کمبودی در عرضه شکر و برنج نداریم
- کسب وکار

کمبودی در اراعه شکر و برنج نداریم_دانش دوست


به گزارش دانش دوست

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی او گفت: هم اکنون کمبودی در اراعه برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، رضا کنگری او گفت: هم اکنون کمبودی در اراعه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد. او با گفتن این که شکر بالاتر از نرخ مصوب اراعه می‌شود، افزود: بنابر مصوبه وزارت جهاد کشاورزی نرخ هرکیلو شکر برای مصرف کننده نهایی باید ۲۸ هزارتومان باشد، درحالیکه قیمت‌هایی که در سال تازه اظهار کردند، مباشران اظهار آمادگی نکردند. کنگری در ادامه گفت: بر پایه نرخ تازه هر کیلو شکر با نرخ ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مباشران و ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان به اتحادیه خواهند داد، اما بدلیل افزایش حقوق و دستمزد و هزینه‌های حمل اراعه شکر با نرخ ۲۸ هزارتومان به مصرف کننده نهایی صرفه اقتصادی ندارد.

ادامه مطلب
دولت امسال هیچ استقراضی از بانک مرکزی نداشت/ صدور یک میلیون ۳۰۰ هزار مجوز کسب و کار

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: بازدید‌ها مشخص می کند که قیمت هرکیلو شکر به ۴۰ هزارتومان رسیده است. گفتنی است اگر کالا با نرخ مصوب در اختیار اصناف قرار بگیرد و آنها با قیمت آزاد در اختیار مصرف کننده قرار دهند، گرانفروشی کردند. اما هنگامی اصناف هرکیلو شکر را با نرخ ۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری و به مصرف کننده ۴۰ هزارتومان اراعه می‌کنند، این گران فروشی نیست.

به حرف های او، تازمانیکه اراعه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، درحالیکه با تشکیل اعتدال بین اراعه و تقاضا، بازار ارامش دارد. کنگری از ارامش بازار حبوبات خبر داد و او گفت: هم اکنون حبوبات مطابق روال در حال توزیع است و مشکلی نداریم. رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی او گفت: بار‌ها اظهار کرده ایم که سامانه‌ها همچون سامانه بازارگاه، سامانه جامع تجارت عامل مهم گرانفروشی و نابه سامانی بازار می باشند چراکه بدلیل آنکه ۲ دفتره کالا ثبت می‌شود، تنها واردکننده منتفع  و توزیع کننده متضرر می‌شود.

[elementor-template id="16659"]

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
شماره ۲۹۰۱ روزنامه کسب و کار

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

[elementor-template id="16807"]

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع