خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
- سلامتی

خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!_دانش دوست


به گزارش دانش دوست

سیر ساقه های سبز رنگ نازک و خوش رنگی می باشند که از پیاز سیر رشد می کنند. آنها بلند می باشند و به نوعی همانند پیازچه می باشند. ساقه سیر نیز زیاد تر دارای یک برآمدگی در انتهای آن است. که در واقع یک غنچه است و اگر روی پیاز باقی بماند، جوانه گل می دهد.

در قبل، برگ سیر توسط کشاورزان دور ریخته می شد تا به گیاه سیر اجازه دهند همه انرژی خود را به سیر هدایت کند. اما در سال‌های تازه، این برگ های سیر به خودی خود به یک نیروی آشپزی تبدیل شده‌اند و در یک دوره مختصر بین بهار و تابستان که در فصل می باشند، به‌صورت دسته‌جمعی در بازارهای کشاورزان فروخته خواهد شد.

برگ های سیر ساقه های گلی می باشند که از پیاز سیر سرچشمه می گیرند. در طول دوره رشد قبل از ظاهر شدن برگ های سیر، اغاز به پیچیدن به سمت بالا می‌کند و به شکل ۱ تا ۳ کلاف مرتب می‌ شود. برگ سیر های بهاری طعم ملایم تری دارند.آنها امکان پذیر به طور خام در سالاد و این چنین سرخ کردنی مورد منفعت گیری قرار گیرند.

این برگ ها را می توان درست قبل از برداشتن پیاز سیر برش داد و بسته بندی کرد که به نظر می رسد تقریباً همانند پیاز سبز است . آنها به گفتن یک غذا در نظر گرفته می شوند، شما آنها را فقط در اغاز تابستان، قبل از این که انبارها برای برداشت بیشتر از حد چوبی شوند، اشکار خواهید کرد

شما می‌توانید برگ سیر را خام بخورید، کبابی کنید، سرخ کنید یا به‌گفتن سالاد سبزیجات منفعت گیری کنید. تکه های بالای ساقه لطیف ترین و خوش طعم ترین تکه ها می باشند و تعداد بسیاری از افراد از افزودن آن به سوپ و خورش لذت می برند.

این غذاها فقط برای چند هفته در هر سال در دسترس می باشند، به این علت افرادی که عاشق آشپزی می باشند، به جستوجو این افزودنی های خوش طعم به دستور العمل های تابستانی باشند.

از آنجایی که آنها مستقیماً از پیاز سیر می آیند، این برگ ها این چنین حاوی منبع غنی از مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی و این چنین مواد فعال و آنتی اکسیدان های خاصی می باشند. آنها کالری زیاد مقداری دارند – فقط ۳۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم – و این چنین مقادیر خوبی از فیبر غذایی ، ویتامین C و پروویتامین A.برگ های سیر ساقه هایی می باشند که از پیاز گیاهان سیر یقه سخت رشد می کنند.

ادامه مطلب
8 گیاه همیشه سبز و قشنگ مناسب نگهداری در بالکن

خواص برگ سیر برای سلامتی

بهترین مزایای سلامتی سیر شامل محافظت در برابر بیماری های قلبی ، بهبود سلامت دستگاه گوارش و پشتیبانی به بینایی و غیره است. آنها عضوی از گیاه سیر می باشند و دقیقاً همان مزایای سلامتی حبه های سیر را دارند. پنج علت زیاد خوب دیگر برای برگ سیر در زیر ذکر شده است:

آخرین اخبار ورزشی تکنولوژی ,فرهنگ وهنر و اقتصای را در وب سایت خبری دانش دوست دنبال کنید.

۱. امکان پذیر سطح اکسیژن را در خون بهبود بخشند

هنگامی که افراد با بیماری های متعدد، از جمله بیماری کبدی، مشکل دارند، بدن موادی را انتشار می کند که امکان پذیر مانع از دریافت اکسیژن در خون شود. در واقع اجزای سیر همان را دارد که امکان پذیر به اکسیژن رسانی مجدد خون و نگه داری سلامت بافت ها و اندام ها پشتیبانی کند.

۲. برگ های سیر از آرتروز جلوگیری می کند

برگ های سیر شامل مواد آلیوم بسیاری می باشند که علاوه بر این در پیاز گیاهان سیر قرار دارند. این نوع مواد امکان پذیر از آنزیم‌های حاضر در بدن که برای تجزیه بافت استخوانی مناسب می باشند جلوگیری کنند. با افزایش سن، این کار برای جلوگیری از شکستگی و این چنین آرتروز الزامی‌تر می‌شود.

۳. آنتی اکسیدان بالایی دارند

ترکیبات گوگرد حاضر در سیر علتافزایش گلوتاتیون، موثرترین آنتی اکسیدان بدن می شود. این می‌تواند سلول‌های بدن را در برابر عوامل خارجی بیماری ناشی از باکتری‌ها یا ویروس‌ها، علاوه بر دلایل داخلی صدمه که شامل استرس می‌شود، محافظت کند.

۴.امکان پذیر خاصیت ضد سرطانی داشته باشند

دی آلیل سولفید به گمان زیادً ترکیبات گوگردی بسیاری است که کاملاً در تکه‌های سیر قرار دارد. این ترکیب گوگردی خاص در سیر در تحقیقات آزمایشگاهی تایید شده است که تبدیل مرگ سلولی برنامه‌ریزی شده (آپوپتوز) در سلول‌های سرطانی سلول غیر کوچک ریه می‌شود.

۵. خواص برگ سیر: سم زدایی بدن، کبد و کلیه

تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم سیر می تواند به دفع کبد و کلیه ها پشتیبانی کند و در نتیجه بدن را سم زدایی کند. این چنین این سبزی دارای خواص ادرار آور است که به دفع سریع مواد زائد و سموم بدن پشتیبانی می کند.

ادامه مطلب
این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بخورید_دانش دوست

روغن ناپایدار حاضر در سیر و این چنین منظره‌های آن‌ها نه تنها طعم بی همتا آن‌ها را فراهم می‌کند، بلکه امکان پذیر از کبد و کلیه‌ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند، استرسی که در طول عملکردهای متابولیک طبیعی و وقتی که بدن توسط سموم حاضر در بدن مورد اهانت قرار می‌گیرد، تشکیل می‌شود. صرف نظر از این که منبع استرس اکسیداتیو چیست، کبد و کلیه‌های ما در نهایت بیشترین صدمه را متحمل خواهد شد، به این علت اندام‌های خود را با مقداری سیر استراحت دهید!

۶. بهبود گردش خون

سیر برای تحکیم گردش خون و اکسیژن در سراسر بدن شناخته شده است و برگ های سیر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برخی از مواد فعال حاضر در سیر در واقع می توانند اکسیژن رسانی به خون را افزایش دهند که می تواند سطح انرژی و شدت ترمیم را در بدن افزایش دهد.

۷. افزایش سلامت استخوان

آلیسین و آلیوم، دو جزء فعال سیر، می‌توانند از تشکیل آنزیم‌هایی که شدت تجزیه بافت استخوانی را تسریع می‌کنند، جلوگیری کنند. این کار با افزایش سن و پوکی استخوان یک خطر زیاد مهم است.

۸. خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افت دهید

آنتی اکسیدان های حاضر در سیر علتدفاع عالی در برابر استرس اکسیداتیو و بیماری های مزمن می شود. این شامل شرایطی همانند بیماری قلبی و بیماری های خود ایمنی می شود.

۹. بهبود بینایی

پروویتامین A که به مقدار مناسب در سیر یافت می شود، می تواند به بتاکاروتن تبدیل شود، یک آنتی اکسیدان مورد قیمت که می تواند مستقیماً از سلامت بینایی محافظت کند. تحقیقات این ترکیب را با نرخ کمتر دژنراسیون ماکولا و پیشرفت کندتر آب مروارید مرتبط دانسته است.

برگ سیر را چطور مصرف کنیم؟

سس سیر را می توان به طور خام یا پخته خورد و به انواع غذاها اضافه کرد. برگ های سیر را بشویید و انتها و جوانه آن را مختصر کنید. تعداد بسیاری از مردم جوانه را دور می اندازند چون در غذاهای خام زیاد دلنشین نیست.

برگ های سیر به خودی خود می توانند زیاد سخت باشند، به این علت برای آماده سازی خام، بهتر است آنها را به طور برش های زیاد نازک به گفتن چاشنی یا پوره برای منفعت گیری در پستو، سس ها یا سوپ ها سرو کنید.

ادامه مطلب
برای داشتن قلب سالم به چه مقدار ورزش نیاز داریم؟

آنها را با مقداری روغن زیتون، پنیر پارمزان، ادویه و نمک مخلوط کنید تا یک پستوی تازه درست کنید. یا مقدار مقداری از سیر را خرد کنید و به دستور تهیه سس سالاد ترکیبی مورد علاقه خود اضافه کنید . سیرهای نازک برش شده را به کره اضافه کنید تا کره ترکیبی خوشمزه ای حاصل شود که می توانید با هم زدن آن نان سیر تازه درست کنید.این چنین می‌توانید برگ سیرهای را برش دهید تا در شیشه جا شوند و دستور پخت ترشی مورد علاقه خود را جستوجو کنید.

۱۰. آشپزی با برگ سیر

شما گزینه های مختلفی برای پخت و پز سیر دارید. انتها و جوانه ها را برش بزنید، روغن، نمک و فلفل بریزید و روی گریل روی شعله متوسط ​​قرار دهید. آنقدر بپزید تا بیرون آن سرخ شود و داخل آن نرم شود – نزدیک به ۱۰ دقیقه. آن را گرم و روی گریل و با پارمزان سرو کنید.

این چنین می توانید همانند لوبیا سبز، سیر را تفت دهید. آنها را به قطعات ۲ اینچی خرد کنید و به زمان چهار تا پنج دقیقه در روغن روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بریزید.

دقت: جوانه ها را می توان پخت، کافی است یک یا دو دقیقه قبل از اغاز پختن بقیه غذا، آنها را به تابه اضافه کنید تا زمان بیشتری برای نرم شدن داشته باشد. می توانید آنها را به گفتن بخشی از گوشت گاو، مرغ یا غذای سرخ شده سرو کنید. برای یک برانچ فصلی بهاری، می‌توانید سیر تفت داده شده را نیز اضافه کنید.

نحوه تهیه

خام: برای تکمیل سالاد، آن را بشویید و به قطعات ریز تقسیم کنید.ان ها را چرخ کرده و به پنیر خامه ای یا حتی سس مایونز اضافه کنید تا طعم لذیذی به دست آورید. سس های خام را به همراه پنیر پارمزان ، روغن زیتون و نمک پوره کنید تا یک پستوی خوشمزه به دست آورید.

پخت و پز سیر

برگ ها را می توان کباب، آب پز، بخار پز، سرخ ، کبابی یا خورشتی کرد. تلاش کنید در سوپ یا حتی املت مورد علاقه تان، غذاها را بگنجانید، آنها را بخارپز یا تفت دهید و در ساندویچ یا حتی برگر بریزید، یا به طور برشته شده به تنهایی همراه با مقداری روغن، فلفل و نمک مصرف کنید.

ادامه مطلب
با این ۳ ترفند طلایی وسایل منزل را برق بیاندازید!

نحوه تهیه پستو ساده سیر

مواد ملزوم: سیر، پنیر پارمزان، بادام یا حتی گردو، روغن زیتون، فلفل

۱. از قطعات معادل آجیل، پنیر و این چنین روغن منفعت گیری کنید و از دو تکه سیر منفعت گیری کنید.

۲. فلفل را به سلیقه خود اضافه کنید.سیر و این چنین مغزها را خرد کنید و پنیر را با دقت رنده کنید یا همه مواد را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید.

۳. تقریبا همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. هر چه مخلوط طویل تر بماند، طعم ها زیاد تر با هم ترکیب می شوند.

۴. رشته ماکارونی پخته شده مورد علاقه خود را همراه با پستو بپوشانید تا یک وعده غذایی لذیذ داشته باشید، پستو را روی نان فرانسوی به گفتن یک پیش غذا بمالید.

منفعت گیری آشپزی از برگ سیر

برگ ها طبق معمول طعم ملایم تری نسبت به پیازش دارند. آنها طبق معمولً در سرخ کردن یا حتی درست همانند مارچوبه به خوبی آماده می شوند . برگ های سیر طبق معمولً نازک و این چنین به شکل حلقه‌دار می باشند و رایحه‌ای عالی تشکیل می‌کنند.

در بالای هر کدام یک جوانه محکم بسته و در عین حال برآمده وجود دارد. از آنجایی که برگ ها همانند لوبیا سبز زیاد بلند به نظر می رسند، در نتیجه می توانید آنها را به طول دو اینچ برش دهید و همه آنها را در وینگرت لیمویی بریزید. آنها یک ته رنگ ملایم تند و این چنین طعمی سبز و ملایم دارند.

بر خلاف سیر معمولی، که به نوعی وسیله نیاز دارد تا طعم خود را به دهان منتقل کند، برگ ها خودکفا می باشند. از آنها در سالاد، سوپ، سس و پستو منفعت گیری کنید. حتی یک صبحانه نان باگت سوخاری همراه با کره قطعا با سیر سبز نازک برش خورده بهتر می شود. یکی دیگر از مزایای سیر سبز: چون خشک نشده است، پوست کاغذی ندارد. درست بعد از مختصر کردن ریشه ها و این چنین رویه ها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که لایه بیرونی را بردارید.

برگ سیر چه طعمی دارد؟

برگ سیر در شکل خام خود، طعم سیر، پیاز، تند و علفی بیشتری دارد، اگرچه نسبت به حبه های سیر خام کم تر تند است. بعد از پخته شدن، طعم شیرین تری همانند سیر بو داده می شود. به طور کلی، طعم آنها ملایم تر از سیر است و تا حدودی چیزی بین سیر و پیازچه است. بافت آنها همانند مارچوبه است.

ادامه مطلب
با این ده روش سالم زیاد تر عمر کنید

برگ سیر در روبه رو سیر سبز

برگ های سیر زیاد تر با سیر سبز نادرست گرفته می شود. سیر سبز فقط سیری است که تا این مدت بالغ نشده است و همانند پیاز سبز است. از نظر دیگر، برگ های سیر از پیاز سیر رشد می کنند و دارای ساقه هایی بلند، نازک و مجعد می باشند .برگ سیر طعم ملایم تری نسبت به حبه سیر دارد و می توان آن را به روشی شبیه حبه سیر یا پیاز سبز پخت و منفعت گیری کرد.

چطور برگ سیر را انتخاب و طبخ کنیم؟

هنگامی که شما در حال برداشتن برگ های خود هستید، صبر کنید تا ساقه مرکزی به سمت بالا فرستاده شود و اغاز به پیچیدن کند. هنگامی این را می برید، اساساً به گیاه می گویید که همه منبع های خود را به جای گسترش جوانه گل به پیاز هدایت کند.

پوسته باید سفت و همانند پیاز سبز رسیده باشد. می توانید سیر را به زمان ۲ تا ۳ هفته در یخچال نگهداری کنید ، اما بهتر است در این بازه وقتی از آنها برای نگه داری طعم خود منفعت گیری کنید.

این چنین می توانید آنها را به جای گذاشتن در یخچال به زمان ۲ تا ۳ روز در یک شیشه آب خنک نگه دارید.می‌توانید سیر را به راه حلهای مختلفی بپزید، از جمله آن‌ها را ترشی کنید، تفت دهید و به پیتزا اضافه کنید، یا به سادگی آن‌ها را همانند مارچوبه سرخ کنید . می‌توانید آن‌ها را به راه حلهای مختلفی ادویه کنید و در صورت تمایل، آنها را در سالاد منفعت گیری کنید.

روش نگهداری برگ سیر در فریزر

برگ سیر را می توان تا سه هفته در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار در یخچال نگهداری کرد. از آنجایی که سیر فقط برای چند هفته در دسترس است، امکان پذیر بخواهید زیاد تر از نیاز خود بخرید و آنها را فریز کنید.

برای منجمد کردن، پوسته های سیر را به طور یک لایه روی یک ورقه قرار دهید و آن را در فریزر قرار دهید. این کار از جمع شدن آنها در کنار هم جلوگیری می کند. بعد از یخ زدن، آن را به کیسه زیپ دار منتقل کنید و تا یک سال در فریزر نگهداری کنید.

 

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها