در میان گذاشتن سابقه روابط عاطفی با شریک زندگی بله یا خیر؟ ( بخش اول)
- سلامتی

در بین گذاشتن سابقه روابط عاطفی با شریک زندگی: بله یا خیر؟_دانش دوست


به گزارش دانش دوست

اگر شما از جمله افرادی هستید که ازدواج مجدد کرده اند، یا رابطه شان را با نامزد قبلی شان به هم زده اند و مجدد نامزد کرده اند، به گمان زیاد به این نوشته فکر کرده اید که چیزی از رابطه عاطفی و خصوصی اسبق تان را با نامزد جدیدتان در بین بگذارید یا خیر؟

 فکر می کنید اگر از قبل عاطفی خود حرفی بزنید، این صداقت شما را می رساند و به تحکیم رابطه تازه شما پشتیبانی می کند، یا این که نه، حتی اشاره ای به آن هم همه چیز را خراب می کند و دلیلی ندارد که از آن حرفی بزنید. 

اگر می خواهید همه جوانب کار را بسنجید و ببینید که قیمت اش را دارد تا از حریم خصوصی قبل تان پرده بردارید یا نه باید که به هر قیمتی که شده آن را مسکوت بگذارید در خواندن این متن با ما همراه شوید.

[elementor-template id="16659"]

در قسمت اول این متن نگاهی کلی به این نوشته و برخی از جوانب مهم  آن می اندازیم و در قسمت دوم و پایانی که به جستوجو همین متن انتشار می شود، به برسی محاسن و معایب آن پرداخته و از زاویه دید روان شناسان و تحقیقات علمی تازه مقداری دقیق تر به این نوشته نگاه می کنیم.

ادامه مطلب
8 حرکت ورزشی که پیش از رابطه جنسی باید انجام دهید

تصمیم گیری در رابطه این که آیا شما و همسرتان باید تاریخچه عاطفی خود را با یکدیگر در بین بگذارید،  تصمیمی واقعاً شخصی است.  این تصمیم کاملا به  نوع رابطه، و حس مطمعن دو طرف رابطه بستگی دارد.

هیچ معیار جهانی یا گزینه واحد قابل اجرایی وجود ندارد، چون به تعداد هر زوجی، قیمت‌ها و باورهای متغیری وجود دارد؛ این که زوجین چه مقدار آماده پذیرفتن ازمایش ها عاطفی یکدیگرند به نحوه فکر، دیدگاه باز یا بسته شان در رابطه ازمایش ها صمیمانه  قبلی و موارد زیاد فرد دیگر بستگی دارد.

برخی از افراد بر این باورند که با درمیان گذاشتن حتی جزئی ترین چیزها در رابطه عاطفی اسبق شان با همسرشان سطح مطمعن رابطه زناشویی شان را بالا می برند، از دغدغه و نگرانی همسرشان می کاهند، و با زبان بی زبانی ترجیحات و الویت ها و حد و مرزهای شان را تعیین می کنند و در نهایت پایه های رابطه صمیمانه شان را محکم تر می کنند.

روابط عاطفی

از نظر دیگر، برخی دیگر اعتقاد دارند که سخن بگویید در رابطه سابقه عاطفی شان، بهانه ای برای تشکیل ناامنی روانی و درگیری با همسرشان می شود.

[elementor-template id="16807"]

سخن گفتن از قبل عاطفی نه تنها کمکی به استحکام رابطه تازه نمی کند که چه بسا همانند جرقه ای عمل می کند که در شرایط خاصی به سهولت، کلیت رابطه را به آتش می کشد.

ادامه مطلب
دیابتی ها باید چطور ورزش کنند؟

به این علت، قبل از هر تصمیمی در این مورد باید که  به دقت ویژگی های رابطه جدیدتان را بسنجید و شناخت و فهمیدن بیشتری از شریک زندگی تان اشکار کنید. 

سخن بگویید کردن در رابطه اسبق عاطفی 

قبل از این که شما و شریک زندگی تان تصمیم بگیرید جزئیاتی در رابطه سابقه عاطفی خود را با یکدیگر در بین بگذارید، باید عوامل خاصی را در نظر بگیرید:

در میان گذاشتن سابقه روابط عاطفی با شریک زندگی بله یا خیر؟ ( بخش اول)

 مقدار راحتی هر دوی شما در این نوع مکالمه

اگر به هر دلیلی هر یک از شما حس راحتی نمی کنید و آمادگی ندارید که در این مورد حرفی بزنید باید که به احساسات و حد و مرزهای یکدیگر  احترام  بگذارید و چشم به راه بمانید تا وقتی فرا برسد که هر دو  حس امنیت  بیشتری داشته باشید.

 مقصد یا به کلمه نیت شما

چرا دانستن قبل عاطفی شریک زندگی تان اهمیت دارد؟ آیا تصمیم شما تشکیل فهمیدن و نزدیکی زیاد تر است یا نه نیت تان قضاوت یا قیاس اسبق عاطفی خودتان با اوست؟

ادامه مطلب
علت خشکی پوست در پاییز چیست؟

جواب به این سوال‌ها سرنخ‌های ارزشمندی به دست تان می دهد که بدانید اصولا چه مقدار مناسب است که از سابقه عاطفی خود حرفی بزنید یا از سابقه عاطفی همسرتان چیزی بدانید.  

در میان گذاشتن سابقه روابط عاطفی با شریک زندگی بله یا خیر؟ ( بخش اول)

 هیچ زمان فراموش نکنید که با احترام در این مورد سخن بگویید کنید

به هر حال، همه ما قبل عاطفی خودمان را داریم و هیچ زمان نباید با حالتی تحقیرآمیز به آن اشاره ای کنیم  یا در موردش قضاوتی بکنیم یا این که طوری حرکت کنیم که انگار از آن به گفتن وسیله ای علیه همسرمان برای تشکیل ناامنی منفعت گیری می کنیم.

هر انسانی حریم خصوصی و قبل خصوصی خود را دارد و نباید به بهانه تشکیل مطمعن یا صمیمیت یکدیگر را تحت سختی روانی برای افشای آن قرار دهیم.( ادامه دارد…)

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

ادامه مطلب
آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها