[ad_1]
به گزارش دانش دوست
کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلال یادگیری، فهمیدن متغیری ازدنیای اطراف خود دارند. این تفاوت دردرک،میتواند به ابراز مشکلاتی در روال یادگیری منجر شود و در نتیجه، مقدار یادگیری و کارکرد دانشآموزان مبتلا طبق معمول کمتر از حد انتظار خواهد می بود.
در اختلال یادگیری عدم توانایی فرد دریک یاچند مورد از مواردی همانند توانایی خواندن،فهمیدننوشته خواندنی، گفتن نوشتاری و محاسبات و استدلال ریاضی دیده میشود. علاوهبراین افراد مبتلا امکان پذیر در گفتن شفاهی،فهمیدننوشته شنیداری و در بهخاطرسپردن محرکهای شنیداری و دیداری نیز مشکل داشته باشند.
امکان پذیر یک کودک در خواندن و هجی کلمات مشکل داشته باشد، درحالیکه کودک فرد دیگر نتواند مفاهیم ریاضی را فهمیدن کند. این چنین، برخی کودکان امکان پذیر در فهمیدن سخن بگوییدهای دیگران و برقراری ربط بهصورت صوتی با مشکل روبه رو شوند.
مسئله مهمی که باید برای بسپارید این است که اکثر کودکان دارای اختلال یادگیری از منفعتهوشی معمولی برخوردار می باشند اما سبک یادگیری آنها با بقیه متفاوت است. اختلالات یادگیری انواع متغیری دارد. عوامل تاثیرگذار در ابراز این اختلال عبارت هستند از: ژنتیک،خطرات دوران بارداری و نوزادی، تجارب استرسزای دوران کودکی، صدمه به سر، قرارگرفتن در معرض سرب و… . اما مشکل در یادگیری همیشه ناشی ازاختلالات یادگیری نیست. اضطراب، افسردگی، حوادث استرسزا، ضربههای عاطفی و دیگر مشکلات موثر بر تمرکز، بیشفعالی و…هم میتوانند یادگیری را مختل کنند.
کودکان دارای اختلال یادگیری امکان پذیر در ابراز احساسات، آرامکردن خود و فهمیدن رفتارهای غیرکلامی دیگران دچار مشکل باشند. به این علت آموزش تواناییهای اجتماعی و عاطفی در کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری از اهمیت بسیاری برخوردار است.
اختلالات یادگیری و چالشهای تحصیلی آنها میتواند به عزتنفس پایین، انزوا و مشکلات رفتاری منجر شود.با تشکیل یک سیستم حمایتقوی برای کودکان دارای اختلالات یادگیری، میتوانید به آنها در روبه رو با ناامیدی پشتیبانی کرده و بر حل مشکلات تمرکز کنید. این کار به رشد و پیروزی تحصیلی آنها پشتیبانی میکند و عرصه پیروزی در طول زندگی را برایشان فراهم میآورد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]





