تاریخ دربی اعلام شد
- ورزش

خطر حذف سرخابی‌ها از آسیا/ از بدهی فدراسیون به ویلموتس تا پشتیبانی به استقلال/ بانک ملت هم از خرید پرسپولیس کنار کشید؟_دانش دوست


به گزارش دانش دوست

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم از لحاظ مالکیتی هم از لحاظ مالی تا این مدت نتوانسته‌اند شرایط مورد نیاز AFC را فراهم کنند. 

 استقلال بابت بدهی به باشگاه سانتاکلارای پرتغال در پرونده انتقال قرضی محمد محبی محکوم به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو شده می بود که این مبلغ تا لحظه نگارش این گزارش پرداخت نشده. در روزهای قبل حرف های شد ۳۰۰ هزار یورو از این رقم از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت می‌شود و باقیمانده آن را باشگاه استقلال از طریق صرافی‌ها واریز می کند. با این حال طی روزهای قبل برخی رسانه‌ها مدعی شدند فدراسیون فوتبال تقبل کرده که ۲۰۰ هزار یوروی باقیمانده از محل مطالبات فدراسیون فوتبال در فیفا به سانتاکلارا پرداخت شود، اتفاقی که گویا تا بحال رخ نداده و دور از انتظار هم هست که رخ بدهد. 

ادامه مطلب
جواب مسئولان فدراسیون به ابهام بزرگ

در رابطه پشتیبانی فدراسیون به استقلال باید او گفت اولاً فدراسیون این چنین چیزی را تایید نکرده و در ثانی اگر فدراسیون می‌توانست از محل مطالبات خود بدهی صاف کند، بدهی ویلموتس را پرداخت می‌کرد.

یقیناً فدراسیون چند ماه پیش مدعی شده می بود بدهی ویلموتس توسط فیفا پرداخت شده اما صورت‌های مالی فدراسیون در آخر سال ۱۴۰۲ نشان داد این چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. مطابق اطلاعات به دست آمده مهدی تاج مصوبه هیات‌رئیسه در رابطه پرداخت بدهی ویلموتس از حساب فدراسیون نزد فیفا را ندارد و هیات‌رئیسه هم به شکل منطقی حاضر نیست ضمانت هیات‌رئیسه قبلی فدراسیون (۵ سال قبل) را گردن بگیرد. از طرفی تاج نمی‌تواند با مسئولیت شخصی خود به فیفا نامه بزند. به همین ترتیب تاج مصوبه هیات‌رئیسه برای پشتیبانی به استقلال را هم ندارد. یقیناً در رابطه پرونده ویلموتس باید خاطرنشان کرد که تا این مدت مشکل داخلی این پرونده که تسویه‌حساب با شستاست نیز انجام نشده و در همین زمان بدهی فدراسیون به شستا برای افزایش نرخ یورو بیشتر از ۱۰۰ میلیارد افزایش اشکار کرده است. این در کنار ۳.۵ میلیون یورویی است که فدراسیون باید به ویلموتس پرداخت کند، ۳.۵ میلیون یورویی که در ابتدا بیشتر از ۶ میلیون یورو می بود و در زمان فدراسیون قبلی (عزیزی خادم) با شکایت طرف ایرانی در دادگاه CAS به ۳.۵ میلیون یورو افت یافت.

ادامه مطلب
مهاجم سابق پرسپولیس از لیگ دسته دو ژاپن هم اخراج شد!

گفتنی است در ساعات قبل و در آخرین آپدیت فیفا اشکار شد پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شده و این نگرانی هواداران را زیاد تر از قبل کرده است.   

پرسپولیس هم از لحاظ مالی با چند پرونده داخلی از جمله شکایت رضا اسدی بازیکن اسبق خود مواجه شده که حرف های می‌شود شکایتش را در نهادهای بین‌المللی به ثبت رسانده است. 

از لحاظ مالکیتی نیز دو تیم شرایط مبهمی دارند. در چند ماه قبل مقامات دولت و وزارت ورزش وعده دادند با واگذاری سهام اکثریت دو باشگاه به بنگاه‌های خصولتی مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه را رفع کنند. اما در حالی که ابتدا نام شستا و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس نقل شده می بود به ناگاه و در فاصله چند روز تا آخر سال اظهار شد این مساله منتفی است و سرخابی‌ها به دو بانک واگذار می‌شود. در نهایت هم نام دو بانک ملت و تجارت نقل شد و حتی مدیرعامل پرسپولیس تایید کرد روز یازدهم فروردین ۵۱ درصد سهام باشگاه به بانک ملت واگذار می‌شود. ولی در کمال شگفتی یکی از مدیران ارشد بانک ملت خبرداد این بانک تمایلی به تملک پرسپولیس ندارد و در این عرصه هیچ مصوبه‌ای نیست! مریم لیلی‌دوست مدیر مالی بانک ملی او گفت اظهارنظرها در این رابطه شایعه است و در حد فضای مجازی! یقیناً ساعاتی پیش زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی خبرداد یازدهم آخرین مهلت تسویه‌حساب مالی است اما در رابطه تعیین تکلیف قطعی مالکیت اظهارنظر مشخصی نکرد و فقطً او گفت مهلت بارگذاری مدارک تا اردیبهشت‌ماه است.    

ادامه مطلب
جریمه نقدی فدراسیون فوتبال و مدافع نساجی با حکم AFC

با دقت به جمیع شرایط به نظر می‌رسد سرخابی‌ها باز هم در لبه پرتگاه سقوط قرار دارند و خطر حذف از آسیا بیخ گلویشان است. با دقت به تعطیلی نهادهای خارجی در روز شنبه استقلال تنها ۴۸ ساعت زمان دارد تا با قانع کردن فیفا یا از منبعی دیگر پول را به حساب سانتاکلارا واریز کند. پرسپولیس هم ظرف فردا یا شنبه باید تکلیف بدهی‌های داخلی خود را اشکار کند. 

آخرین اخبار ورزشی تکنولوژی ,فرهنگ وهنر و اقتصای را در وب سایت خبری دانش دوست دنبال کنید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها