صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار
- کسب وکار

صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار_دانش دوست


به گزارش دانش دوست

کسب و کار نیوز- مدیر عامل صندوق ضمانت اندوخته‌گذاری تعاون از صدور ضمانت نامه برای ۱۶۳ نفر از زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال خبر داد و او گفت: در صورت تکمیل اطلاعات متقاضیان کمتر از ۲۴ ساعت ضمانت‌نامه صادر و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق ضمانت اندوخته‌گذاری قسمت تعاون در سال ۱۳۸۸ با مقصد تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کارهای خرد و کوچک راه‌اندازی شد.تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کارهای خرد و کوچک از با اهمیت ترین اهداف راه‌اندازی صندوق ضمانت اندوخته‌گذاری قسمت تعاون است و این صندوق، تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط را با برتری شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند.

هم اکنون ۷۰ درصد از منبع های این صندوق سهم شرکت‌های تعاونی و مابقی آن سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر تعاونی‌ها است که ضامن آنها نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات می‌شود. شهریور ماه سال قبل سید احسان خاندوزی – وزیر امور اقتصادی و دارایی – با اظهار افزایش اندوخته صندوق ضمانت اندوخته‌گذاری قسمت تعاون در دولت سیزدهم او گفت: اندوخته صندوق از ۱۷۰ میلیارد تومان به ۲۷۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب
تشکیل داخلی راه نجات اقتصاد

اواخر سال قبل سخنگوی دولت از تصویب چند مصوبه هیات وزیران خبر داد که یکی از مصوبات، افزایش و تحکیم توان صندوق ضمانت اندوخته گذاری تعاون در جهت تسهیل وام اشتغال زنان سرپرست خانوار می بود و هیات وزیران مصوب کرد که با گسترش بانک های عامل، توان این صندوق افزایش یابد.

انسیه خزعلی ـ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور – نیزبه جستوجو تصویب این مصوبه از حل مشکل ضمانت زنان سرپرست خانوار در بانک‌ها خبر داد. در همین جهت نشست بازدید روال صدور ضمانت نامه برای تسهیلات زنان سرپرست خانوار با وجود «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و «البرز محمدی» مدیرعامل صندوق ضمانت اندوخته‌گذاری تعاون برگزار شد.

[elementor-template id="16659"]

معاون امور زنان رئیس جمهور در این نشست با سپاس از همکاری‌های صندوق در جهت گسترش و پیشرفت کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار بر تحکیم و گسترش این اتفاقات ارزشی و الزام تعامل با بانک‌های عامل جهت از بین بردن مشکلات حاضر پافشاری کرد و دقت اختصاصی در عرصه پوشش تعاونی‌های تخصصی زنان را در مناطق محروم خواستار شد.

ادامه مطلب
جزئیات تازه از صورتهای مالی شرکتهای دولتی/ خاندوزی: ۱۲۳ شرکت دولتی از زیان‌دهی خارج شد

البرز محمدی ـ مدیرعامل صندوق ضمانت اندوخته‌گذاری قسمت تعاون نیز حمایتاز تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار که دارای زنجیره قیمت محصولی می باشند را مورد اصرار قرار داد و او گفت: عدم خبر برخی شعبات استانی بانک‌های عامل از اجرای این پروژه، ناقص بودن اطلاعات متقاضیان مشمول این مطرح از چالش‌های مهم و اساسی این مطرح است. وی با گفتن این که اندوخته صندوق از زمان تأسیس تا بحال ثابت مانده و این مساله ادامه فعالیت صندوق را برای سال جاری با مشکل جدی روبه رو خواهد کرد، دقت اختصاصی به مساله اندوخته صندوق در جلسه هیات دولت به اختصاصی وزارت اقتصاد را خواستار شد.

مطابق آمارها ۳۵ درصد از کل ضمانت‌نامه‌های صادره توسط صندوق‌ ضمانت اندوخته‌گذاری تعاون در دولت سیزدهم صادر شده است. پیش از این حامد ویس کرمی ـ سرپرست معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق ضمانت اندوخته‌گذاری تعاون را به‌ گفتن بازوی مالی قسمت تعاون و موتور محرک گسترش تعاونی‌ها دانسته و بر لزوم افزایش اندوخته صندوق به جهت حمایتزیاد تر از تعاونگران اصرار کرده می بود.

ادامه مطلب
شماره 3005 روزنامه کسب و کار_دانش دوست

به گزارش ایسنا، اکنون صندوق ضمانت اندوخته‌گذاری قسمت تعاون در صدور ضمانت نامه‌های تعاونی فعال است که با افزایش اندوخته صندوق، امکان صدور ضمانت‌نامه‌ها تسهیل و تسریع شده و حمایتو پوشش بیشتری از تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی صورت می‌گیرد.

[elementor-template id="16807"]

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع