برای خواب خوب مقررات بگذارید
- سلامتی

برای خواب خوب مقررات بگذارید_دانش دوست


به گزارش دانش دوست

«مولی اتوود»، استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، می‌گوید: شما باید فهمیدن کنید که بدنتان به چه چیزهایی نیاز دارد و برای برتری‌بندی آنها نهایت تلاش خود را بکنید و فقط خواب را به گفتن چیزی که می‌توان در زمان بیکاری به سراغ آن رفت، نبینید.

به جستوجو راه حلهای اثبات نشده برای به خواب رفتن و خواب ماندن نباشید. در عوض، این ترفندهای ساده را که نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس» به نقل از متخصصان خواب پیشنهاد می‌کند، امتحان کنید.

یک «منطقه حائل» تشکیل کنید

استرس ناشی از کار اجتناب ناپذیر است. تلاش کنید یک منطقه حائل بین آخر روز کاری و زمان خواب خود تشکیل کنید.

[elementor-template id="16659"]

کارشناسان نظر می کنند نزدیک به یک ساعت قبل از خواب، ماموریت های شغلی و مسئولیت های روزانه را به حال خود رها کنید. ایمیل خود را چک نکنید، صورتحساب ها را پرداخت نکنید، کارهای خانه را انجام ندهید یا بی وقفه در رسانه های اجتماعی زمان نگذرانید. درعوض، روتینی تشکیل کنید که در آن یک کتاب بخوانید، به یک سرگرمی بپردازید یا وقتی را با عزیزان خود بگذرانید.

ادامه مطلب
خطری که اجتماعی شدن کودکان را تهدید می‌کند_دانش دوست

دکتر «آنیس ویلسون»، استادیار عصب شناسی و پزشکی در دانشگاه بیلور می گوید: این به قیمت مهم ذهن آگاهی برمی گردد. هر چیزی که به تمرکز شما پشتیبانی می کند و تنش بسیاری مربوط به فعالیت‌های روز را از بین می‌برد، به خواب بهتر پشتیبانی می کند.

مواظب آنچه می خورید، باشید

خوردن یک وعده غذایی بزرگ درست قبل از خواب می تواند خواب شما را مختل کند، به این علت تلاش کنید در ساعات اولیه عصر غذا بخورید.

اتوود او گفت: من می‌توانم بگویم خوردن یک وعده غذایی بزرگ به این علت بد است که همانند این است که درست قبل از خواب، در وقتی که قرار است همه چیز در حال خاموش شدن باشد، به بدنتان کار بزرگی بدهید تا انجام دهد.

[elementor-template id="16807"]

با این حال، زیاد گرسنه به رختخواب نروید. تنقلات حاوی پروتئین یا چربی های سالم همانند پنیر، بادام یا کره بادام زمینی را با نان غلات کامل امتحان کنید.

ادامه مطلب
پیشنهاد هایی کاربردی برای رهایی از چربی‌ها

از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید

نوشیدن الکل یا اسپرسو سپس از شام امکان پذیر علتایجاد اختلال در خواب شود.

الکل می تواند چرخه خواب شما را مختل کند، کیفیت خواب را افت و گمان بیدار شدن زیاد تر در نیمه شب را افزایش دهد.

این چنین کافئین محرکی است که تاثییر «آدنوزین» (ماده‌ای شیمیایی که به حس خواب آلودگی پشتیبانی می‌کند) را مسدود می‌کند.

به این دلایل، کارشناسان نظر می کنند نوشیدنی های کافئین دار یا گازدار خود را چند ساعت قبل از خواب مصرف نکنید.

منفعت گیری از وسایل الکترونیکی را محدود کنید

نور تلفن‌ها و صفحه‌های کامپیوتری می‌تواند ریتم شبانه‌روزی یا ساعت داخلی بدن را که به طور طبیعی ما را از خواب بیدار می‌کند، با سرکوب ملاتونین که به خواب پشتیبانی می‌کند، مختل کند.

متخصصان می‌گویند برای محدود کردن منفعت گیری از وسایل الکترونیکی، نیاز به نظم و اعمال قوانین شخصی دارید.

ادامه مطلب
چطور به شیوه‌ ای صحیح لاغر کنیم؟

با یک متخصص سخن بگویید کنید

اگر هیچ روشی جواب نمی دهد و بیشتر از یک ماه است که برای داشتن یک خواب خوب شبانه تلاش کرده‌اید، متخصصان می گویند زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است. این کار به اختصاصی اگر بی‌خوابی در کارکرد کاری یا خلق و خوی شما اختلال تشکیل کند، مهم‌تر به نظر می‌رسد.

آتوود او گفت: مهم نیست که چه مقدار اسایش داشته باشید. در یک نقطه خاص، اگر مقدار قابل توجهی استرس وجود داشته باشد، خواب شما را تحت تاثییر قرار می‌دهد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع