فالوور «پول» نمی شود!
- ورزش

فالوور «پول» نمی بشود!

[ad_1]

شبکه‌های اجتماعی تبدیل به عضو تازه خانواده‌ها شده‌اند و تقریبا همه مردم دنیا به شکل مختلفی در روزمره با آنها دچار می باشند. در فوتبال هم این ابزار، پشتیبانی مهمی برای معارفه تیم‌ها به طرفداران و تشکیل یک راه ارتباطی تازه بین آنها شده است. بعد اگر از این راه درآمدی هم به دست بیاید که قیمت افزوده محسوب می‌بشود؛ همانند کاری که باشگاه‌های بزرگ و محبوب دنیای فوتبال این روزها انجام خواهند داد.

موندو دپورتیوو گزارشی از یک مطالعه تازه در حوزه سوشال مدیا انتشار کرده که مطابق آن پرفالوورترین تیم‌های دنیا در اینستاگرام معارفه و درآمد آنها از این راه اشکار شده است. یقیناً در نظر بگیرید که این تحقیق تنها در پلتفرم اینستاگرام انجام شده و اپلیکیشن‌های دیگر نظری ایکس (توییتر)، فیس‌بوک، یوتیوب، تیک‌تاک و‌… مورد بازدید قرار نگرفته‌اند. یکی از راه‌های همکاری تبلیغاتی با باشگاه‌های نقل دنیا، مانور در فضای مجازی است و آنها طبق معمول این ترفند را در قراردادهای تجاری می‌گنجانند و به ندرت تبلیغ برندی به جز حامیان مالی خودشان را انجام خواهند داد. اگر غیر از این بنا بر این می بود که باشگاه‌های مشهور دنیا همانند ایرانی‌ها از اینستاگرام درآمدزایی کنند به گمان زیاد بودجه کشورشان را از طریق آن تامین می‌کردند!

دقت کنید که رئال مادرید با ۱۴۹ میلیون جستوجو‌کننده، بیشترین فالوور را در اینستاگرام در بین همه تیم‌های ورزشی دنیا دارد و بعد از این تیم، بارسلونا با ۱۲۵ میلیون جستوجو‌کننده در جایگاه دوم قرار گرفته است. با این حال درآمد سالانه رئال از اینستاگرام، فقط یک میلیون و ۳۵۶ هزار یورو تقریبا معادل ۷۵ میلیارد تومان است که از این نظر در صدر تیم‌هایی قرار می‌گیرد که بیشترین درآمد را از این شبکه اجتماعی دارند. این عدد در روبه رو خرج‌های سالانه کهکشانی‌ها عدد قابل اعتنایی نیست اما بازهم در دنیا بیشترین رقم محسوب می‌بشود. بارسلونا هم با درآمد یک میلیون و ۱۳۹ هزار یورویی خود در جایگاه دوم قرار گرفته است. 

مطابق این مطالعه باشگاه پاری‌سن‌ژرمن با اختلاف بسیاری نسبت به رئال مادرید و بارسلونا و با ۶۶ میلیون جستوجو‌کننده در رده سوم ایستاده و درآمد این تیم فرانسوی از این شبکه اجتماعی هم ۶۱۷هزار و ۵۰۰ یورو است. منچستریونایتد هم با ۶۳ میلیون فالوور و درآمد ۵۸۱هزار و ۶۰۰ یورویی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. مسئله دلنشین اینجاست که در این نوشته، نامی از یوونتوس آورده نشده است. باشگاه ایتالیایی که فاصله اندکی تا ۶۰ میلیونی شدن در اینستاگرام دارد اما گویا موندو دپورتیوو نتوانسته به اسناد درآمدی آنها از طریق اینستاگرام دست اشکار کند. هرچند با تحقیق در برخی منبع های ایتالیایی، مبلغی نزدیک به ۳۰۰ هزار یورو به دست آمد که زیاد ناچیز به نظر می‌رسد؛ به خصوص که بدانیم تیم پایینی یووه یعنی منچسترسیتی با ۴۹.۲ میلیون جستوجو کننده، ۴۴۱ هزار و ۴۰۰ هزار یورو درآمد سالانه دارد. واضحا درآمد این باشگاه‌ها از پلتفرم‌های فرد دیگر نظیر یوتیوب که مستقیما به کاربران پول پرداخت می‌کند زیاد زیاد تر است و این مدل‌های درآمدی با این چنین قیمت‌هایی از اینستاگرام احتمالا شگفت باشد، اما در همین اندازه ناچیز است.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا ...