لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ خلاف برنامه هفتم است
- اقتصاد

لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ خلاف برنامه هفتم است

[ad_1]

وی افزایش نرخ مالیات را خلاف شعار سال دانست و او گفت: لایحه بودجه جهت نارضایتی اصناف و تشکیل کنندگان شده است. با این مدل اقتصادی تعداد بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده و روز به روز بیکاران در سرزمین زیاد تر و زیاد تر خواهند شد. با این بودجه جاری قیمت پول ملی سرزمین کم شدن کرده و علتایجاد مشکلاتهای اجتماعی خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی او گفت: چرا باید مصوب کنیم مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در خریدهای روزانه خود یک درصد مالیات زیاد تر پرداخت کنند؟ برنامه هفتم گسترش سهم منفعت‌وری ۴۰ درصد دیده شده اما در این بودجه منفعت‌وری و مولدسازی دیده نشده است. تورم بالای ۴۰ درصد در روبه رو حقوق‌های ۱۸ درصدی خلاف اصول اقتصادی است.

داودی اضافه کرد: در بودجه ارز ملزوم برای تامین کالاهای اساسی پیش‌بینی نشده و در عرصه خرید تضمینی گندم و محصولات کشاورزی پیش‌بینی‌های ملزوم صورت نگرفته و محصولات کشاورزی روی دست کشاورز خواهد ماند. در لایحه بودجه به دامداران و نهاده‌های دامی توجهی نشده که جهت افت دام سرزمین خواهد شد.

وی در آخر او گفت: در بودجه برای بهبود معیشت مردم و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی پیش‌بینی‌های ملزوم صورت نگرفته است. مردم شیر را کیلویی ۳۰ هزار تومان و گوشت را بالای ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند که علتکاهش شدید سرانه مصرف پروتئین در خانواده‌ها می‌بشود.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *