متناسب سازی حقوق کارگران با تورم ۴۵ درصد
- اقتصاد

مشابه سازی حقوق کارگران با تورم ۴۵ درصد_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد احتمالا در فصل بهار معیشت خانوارهای کارگری را پوشش دهد اما در ماه های بعدی کارگران برای فراهم معاش به چالش جدی می خورند.

سمیه گلپور اظهار کرد: اکنون مطالبه ما این است که حداقل هر سه ماه یکبار شورای عالی کار راه اندازی جلسه دهد و مشابه با نرخ تورم دستمزد را قدم به قدم ترمیم کند.

او گفت: درست است که نتوانستیم مشابه با نرخ تورم دستمزد را در شورای عالی کار تعیین کنیم و نمایندگان کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند ولی برای اثبات صداقت خود به جامعه میلیونی کارگری و با دقت به این که نرخ تورم ثابت نیست از وزارت کار می خواهیم جلسات شورا را حداقل هر سه ماه راه اندازی دهد و نسبت به ترمیم حقوق کارگران حداقل بگیر عمل کند.

گلپور درمورد برخی دیدگاه ها که حرف های می شود اگر نمایندگان کارگر جلسه شورا را ترک نمی کردند رقم دستمزد زیاد تر از ۳۵ درصد بسته می شد او گفت: شنیده ایم‌ که این چنین مطالبی حرف های شده است ولی معتقدم این نوعی فرافکنی است. اتفاقا مطابق حرف های نمایندگان کارگری، نمایندگان کارفرما هنگامی دیدند گروه کارگری به افزایش ۳۵ درصدی رضایت نمی دهند و خواستار افزایش بیشتر از آن بودند اظهار کردند ما از ۳۵ درصد بالاتر نمی‌رویم و گروه کارگری هم که امضا نمی کنند، بعد کمتر از ۳۵ درصد تصویب شود. آیا این عاقلانه است که در جلسه حرف های شود دستمزد را تا ۴۰ درصد افزایش می دهیم سپس گروه کارگری جلسه را ترک کنند و بروند؟

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد:آنچه ما فهمید شدیم چه بسا اگر گروه کارگری جلسه را ترک نمی کردند حداقل مزد کمتر از ۳۵ درصد تصویب می شد لذا در صورت تمایل و حسن صداقت گروه کارفرمایی‌ و دیگر شرکای اجتماعی ما و گروه کارگری برای راه اندازی مجدد جلسه شورای عالی کار و چانه زنی جهت نزدیک شدن مزد به نرخ تورم که بالای ۴۰ درصد است، اظهار آمادگی می کنیم.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *