تشخیص سریع آلودگی باکتریایی در موادغذایی بدون نیاز به آزمایشگاه
- تکنولوژی

تشخیص سریع آلودگی باکتریایی در موادغذایی بدون نیاز به آزمایشگاه_دانش دوست


به گزارش دانش دوست

به گزارش تارنمای miragenews،‌ با شنیدن کلماتی نظیر ایکولا یا سالمونلا، مسمومیت غذایی به ذهنتان خطور می‌کند. تشخیص سریع این چنین باکتری‌هایی در جلوگیری از شیوع بیماری‌های مربوط به غذا زیاد مهم است. روش معمول این است که مثالهای غذا را به آزمایشگاه ارسال می کنند تا نوع و کمیت باکتری‌هایی را که در ظرف پتری در طی چند روز راه اندازی خواهد شد، بازدید کنند.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه متروپولیتن اوزاکا در ژاپن دستگاهی برای تشخیص سریع اراعه کرد. این تیم به سرپرستی دکتر هیروشی شیگی حسگر زیستی ساخته شده است که می‌تواند به طور همزمان چندین گونه باکتری عامل بیماری را در زمان یک ساعت تشخیص دهد.

او گفت: دستگاه تشخیص که ما ساختیم اندازه کف دست بوده و می‌توان آن را به تلفن هوشمند متصل کرد تا به راحتی سطوح آلودگی باکتریایی را بازدید کند.

[elementor-template id="16659"]

این تیم، نانوهیبریدهای فلزی آلی از طلا و مس را سنتز کردند که با یکدیگر تداخل ندارند، به طوری که سیگنال‌های الکتروشیمیایی را می‌توان روی یک زیست‌حسگر منفرد شناسایی کرد. این هیبریدهای آلی- معدنی از پلیمرهای رسانا و نانوذرات فلزی راه اندازی شده است. آنتی‌بادی برای باکتری مقصد به این ساختار نانوهیبریدی اضافه می‌شود تا به گفتن برچسب الکتروشیمیایی عمل کند.

ادامه مطلب
بقایای یک قاره گمشده 155 میلیون ساله در کف اقیانوس کشف شد

نتایج بازدید‌های محققان نشان داد که این حسگر زیستی می‌تواند با پشتیبانی برچسب‌هایی که دارد به شکلی کارآمد باکتری‌های گوناگون را همزان شناسایی کند. این کار در زمان کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.

دکتر شیگی او گفت: این روش امکان تعیین سریع وجود یا نبوده است باکتری‌های زیان اور را قبل از ارسال محصولات غذایی و دارویی فراهم می‌کند و در نتیجه به مطمعن سریع از ایمنی در محل تشکیل پشتیبانی می‌کند.

مقصد این تیم گسترش نانوهیبریدهای فلزی آلی تازه برای شناسایی همزمان گونه‌های باکتریایی زیاد تر است. نتایج این یافته‌ها در نشریه Analytical Chemistry انتشار شده است.

دسته بندی مطالب

[elementor-template id="16807"]

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع