2005060
- ورزش

VAR از تهران خارج شود_دانش دوست


به گزارش دانش دوست

فصل قبل یکی از حساس‌ترین رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد و‌ در آخر تیم فوتبال تراکتور موفق شد ۳ امتیاز سرنوشت‌ساز را در مسیر قهرمانی از مورایس و‌ شاگردانش بگیرد. اتفاقات این مسابقه نظیر منفعت گیری از لیزر و موارد قضاوت که دو پنالتی به سود سپاهان مطابق نظر کارشناسان گرفته نشد، جهت شد تا پیش از بازی برگشت دو تیم در فصل تازه که بار دیگر در شرایط بییار حساسی برگزار می‌شود گفتگویی با رضا فتاحی مدیر تیم فوتبال سپاهان داشته باشیم. فتاحی در این گفتگو تهدید کرده اگر قرار به تکرار اتفاقات فصل قبل باشد به تیمش اجازه بازی نمی‌دهد. او این چنین از مسئولان خواسته از VAR برای این بازی منفعت گیری شود تا اشکالات و ابهامات از بین برود.

این مسابقه حساس‌ترین بازی فصل است

رضا فتاحی با اشاره به دیدار پیش‌روی تیم‌های سپاهان و تراکتور و اهمیت این مسابقه اظهار داشت: رقابت حساس بین تیم‌های سپاهان و تراکتور، کیفیت دو تیم و اتفاقات فصل قبل در‌ جریان بازی، این مسابقه را به حساس‌ترین دیدار فصل تبدیل کرده است.

ادامه مطلب
مدال نقره روئینگ‌سوار کشورمان در مسابقات دانشجویان جهان

به این مسابقه دقت کنید

او همین طور گفت: این حساسیت بازی بیشتر از هرچیز بر اهمیت نظم و انضباط و مدیریت صحیح مسابقه می‌افزاید و امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز به خوبی این نوشته را مورد دقت قرار دهند.

[elementor-template id="16659"]

اتفاقات فصل قبل تاسف‌برانگیز می بود

مدیر تیم سپاهان با اظهار تأسف از مسائل صورت گرفته در دیدار فصل قبل تراکتور و سپاهان او گفت: متاسفانه فصل قبل در بازی برگشت دو تیم، اتفاقات عجیبی صورت گرفت که در نوع خود شگفت و تأسف‌برانگیز می بود و نوشته قابل دقت آنکه نه در طول بازی و نه بعد از آن، هیچ کس برخوردی با این اتفاقات نکرد.

اتفاقات قضاوت صدمه بسیاری به ما زد 

او همین طور گفت: حتی باوجود این که در طول مسابقه نیز چندین دفعه این نوشته را به ناظر مسابقه متذکر شدیم، هیچ حرکتی را ندیدیم و هیچ برخورد جدی با نوشته نشد. اتفاقات قضاوت نیز موضوعی می بود که صدمه تعداد بسیاری به تیم ما در همان دیدار داخل کرد.

ادامه مطلب
دیدیه دشان باید به نفع زیدان در تیم فوتبال فرانسه، کنار برود

چرا مسابقه متوقف نشد؟!

فتاحی با گفتن این که شرایط مسابقه، برای برگزاری بازی اصلاً مناسب نبوده است، او گفت: همه دیدند که در طول این مسابقه ۹۰ دقیقه لیزر در چشمان دروازه‌بان و دیگر بازیکنان سپاهان می بود اما هیچ کس این نوشته را جدی نگرفت؛ سوال من این است دیگر باید چه اتفاقی بیفتد که برگزاری یک مسابقه متوقف شود؟!

در صورت تکرار اتفاقات تیم را بیرون می‌کشیم

وی او گفت: ملزوم است این نوشته را متذکر شویم که در صورت تکرار اتفاقات شبیه، در هر دقیقه از مسابقه که باشد، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم و تبعات آن را افرادی قبول کنند که علتایجاد این چنین شرایطی برای مسابقه شدند.

[elementor-template id="16807"]

از داوران باتجربه منفعت گیری کنید

مدیر تیم فوتبال سپاهان با اشاره به انتخاب داوران کم‌توانایی برای دیدارهای گوناگون سپاهان در فصل جاری و اهمیت انتخاب داور این مسابقه او گفت: امیدوار هستم با دقت به اهمیت دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتور و مسائل گوناگون، از داوران باتجربه در این مسابقه منفعت گیری شود.

ادامه مطلب
خواست‌های شگفت استراماچونی برای هدایت تراکتور!_دانش دوست

ناظر و‌ نماینده اختصاصی استخدام کنید

او همین طور گفت: از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم بهترین داور و بهترین نماینده را بگذارند و ناظر اختصاصی و نماینده اختصاصی برای این مسابقه مستقر شوند تا اتفاقات بازی فصل قبل تکرار نشود چراکه اتفاقات بازی فصل قبل، روز تلخی را برای فوتبال ایران رقم زد.

2005061

زمان منفعت گیری از وی ای آر مهیاست

فتاحی در خصوص ضعف قابل دقت قضاوت در دیدارهای گوناگون سپاهان به بعضا‌ً تبدیل محرومیت داوران هم شده، در ادامه گفت: باتوجه به سخن بگویید‌های آقای تاج، رئیس فدراسیون در خصوص ورود ۲ دستگاه VAR به سرزمین و نظر به این که این بازی از اهمیت تعداد بسیاری برخوردار است، می‌توان این مسابقه را فرصتی برای منفعت گیری از این دستگاه قلمداد کرد.

با وی ای آر نگرانی درمورد قضاوت را از بین بردن کنید

وی ضمن خواست از فدراسیون فوتبال در خصوص استقرار این دستگاه در ورزشگاه یادگار تبریز فرمود: انتظار داریم در یکی از با اهمیت ترین بازی‌های سال که ۱۵ فروردین برگزار می‌شود، VAR پرتابل در محل ورزشگاه تبریز مستقر شود و نگرانی تیم‌ها از بابت قضاوت در این بازی رفع شود.

ادامه مطلب
رد شکایت سپاهان از الاتحاد

منفعت گیری از VAR کیفیت بازی را بالا می‌برد

مدیر تیم سپاهان اضافه کرد: با دقت به این که چندین داور ایرانی مجوز منفعت گیری از VAR را دریافت کرده‌اند، منفعت گیری از این دستگاه در این بازی، می‌تواند عرصه ترقی کیفیت مسابقات و‌ افزایش سلامت بازی‌ها را فراهم کند.

جو مناسب نباشد داخل بازی نمی‌شویم

وی این چنین به فضای هواداری این مسابقه اشاره کرد و او گفت: متأسفانه طی روزهای قبل در فضای مجازی هواداران باشگاه تراکتور، مسائلی در خصوص منفعت گیری از حجم عظیم مواد دودزا نقل بوده و در صورت وقوع این اتفاق، انتظار برخورد لحظه‌ای، با این نوشته وجود دارد. پافشاری می‌کنم در صورت بی‌توجهی نسبت به این نوشته، تا وقتی که هوای ورزشگاه مناسب برگزاری مسابقه نشود، درون زمین نخواهیم رفت.

2005062

مسیر رفتن به ورزشگاه را تحول دهید

او گفت: از نظر دیگر متأسفانه فصل قبل در مسیر ورزشگاه، تیم ما نزدیک به ۱.۵ ساعت در مسیر می بود و تنها ۴۵ دقیقه قبل از اغاز بازی، به ورزشگاه رسیدیم که همین قضیه علتشد با خواست ما، بازی عقب بیفتد. امیدوارم در بازی اینده، مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار، مسیر مناسبی باشد و راهکاری در این خصوص اندیشیده شود که مشکلات فصل قبل تکرار نشود.

ادامه مطلب
چهره دیوید بکام در شب هالووین

ربط خوب تیم‌ها را با عدم مدیریت خراب نکنید 

مدیر تیم سپاهان او گفت: امیدوارم برگزارکنندگان مسابقه و مسئولان فدراسیون نگذارند ربط خوب تیم‌ها با یکدیگر برای نبوده است مدیریت صحیح و نظارت ناکافی از بین برود و فضای فوتبال به سمت تنش پیش رود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع