چرا سفارش‌مان دیر می‌رسد؟ - سایت خبری تحلیلی کسب و کار
- کسب وکار

چرا خواست‌مان دیر می‌رسد؟ – سایت خبری تحلیلی کسب و کار

[ad_1]

کسب و کار نیوز- همه ذوق و شوق خواست دادن یک کالا به وقتی است که کالا به دست‌مان می‌رسد. لحظات نزدیک به تحویل کالا و دریافت آن شوق بسیاری دارد اما بعضی اوقات این شوق با تاخیر کالا حسابی بهم می‌ریزد.

به نقل از کسب و کار نیوز، تاخیر در ارسال کالا یکی از مشکلاتی است که طبق معمول فروشگاه‌های اینترنتی دچار آن می باشند و بین این فروشگاه‌ها، دیجی‌کالا برای همین مساله با انتقاد روبه رو می‌شود. طبق معمول هم کاربری در شبکه‌های اجتماعی از این که کالایش تا این مدت به دستش نرسیده یا دیرتر از وقتی که اشکار کرده بوده برایش ارسال شده، گله می‌کند و زیاد‌ها هم با او همراهی می‌کنند.

از بین رفتن شوق تحویل گرفتن کالا و دیر رسیدن آن ازردهکننده است اما بعضی اوقات اتفاقاتی در راه ارسال افتاده که ما از آن بی‌خبریم.

از بین همه خواست‌هایی که دیجی‌کالا دارد تنها ۶ تا ۷ درصد با تاخیر ارسال خواهد شد. اما علت این تاخیرها چیست؟

  • تاخیر فروشنده‌ها
  • حوادث غیرمترقبه
  • افتموجودی انبار
  • بالا رفتن فروش زمان برگزاری کمپین‌ها و در مناسبت‌های خاص

هنگامی فروشنده‌ دیر کرده است

دیجی‌کالا تیمی به نام دیجی‌اکسپرس دارد که لجستیک این بازار آنلاین یعنی ارسال را برعهده دارد. بر پایه آمار و ارقامی که این تیم دارد علت بخشی از دیر رسیدن کالاها، کارکرد فروشنده‌ها است.

تعداد بسیاری از کالاهایی که کاربران از دیجی‌کالا خواست خواهند داد اگر در انبار دیجی‌کالا نباشد، توسط فروشنده تامین می‌شود. در این مسیر امکان پذیر سفارشی دیرتر ارسال شود.

چرا این اتفاق می افتد؟ طبق معمول علت مهم این است که فروشنده کالا را دیرتر از موعد مقرر به انبار می‌رساند و هنگامی این اتفاق می‌افتد همه فرایند ارسال دچار مشکل می‌شود.

غیر از این علت، در او گفت و گو لجستیک هم امکان پذیر مشکلاتی به وجود بیاید. زیاد تر هم حوادث غیرمترقبه همانند حالت آب و هوایی و تصادف است که نمی شود جلوی آنها را گرفت.

جبران می‌کنیم

دیجی‌اکسپرس برای تاخیر فروشنده‌ها و مشکلات لجستیک راهکارهایی دارد. هنگامی کالایی یک روز دیرتر از زمان مقرر به انبار می‌رسد در دیجی‌اکسپرس تلاش‌ می‌کنند که این تاخیر در رسیدن کالا، برای کاربر به چند ساعت برسد. در واقع با شبکه لجستیکی که دیجی‌اکسپرس دارد به شکلی برنامه‌ریزی می‌شود که تاخیر جبران شود. برای مشکلاتی همانند تصادف یا برف و باران هم سیستم را به شکلی تعریف می‌کنند که قابلیت جبران یک سری گمان‌ها و خطاها را داشته باشد.

با همین راهکارها از آن ۶ تا ۷ درصد تاخیر در ارسال دیجی‌کالا که خواندید، ۲  درصد توسط دیجی‌اکسپرس جبران می‌شود و برای بقیه موارد راهکارهایی همانند تعیین زمان تازه تحویل و همراهی زیاد تر با کاربر در نظر گرفته می‌شود تا فردی ناخشنود و دست خالی از دیجی‌کالا برنگردد.

 

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *