۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی
- سلامتی

۱۲ پیشنهاد مهم برای رسیدن به اسایش درونی_دانش دوست


به گزارش دانش دوست

هنگامی حس‌تان نسبت به خود، دیگران و محیط زندگی‌تان در هر حالتی بدون تنش و همراه با اسایش است شما اسایش درونی دارید. در این حالت کمتر تحت تاثییر اضطراب و نگرانی‌های حاضر در زندگی قرار می‌گیرید.

اسایش درونی وقتی تشکیل می‌شود که نقاط ضعف و قوت، خواسته‌ها و رویاهایتان را کاملا می‌شناسید و می‌دانید که آنچه در زندگی و این چنین اطراف‌تان رخ می‌دهد قسمت جدایی‌ناپذیر این هستی است.

اسایش درونی چیزی نیست که به‌خودی خود وجود داشته باشد و شما در حسرت رسیدن به آن باشید. این ویژگی چیزی است که باید آن را در وجود خود نهادینه کنید. برای این کار می‌توانید تکنیک‌های موثر زیر را به کار برید:

[elementor-template id="16659"]

۱. مدیتیشن یا مراقبه

با این که مراقبه عملی زیاد ساده است، وجودتان را سرشار از اسایش می‌کند. برای انجام مراقبه، به مکانی دنج و دور از غوغا بروید و درحالی که نشسته‌اید، چشم‌هایتان را ببندید. سپس با نفسی عمیق هوا را به درون ریه‌هایتان بکشید و با بازدم آن را آهسته بیرون بفرستید. راه حلهای مختلفی برای انجام مراقبه هست که می‌توانید به برخی از آنها از طریق اینترنت دست یافته و انجام دهید.

ادامه مطلب
راهکار درمان نازکی و ریزش مو در خانم‌ ها_دانش دوست

۲. زندگی در زمان حال

اگر دایم خاطرات ازردهکننده قبل‌تان را به یاد بیاورید یا دلواپس آینده‌تان باشید، نمی‌توانید به اسایش درونی دست اشکار کنید. یاد بگیرید در زمان حال زندگی کنید. برای این کار باید کارهایی را که دوست دارید، همانند پیاده‌روی یا نواختن موسیقی انجام دهید. تلاش کنید به محیط اطراف‌تان، حتی بو یا صداهایی که می‌آیند کاملا دقت کنید. با این روش مغزتان مقداری استراحت می‌کند و برایتان اسایش به ارمغان می‌آورد.

۳. ذهن مثبت

[elementor-template id="16807"]

ذهن انسان زیاد قوی است. آن می‌تواند دوست یا خطرناک‌ترین دشمن‌مان باشد. برای این که بتوانید ذهن‌تان را به دوست خودتان تبدیل کنید باید مثبت‌اندیشی را بیاموزید. برای این کار به تمرین نیاز دارید. برای مثال، روی کاغذی همه داشته‌هایتان را یادداشت کنید و از آنها سپاسگزار باشید. هر فکر منفی هم که خواست پنهانی داخل ذهن‌تان شود، روی آن خط بکشید و فکری مثبت را جانشین آن کنید.

ادامه مطلب
ایام نوروز این میوه را بخورید که شب خوب بخوابید_دانش دوست

۴. عشق به خود

دوست داشتن دیگران از عشق ورزیدن به خود اغاز می‌شود. یقیناً این کار همیشه ساده نیست. اما برای این کار باید نقاط قوت خود را بیابید و آنها را گرامی بدارید. برگه‌ای را برداشته و هر آنچه را که از خود دوست دارید، روی آن بنویسید. بدین‌ترتیب بعد از مدتی می‌توانید به خودتان عشق بورزید.

۵. مراقبت از خود

نگه داری سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی خود را کاری تجملاتی ندانید. هرکسی باید از خود به‌قدر کافی مراقبت کند. به این علت هر روز وقتی را به خود تعلق دهید و استراحت کنید، کتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید، حمام کنید، در طبیعت پیاده‌روی کنید یا یوگا انجام دهید. بعد از مدتی حس اسایش خواهید کرد.

۶. تجسم مکانی آرام

تجسم مکانی آرام و شاد در ذهن برای فرار از عوامل استرس‌زا زیاد موثر است. اگر این کار را مرتب انجام دهید، می‌توانید اسایش درونی‌تان را تحکیم کنید. برای انجام این کار به گوشه‌ای دنج بروید و به مکانی قشنگ و پر از اسایش همانند ساحل دریا، جنگل یا حتی خاطره‌ای دوست‌داشتنی فکر کنید. هنگامی به این روش تسلط اشکار کنید، هر زمان دچار اضطراب شوید، فورا می‌توانید افکار اضطراب‌آور را از ذهن‌تان بیرون کنید.

ادامه مطلب
۷۱ سال زندگی مشترک عاشقانه با ۸۰ فرزند و نوه و ننیجه

۷. تنفس صحیح

احتمالا به نظرتان احمقانه بیاید. اما تنفس عمیق و آگاهانه، اثری اسایش‌قسمت دارد. هر زمان دچار اضطراب شدید، چند لحظه روی تنفس‌تان متمرکز شوید. با این کار آرام می‌شوید. برای انجام تنفس صحیح و عمیق، ابتدا با اسایش ریه‌هایتان را پر از هوا کنید، چند ثانیه آن را نگهدارید و سپس به‌آرامی آن را بیرون دهید. این کار را آرام و بدون عجله انجام دهید. هر زمان دچار اضطراب شدید، این روش آرام‌تان می‌کند.

۸. رفتن به طبیعت

طبیعت زیاد اسایش‌قسمت است. به طبیعت‌گردی عادت کنید. یقیناً ملزوم نیست دست به ماجراجویی بزنید. می‌توانید در طبیعت پیاده‌روی کنید یا به تماشای زیبایی‌های آن بنشینید. حتی می‌توانید باغبانی کرده و سرتان را با گل و گیاه گرم کنید. بعد از مدتی به اسایش درونی دست اشکار می‌کنید و هر موضوعی، شما را به اضطراب مبتلا نمی‌کند.

ادامه مطلب
سبزی معطر ضد دندان درد

۹. سپاس

سپاس علتمی‌شود تمرکزتان از نداشته‌هایتان به داشته‌هایتان تحول دهد. این روش مسیری سریع برای رسیدن به اسایش درونی است. هر روز حداقل سه موردی را که علتخوشحالی‌تان شده است یادداشت کنید و سپاسگزار آنها باشید.

۱۰. پذیرفتن رویدادهای غیرقابل کنترل

زندگی پر از وقایعی است که کنترلی روی آنها نداریم. به این علت تلاش کنید هر چیزی را همانطور که هست بپذیرید، نه آنگونه که دوست دارید باشند. یقیناً قرار نیست همیشه تسلیم باشید. فقط باید یاد بگیرید به جای جنگیدن با حقیقت‌ها آنها را بپذیرید. این روش علتمی‌شود حتی ضربه‌هایی را که در زندگی چشیده‌اید راحت‌تر از سر بگذرانید و از قوت آزار آنها بکاهید.

۱۱. دوری از قضاوت

افکار و احساسات خود را بدون این که آنها را قضاوت کنید یا برچسب‌های «خوب» یا «بد» به آنها بچسبانید، بپذیرید. این کار جهت اسایش درونی‌تان می‌شود. برای این که بتوانید از قضاوت‌های بیجا فرار کنید، هر زمان درمورد موضوعی خواستید به خودتان برچسب بزنید، به خودتان بگویید این فقط یک فکر است و همانند ابری در آسمان است که می‌گذرد و می‌رود.

ادامه مطلب
خواص بی نظیر خوراکی نوبرانه بهار/ چاقاله بادام چه فوایدی برای بدن دارد؟_دانش دوست

۱۲. داشتن ربط سالم با دیگران

با افرادی زمان بگذرانید که جهت افکار مثبت در شما خواهد شد و به شما اسایش خواهند داد. یقیناً به این معنی نیست که باید از هر رابطه‌ای که چالش‌برانگیز است پرهیز کنید. بلکه باید تلاش کنید، شبکه‌ای قوی از افراد حمایتکننده و مثبت در اطراف خود داشته باشید تا با پشتیبانی آنها بتوانید به اسایش درونی دست اشکار کنید.

با تمرین و یادگیری ترفندها و تکنیک‌های فوق می‌توانید به آن اسایش درونی که آرزویش را دارید، به‌راحتی دست بیابید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع