[ad_1]
کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی او گفت: اگر تعداد پروازهای سرزمین به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش اشکار کند، مشکلی بابت اراعه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد.
به نقل از کسب و کار نیوز، رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به ظرفیت زیرساختهای فرودگاهی سرزمین، او گفت: از ۵۴ فرودگاه زیر مجموعه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ۱۱ فرودگاه، بینالمللی، ۳۲ فرودگاه مرز بینالمللی و الباقی به گفتن «فضای گلف» از آنها نام برده میبشود.
او گفت: زیرساخت فرودگاههای سرزمین به اندازهای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد، مشکلی بابت اراعه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد؛ مگر در شرایط خاص همانند فرودگاه سیرجان که به علت انجام عملیات بهسازی روکش باند، پروازهای آن بسته شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: مشابه با بالا رفتن مقدار تقاضای پرواز، امکان افزایش ساعت کار فرودگاهها نیز وجود دارد و کارکنان سپس از ساعت اداری و حتی تا آخر روز باید به پروازها خدمات دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با گفتن این که «نوشته افزایش پرواز و تقاضا، مرتبط با ایرلاینها و سازمان هواپیمایی کشوری است» او گفت: سازمان هواپیمایی کشوری بر پایه یک چارچوبیبه شرکتها مجوز پرواز میدهد و ایرلاینهایی که هواپیمای پشتیبان ندارند مورد سختگیری از سوی این سازمان قرار میگیرند. از طرفی شرکتهای هواپیمایی معیارهای اقتصادی همانند ضریب اشغال صندلی را برای خواست پرواز مد نظر قرار خواهند داد. بعد اگر ضریب اشغال صندلی بیشتر از ۸۰ درصد باشد خواست خود را برای انجام پرواز اظهار میکنند و مسئله دیگر نوشته نرخ بلیت است.
نخجوانی در ادامه فرمود: به غیر از فرودگاههایی که قبلاً مصوب شدند، در مرحله مطالعاتی یا در دست ساخت قرار دارند، فرودگاه جدیدی در برنامه نیست.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به مطرح گسترش فرودگاه مهرآباد تهران یادآور شد: مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، مساحت اراضی مجموعه فرودگاه مهرآباد بالغ بر ۱۸۰۰ هکتار است و زمینهای این محدوده نباید برای موارد غیر فرودگاهی منفعت گیری بشود. ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی تازه نیز در داخل این محدوده و با تعامل ارگانهای نظامی ساخته میبشود.
وی قیمت مجموعه فرودگاه مهرآباد تهران شامل زیرساختهای لجستیک، تعمیر و نگهداری هواپیماها، اورهال هواپیماها و آشیانهها و … را ۲۵۰ هزار میلیارد تومان گفت.
گفتنی است، فرودگاههایی که دارای فضای گلف می باشند، تنها اطلاعات پروازی از قبیل شرایط جوی، حالت باند و نوع دستگاههای ناوبری مورد منفعت گیری در فرودگاه را به خبر خلبان میرسانند و خلبان با دقت به شرایط حاضر و با مسئولیت خود عمل به فرود و یا برخاستن از باند فرودگاه میکند.
[ad_2]
منبع




