استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
- تکنولوژی

منفعت گیری از آسانسور عمر شما را مختصر می‌کند!_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

دکتر سوفی پادوک(Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، چون این کار به قلب شما پشتیبانی می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی مختصر زمان تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های مختصر بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک مقصد دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد.

به نقل از اس‌اف، اگرچه بیماری‌های قلبی عروقی علت مهم مرگ و میر در ایالات متحده می باشند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن پشتیبانی کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ اراعه شده است، خاطرنشان می‌کند که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح پیشنهاد شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده بزرگسالان باید هر هفته نزدیک به ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند. این نزدیک به ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز برای زمان پنج روز است. این چنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تحکیم عضلانی پیشنهاد می‌شود که در آن همه گروه‌های عضلانی مهم از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها دچار شوند.

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها شکلی آسان و قابل دسترس از ورزش است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام بدهند از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این نوشته، این مطالعه تازه به بازدید تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در رابطه بالا رفتن از پله‌ها با بیشتر از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده‌ جمع‌آوری کردند. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بازدید قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و این چنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی می بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه تازه نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با افت ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ربط دارد. شرکت کنندگان این چنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان پشتیبانی کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله دعوا قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر پایه این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها زیاد تر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. به این علت، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها منفعت گیری کنید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع