توجه ویژه دولت به بخش بهداشت و درمان در سال آینده/ افزایش ۸۰ همتی منابع بخش سلامت
- کسب وکار

دقت اختصاصی دولت به قسمت بهداشت و درمان در سال آینده/ افزایش ۸۰ همتی منبع های قسمت سلامت

[ad_1]

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان برنامه و بودجه سرزمین از افزایش ۸۰ هزار میلیارد تومانی تخصیص منبع های به قسمت بهداشت و درمان در سال جاری خبر داد و او گفت: قسمت سلامت و درمان جزو برتری‌های سرزمین است و سال آینده رشد خوبی برای منبع های این قسمت و زیاد تر از دیگر قسمت‌ها دیده شده است.

به نقل از کسب و کار نیوز، «داود منظور» با اشاره به دقت اختصاصی دولت سیزدهم به قسمت بهداشت و سلامت، در خصوص پیش‌بینی منبع های برای این قسمت در سال آینده اظهار داشت: قسمت دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در سازمان برنامه و بودجه در حال نهایی شدن است و چشم به راه هستیم تا مجلس قسمت نخست بودجه را به ما ابلاغ کند. او گفت: در قسمت دوم لایحه بودجه برای همه قسمت‌های دولت از جمله بهداشت و درمان پیش‌بینی خوبی انجام شده است که باید با خودِ وزارتخانه‌ها در رابطه آن او مباحثه داشته باشیم و آماده خواهد شد تا بتوانیم در نخستین زمان در هیات دولت به تصویب برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با گفتن این که دو قسمت منبع های در حوزه سلامت داریم، او گفت: یکی منابعی است که خود قسمت سلامت به گفتن درآمد اختصاصی تشکیل می‌کند که این‌ها همان دریافتی‌ها از محل تعرفه‌ها است و در این تکه رشد خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم.

منظور ادامه‌داد: قسمت سلامت و درمان جزو برتری‌های سرزمین است، بر این مبنا در بودجه عمومی، رشد منبع های قسمت درمان از دیگر قسمت‌ها در سال آینده زیاد تر خواهد می بود.

وی درمورد این که امسال چه مقدار به قسمت سلامت و درمان تخصیص یافته است؟ گفتن‌داشت: امسال نزدیک به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان منبع های به قسمت بهداشت و درمان تا آخر سال تخصیص داده شده که نسبت به سال قبل (۲۳۷ هزار میلیارد تومان) نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

معاون رئیس جمهور او گفت: بخشی از این افزایش از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تامین شده و بخشی هم از طریق یک درصد مالیات قیمت افزوده سلامت و منبع های بودجه عمومی بوده است؛ بر این مبنا تخصیص اعتبار در سال جاری رشد خوبی داشته، اما نیازها در قسمت بهداشت و درمان بسی فراتر از منابعی است که تا بحال تحقق اشکار کرده و امیدواریم بتوانیم سال آینده این منبع های را تحکیم کنیم.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *