاه بروید، حتما همین کار را بکنید. اگر تا عصر نمی‌توانید به باشگاه بروید، همان عصر بروید.

«مائورو مایتا»، کارشناس سلامت در این باره می‌گوید هنگامی سخن بگویید از ورزش و تمرین بدنی در ساعت‌های گوناگون شبانه‌روز می‌بشود، تفاوت‌هایی را باید در نظر گرفت.

مایتا می‌گوید: تمرین‌ بدنی صبح می‌تواند به افزایش سوخت‌وساز (متابولیسم) و مقدار انرژی حاضر در طول روز پشتیبانی کند و برای داشتن روال ثابت روزانه عالی است.

مطابق پژوهشی در سال قبل، متخصصان «رابطه خطی قوی» بین ورزش و افت چاقی در افرادی مشاهده کردند که صبح‌ها ورزش می‌کردند. این رابطه قوی در گروهی که بعدازظهر و غروب تمرین می‌کردند، دیده نشد.

ادامه مطلب
ویتامین های افت دهنده وزن کدامند؟

مایتا در رابطه ورزش بعدازظهر می‌گوید: تمرین ورزشی بعدازظهر همانند کاهنده استرس بعد از یک روز طویل عمل می‌کند. علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد که دمای بدن و انعطاف‌ عضلات در اواخر بعدازظهر به اوج می‌رسد. به این علت، زمان خوبی برای تمرین‌های بدنی شدیدتر است.

[elementor-template id="16659"]

تمرین بدنی در شب

به نقل از ایندیپندنت، به حرف های مایتا، ورزش در شب پشتیبانی می‌کند که از استرس روز رها و این چنین آرام شویم.

مایتا در این‌ باره می‌گوید: اگر تمایل دارید که در شب تمرین بدنی کنید، برای جلوگیری از اختلال خواب باید این فعالیت را حداقل چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب همه کنید.

او می‌گوید: حتما ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به آرام‌سازی کامل بدن تعلق بدهید تا ضربان قلب را به سطح مناسب برای استراحت نزدیک کنید.

به حرف های مایتا، بهترین زمان و این چنین دفعات تمرین بدنی به ترجیح شخصی و برنامه فردی‌ و نحوه عکس العمل بدن‌ هر فرد بستگی دارد. این چنین، ملزوم نیست که حتما زمان و ساعت خاصی از روز را به ورزش تعلق دهید.

[elementor-template id="16807"]

تمرین‌های بدنی مختصر‌زمان (ریزتمرین‌های بدنی) از ۲۰ ثانیه تا چند دقیقه در هر بار نیز روشی عالی برای گنجاندن فعالیت بدنی در برنامه روزانه است.

ادامه مطلب
طول عمر خود را تنها با یک حرکت ورزشی ساده افزایش دهید

مایتا می‌گوید: وقتی را انتخاب کنید که شما را در روال تمرین‌های بدنی‌تان به‌ نوعی ارامش رساند. پیگیری و نظم مهم‌تر از تمرین بدنی در وقتی خاص از شبانه‌روز است. به بدنتان دقت کنید و مطابق نیازتان عمل کنید. اگر مقصد ورزشی اشکار یا ملاحظات سلامت خاصی را جستوجو می‌کنید، حتما با متخصص مشورت کنید.

مزایا فعالیت بدنی منظم

داشتن یک برنامه تمرینی و فعالیت بدنی مناسب و کافی برای نگه داری سلامتی و تناسب اندام برای همه افراد الزامی است.

فعالیت بدنی منظم و ورزش می تواند تبدیل افزایش طول عمر شده و زندگی شادتری را برای افراد به ارمغان بیاورد.

در ادامه به شش مورد از مزایا مهم داشتن فعالیت بدنی منظم خواهیم پرداخت:

۱. ورزش، وزن را کنترل می کند

ورزش می تواند به کنترل وزن، جلوگیری از افزایش وزن یا نگه داری روال کاهشی وزن پشتیبانی کند. هنگامی فعالیت بدنی دارید، کالری می سوزانید وهرچه فعالیت شدیدتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید.

ادامه مطلب
چرا کودکم جیغ می زند، مو می کشد و نیشگون می گیرد؟

۲. ورزش با بیماری های قلبی مبارزه می کند

فعال بودن، لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL یا کلسترول خوب را افزایش داده و تری گلیسیریدهای ناسالم را افت می دهد. این چنین علتمی بشود خون شما به آرامی جریان داشته باشد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افت می دهد.

۳. ورزش علتبهبود خلق و خو می بشود

فعالیت بدنی مواد شیمیایی گوناگون در مغز را تحریک می کند که امکان پذیر حس نشاط، اسایش زیاد تر و در عین حال اضطراب کمتری در شما تشکیل کند. این چنین امکان پذیر با ورزش منظم نسبت به ظاهر خود حس بهتری اشکار کنید که می تواند مطمعن به نفس شما را افزایش داده و عزت نفس شما را بهبود بخشد.

۴. ورزش علتافزایش انرژی می بشود

فعالیت بدنی منظم می تواند قوت عضلانی شما را بهبود بخشد و استقامت شما را افزایش دهد. ورزش، اکسیژن و مواد مغذی را به بافت های شما می رساند و به سیستم قلبی عروقی شما پشتیبانی می کند کارآمدتر بشود. این چنین هنگامی که سلامت قلب و ریه شما بهبود یابد، انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خواهید داشت.

ادامه مطلب
آیا ۶۰ سالگی، ۴۰ سالگی جدید است؟

۵. ورزش، خواب را بهبود می بخشد

فعالیت بدنی منظم می‌تواند به شما پشتیبانی کند سریع تر بخوابید، بهتر بخوابید و خواب عمیق‌تری داشته باشید.

۶. ورزش به بهتر شدن زندگی اجتماعی پشتیبانی می کند

ورزش و فعالیت بدنی می تواند لذت قسمت باشد. ورزش به شما این زمان را می دهد که آرام شوید، از فضای باز لذت ببرید یا به سادگی در فعالیت هایی شرکت کنید که شما را خوشحال می کند. فعالیت بدنی این چنین می تواند به شما در ربط با خانواده یا دوستان در یک محیط اجتماعی سرگرم کننده پشتیبانی کند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها